Seminggu kemudian..
Tok!tok!Tersentak lelaki itu lalu mengalihkan pandangannya KE arah pintu lalu terpacul lah muka Kang Daniel bersama hwang minhyun.
"Weh Ong aku dengan Daniel Ada bende nak cakap..and Ada bende nak bagi dekat kau.."
Kata Daniel.
Ong hanya mengangguk laju.
Dan menyuruh Daniel Dan minhyun melanjutkan perbuatannya.(//PS:author tengah dengar lagu dope:BTS//)
"Kitaorang rasa bende NI dah banyak Kali kitaorang cakap Kat kau....dan kitaorang Tak berani nak cakap Kat kau sejak kau terkurung dalam bilik NI.."
Ong seongwoo dah seminggu terperap dalam bilik kalau makan je dia keluar..
Pastu dia duduk termenung pandang pondok belakang rumah member perempuan."Ni kitaorang dah malas nak cakap pasal NI..but kau dengar bende NI..kyungrim bagi Ni and pass dekat hyungmin dia yang suruh hyungmin pass Kat kau..
Bende NI dah Lima tahun Ada dekat Aku...Aku rasa kau sendiri yang patut dengar aku Tak kesah kau nak Caye KE Tak..asal aku dengan member lain dah jalankan tugas sebagai kawan untuk memperbaiki kau.."
Panjang lebar minhyun cakap.
Lalu menyuruh Daniel passkan dekat Ong Satu kotak kecil."APA NI?"
Soal Ong dengan penuh curiganya."Kau just tengok..and kau kene baca sekali bende dalam kotak warna biru yang kau tengah pegang TU..aku Tau selama Lima tahun kau pegang kau Tak pernah nak buka pun kertas TU..."
Kata Daniel Pula."And sejak kau accident and buat pengetahuan kau kau tengah baca APA yang kyungrim bagi dekat Tapi kau Tak dengar lagi APA yang Ada dalam kotak NI.."
Sambung minhyun."Kitaorang dah Cuba untuk tolong kau ingatkan balik kyungrim TU..aku bangga dengan dia sebab dia adalah wanita yang kuat Dan tabah.."
Sambung Daniel lagi sekali."Kau kena Tau yang dia TU wanita yang paling susah nak ditemui dekat dunia NI..kalau aku Tak kapel lagi dah lama aku try dia.."
Habis Daniel pandang minhyun Macam nak telan hidup hidup."Tapi sape perempuan yang selalu Ada dengan aku Dan sape lak yang duduk dekat new Zealand selama Lima tahun.."
Soal Ong Pula."Kau pandai pandai ingat balik kitaorang dah Tak boleh nak tolong APA APA dah untuk sebab semua Ni bergantung dekat diri kau.."
Kata Daniel lalu menepuk bahu Ong perlahan Dan keluar daripada bilik meninggalkan Ong yang sedang berfikir.Skip
Ong mengalirkan air matanya selepas mendengar suara kyungrim Lima tahun lepas.
Kemudian kepala dia pening Dan dia segera merebahkan badan dekat atas katil.
Dan dia kena bangun awal sebab esok kena hadiri majlis reunion dengan member Sama batch dengan dia.Dia pun melelapkan Mata nya bagi mengurangkan rasa sakit kepala nya.
••••
Ong POV
Aku membuka Mata KU akibat Ada Cahaya yang terang menyinari hingga menyambar Mata KU yang cantik NI.
Sewaktu aku sedang membuka Mata aku sedang membuka Mata Ada sepasang tangan lembut memegang tanganku.
"Oppa,..oppa ok Tak?"
Soal gadis TU sambil memandang muka KU.
Pandangan KU Tak berapa nak jelas.
Kemudian aku menggosok Mata KU."Kyungrim?"
Gadis tersebut hanya mengangguk."Mana kyungrim pergi Selama Ni? Kenapa tinggalkan oppa sorang sorang..?"
Soal KU tapi kyungrim hanya menundukkan wajah nya."Hey nape nangis..jawab je soalan oppa oppa nak Tau apa sebab dia?"
Kata KU kini kyungrim berdiri dihadapan ku dengan cepat aku bangun Dan kini aku memegang erat KE Dua Dua belah tangannya."Kyungrim.."
Kyungrim merentap tangannya."Oppa kena ingat..jangan sesekali terpendaya dengan tipu helah Lisa dengan Hui..oppa kena Tau yang kyungrim sentiasa menanti oppa dekat sana.."
Kata nya.
Aku memegang lembut pipinya.Tapi dengan pantas dia mengelak tanganku daripada memegang wajahnya.
"Kyungrim jangan Macam Ni.."
Kyungrim terus menapak jauh meninggalkan aku.
Aku terus berlari mengejarnya Tapi terlambat.
Dia dah pergi."Kyungrim!!!!"
°°°
Author POV
"Kyungrim!!"
Jerit Ong tersentak Daniel yang sedang elok bermain telefon.
Almaklum kongsi bilik.
Daehwi dah lama keluar."Ong kenapa?"
Soal Daniel lalu mengelap peluh Ong yang mengalir."Aku nak jumpa kyungrim.."
Katanya Daniel kini SUDAH tersenyum lebar.
Tapi senyuman nya mati."Kyungrim takde.."
Tersentak Ong dibuat nya."Ha Mana dia jangan cakao yang dia dah tinggalkan aku!!"
Daniel menampar pipi Ong."Dia balik rumah dia kejap lah nak amik baju lain Kali dengar apa yang orang nak cakap dulu boleh Tak ni pakai potong je.."
Kata Daniel Ong menggosok belakang lehernya.Malu lah teww.
"Bila aku dapat jumpa dia?"
Soal ong.
Daniel hanya menepuk dahi."Kau lupa eh petang Ni Ada reunion nanti kau jumpa lah dia dekat sana lembab Tull"
Kata Daniel.
Ong dah tersengih sumbing."Aku bersyukur akhirnya otak kau TU berfungsi dengan baik sekarang.."
Kata Daniel lalu menghamburkan gelak tawa yang kuat.Ong dah baling bantal dekat Daniel.
"Dasar kawan yang jahat lagikan jahat.."
Kata Ong."Bukan same je KE?"
Soal Daniel balik."Haish kau NI payah lah.."
Daniel menyambung tawanya.Sungguh dia rindu Ong seongwoo yang ini dulu dia hanya terperap dalam bilik dan keluar dating dengan awek bukan rasmi 'lisa'
••••
Otp
"Tuan miss Kali NI again sukar tuan."
"Takpe Kita buat slow slow dulu baru Kita bertindak..Kita Tak boleh bertindak melulu sebab dia terlalu licik untuk ditahan"
"Baiklah tuan saya pasti Saya akan berusaha dengan lebih bagus untuk misi Kali NI.."
End call
•••
"Kyungrim cantiknya kau Hari NI.."
Kata taehyung sambil melihat adiknya.
Padahal pakai biasa je.
Make up no!!"Dah lah kyungrim gerak pergi umah kawan Kyungrim dulu..bye."
Kata kyungrim lalu melambaikan tangan KE pada omma,appa Dan oppa nya."Yelah take care.."
Mata omma nya.••••
"Ha TU pun dia baru sampai."
Kata hyungmin sebaik Sahaja nampak kyungrim memarkingkan(ayat kelinga author share untuk korang)
motor dekat garaj."Yang lain Mana?"
Soal kyungrim."Belum siap lagi aku tinggal lagi 50% je nak siap sepenuhnya.."
Kyungrim hanya mengangguk.
Maksudnya dia sorang jelah yang dah siap.Tbc
YOU ARE READING
[C] Best Friend To Girlfriend || Wanna One
FanficComplete story ✓✓ [Republish] • sediakan mentaliti untuk baca . • jgn lupa vote . ______ " Dia Tak ingat a-aku?" " hermm , macam tulah" Lelaki yang disukainya sibuk bermanja manja dengan orang lain yang dia anggap orang tu adalah dia . " Takpe nanti...