Terv

1.4K 86 5
                                    

- Boka! Boka! Boka! - futottam oda hozzá. 
- Mi  történt Lokina? 
- A pásztorok.. einstand volt.. 
- Einstand? Az, hogy lehet? Hiszen te..
- Tudom, lány vagyok és ez kizárja ennek a lehetőségét, de akkor úgy mondom: Elvették a labdát amivel játszottam Kolnayval, Barabással és Csónakossal. 
- Négyen voltatok. Miért hagytátok? 
- Egyéb okosság? 
- Ne feledd, hogy a Grundon vagyunk, közlegény - hangjából megvetés sugárzott. 
- Igenis, elnök úr. 
- Többiek hol vannak? 
- Hazamentek tanulni még a gyűlés előtt. 
- Tehát elküldtek ide. 

- Igen. 
- Paranccsal?
-Azzal - erre egy apró mosolyt láttam meg az arcán. - Talán viccesnek tartod? 
- Nem, viszont legalább tudod hol a helyed - majd elindult. Pislogva néztem utána. Hogy pukkadna meg! 

Egyébként a pásztorok tettének okát még nem tudom. Lehet csak úgy alapon, vagy mert nem érdekli őket, hogy együtt vagyunk. Esetleg, hogy fent tarthassam az álcám. Csak azért nem ellenkeztem a labda elvétel ellen, mert nem tudtam mi a céljuk. Méregető szemekkel néztek rám, hogy mit keresek én ott? Hisz a kémkedés nem kötelez ilyenre. Nem hinném, hogy szeretnék ha velük lógnék, de még bizalmatlanok. Friss csapat tagként nehéz kémnek lenni. 

Délután a Grundra kellett mennem. Remélem nem tart sokáig, mert nem akarok késni a Vörösöknél. 
- Skacok! Már biztos tudjátok, de ma történt egy incidens. A Pásztorok einstandoltak - mindenki tudta, ezért egy pisszenés se hallatszódott. Vajon, mit eszelt ki Boka? 
- Ma este elmegyünk a Füvészkertbe és megmutatjuk nekik, hogy nem félünk tőlük! - egyetértő szavak hallatszottak. 
- Két embert szeretnék magam mellé! Ki vállalja? - mindenki jelentkezett. Én nem. Kéne, de ha engem választ, akkor mennem kell. Az pedig veszélyes. Végül mégis jelentkeztem erre. 
- Akkor Csele gyere te, de csak akkor, ha nem fogod sajnálni a ruhád! - az említett gondolkozott fél másodpercig majd buzgón bólogatott. 
- Lokina gyere te is, de csak ha nem fogsz rinyálni! - őszintén meglepődtem és rosszul estek szavai, mégse mondtam erre semmit, csak egy ,,értettem" szócskát. 

-Áts Feri szemszöge-

Végre itt van mindenki. Az őrök szalutáltak, én meg bementem. Mindenki felállt és botját a levegőbe emelte, miközben Szebenics meggyújtotta a lámpát, amit csak akkor lehet, ha megérkezem. Biccentettem nekik, majd leültem velük szembe egy külön álló farönkre. Unom ezt az egészet. Minden a megszokott kerékvágásban. Mindenki üdvözöl, Pásztorok a helyemre pályáznak és még ez a fránya kémkedés is. Bár őszintén többet látok ebben a lányban mint Gerébben, de akkor is csak a szokásos. Pál utcai ellenséget próbáljuk kiűzni.  Minden ugyanolyan. Van bármi ami megváltoztathatja és izgalmassá teheti? Remélem. 
- Jelenteni való - kérdezem félvállról. Úgy nagyon nem érdekel ez az egész. Fontos úgyse lesz. Egy ember jelentkezik. Lokina. Intek a fejemmel, hogy mondja. 
- Jelentem, hogy ma este Boka, Csele és én idejövünk - ez kezd érdekes lenni. Talán ő a kulcsa az unalom legyőzéséhez? 
- Mikor? 
- Úgy tudják, hatkor kezdődik a gyűlés. Emiatt hamarabb is kell majd elmennem, hogy nem találjanak gyanúsnak. 
- Ha úgy gondolod nem fogok ez ellen tenni semmit miért jelented? - először zavarba jön, csak aztán válaszol, de akkor magabiztosan. 
-  Azért jelentem, mert kötelességem. 
- Viszont döntéseket ne hozz helyettem - hangom ingerült, pedig nem vagyok az. Szeretem őt zavarba hozni és megijeszteni. Ötletem sincs miért, csak így van. 
- Elnézést - mondja, bár megbánás nincs hangjában. Ekkor az Idősebbik Pásztor feláll és megszólal. Miért pörög mindig túl? Néha lehetne alacsonyabb fokozaton. 
- Mit parancsolsz akkor parancsnok? 
- Két őrt állítok fel. Egyet a híd melletti sekély részhez, egyet pedig a hídtól legtávolabb. 
- Ha szabad kérdeznem, utána mi lesz? - furcsán nézek a lányhang felé. Hogy hogy mi lesz? Hát izgalom. 
- Elkapjuk a betolakodókat. 
- Én is ott leszek. 
- És ? - azt hiszi nem értem mire céloz. Épp kezdene bele, hogy magyarázzon, de ehhez nincs türelmem. 
- Csak bízd ide. Menj hozzájuk az álca miatt - szalutált, majd elfutott, miközben piros pulcsiját fújta a lágy esti szél. 

Talán az ő megjelenése, talán a Pásztorok utálata, de feltüzelt. Izgalmas este lesz, csak maradjon is izgalom. Persze ki kell találnom mi lesz. Bokát megverhetjük, Cselét is, de ő csapattárs mégis. Lány kilétere foghatom, de ha őt nem bántanám feltűnő lesz. Hát persze! Könnyen megoldható ez..

A Vörös lány - Pál utcai fiúkWhere stories live. Discover now