Duo-gevecht

73 2 0
                                    

2 dagen later.

'Het is tijd.' de deur ging open en 4 bewakers kwamen binnen. Ik zette me zuchtend af en liep zonder protest mee. Ik begon stijf te worden en een gevecht betekende wel dat ik buitenlucht kreeg.. en echt licht. En ik zag Elena nog eens. 

Ik gooide mijn shirt en boeien op een hoopje naast Elena's spullen.

'Hoe gaan we het aanpakken?' vroeg ik. 

'Meestal stormt mijn medevechter blind op zijn doel af, maar jij niet. Ik weet dat het een zwarte draak is, dus jij zou die aan moeten kunnen en een bronzen.' 

'Ik ben maar half zwart hè.' zei ik. 

'Ja, maar wel nog regenboog en in theorie ben je door die kruising sterker als iedere andere draak.' zei ze. 

Het waren 2 jongens voor ons. En met een behoorlijk groot gat in hun ego en een winrate van 95 en 90. Ze grijnsden en hitsten het publiek nog wat op. 

'Die vinden het hier precies leuk.' fluisterde ik verbaasd.

'In Noord en West wordt je beloond als je wint, en zij zitten in de groep van te veel beloond.' zei Elena.

'En aan de andere kant Rowan en Elena, een zwarte regenboog en een roze draak' klonk er. Wij stapten ook uit de schaduwen. Er flitste een vlaag van verbazing over de jongensgezichten. Ik weet niet of het kwam doordat we meisjes waren of door onze soorten. Je had in zeldzaamheid van 100% soorten regenboog (maar 2), zwart (5) , goud (13), roze (24), brons (49), grijs (storm), blauw (water), groen, bruin en rood (vuur). Combinaties waren nog zeldzamer. Tot grijs kwamen ze relatief vaak voor, daarna werd het steeds zeldzamer. 

'Meisjes.' hoorde ik ze fluisteren. Ik keek naar Elena, die grijnzend terugkeek.

'We zullen ze eens laten zien wat meisjes kunnen.' lipte ze.

'Zolang we niet gaan strippen is alles goed voor mij.' lipte ik terug. Ze grijnsde.

We hadden het moordcommando gekregen door zwartje en bruintje. Dit waren de beste vechters van de andere kant, en wij mochten ze van kant gaan maken. Kan een beetje gif niet gewoon? 

'Goed, begin.' klonk door de speakers. 

De jongens wouden weer de macho uit gaan hangen. Zo voorspelbaar. We zetten een stapje opzij en ze struikelden. Ze hadden naar onze voeten willen duiken om ons om te gooien. Ja mis dus. Het was best grappig toen ze letterlijk in het zand beten. Ze kwamen recht, maar beschermden hun rug niet zo, en we trapten ze tussen hun schouderbladen. Dit was 1 van die momenten dat je vuil mocht spelen, en dat had ik hier snel geleerd. Anders overleef je het hier niet. Ze tuimelden voorover, maar raakten nu wel recht. Jammer, dit was best grappig om te zien. 

Ze zagen er boos uit. Hun ogen werden al halve drakenogen toen ze probeerden ons te raken. Alleen waren wij sneller, en goed in verdedigen.. en aanval. 

'Durf je zelf niets te doen?' vroeg de zwarte grijnzend. 

'Jawel hoor.' Ik dook opzij voor een nieuwe klap en gaf hem een trap in zijn gevoelige delen. Ik grijnsde toen ik zag dat hij er echt last van had. Misschien werd ik een klein beetje sadistischer dan ik al was. 

'Beetje hulp hier?' vroeg Elena half stikkend. Ik vuurde snel een soort energiebol af. Die kracht kenden ze nog niet van me. De bronzen draak vloog van haar af, recht tegen een standbeeld, dat een arm verloor. 

'Wow, pas op.' Elena duwde me omver en ik zag een halve seconde later een drakenstaart over ons heen vliegen. 

'Bedankt.' We kwamen recht.

'How. Die is groot.' mompelde ik toen ik de zwarte draak zag. 

'Maar wij zijn beter.' zei Elena. Wij veranderden in een vingerknip, en mindlinkten meteen.

'Zo, met 4 is het hier wel lekker druk, hè.' grapte Aella. 

'A, concentratie.' zei ik. 

'Of we gooien je eruit. Telt ook voor jou, Mare.' zei Elena. Dit overlopen kostte ons nog geen 5 seconden. Gelukkig was de zwarte draak naar zijn kompaan gegaan. Of ja, gelukkig? 

'Als jij nu eens die bekende wind van regenboogdraken maakt en ik tegelijk vuur spuw?' zei Elena.

'Wel, het is geen stormdraak, dus misschien werkt het wel ja.'

Ik begon zo veel wind als mogelijk te maken en die zorgde ervoor dat Elena's vlam nog erger werd. Tja, zuurstof en vuur geeft een heel groot vuur, dat wist iedereen. Ze konden hun niet verweren, want het was vuur trotseren of tegen de muur knallen. Beiden waren geen pretje. 

Uiteindelijk werd de hitte hun zo veel dat ze naar beneden vielen, 20 meter. Autch. 

Ze werden mens door de klap, maar wij niet. 

'Nu?' 

'Het afmaken.' zei ik. 'Pak ze.' Ik zwiepte met mijn staart tegen de 2 jongens, die omhoog vlogen. Elena sloeg ze terug, en dan ik weer. 

Er klonk gelach uit het publiek. Nu ja, het was ook grappig. 

'Goed bezig dames!' klonk er van het balkon in het zuidoosten. Daar stonden bruintje en zwartje, zoals altijd als iemand uit hun 'kamp' een wedstrijd had. 

'Zullen we het als mens afmaken?' vroeg ik. 

'Ja, waarom niet. Ik denk niet dat ze nog ver gaan lopen.' zei Elena. Het is waar. Dit zouden ze niet overleven. Ze bloedden van over hun hele lichaam. Tja. Wat zal ik zeggen? Scherpe staarten. We veranderden terug, en beide jongens kropen weg van ons. 

'Zo, blijkbaar kunnen meisjes toch vechten, huh?' We hadden nog niet eens een schrammetje. En dit zijn dan de beste van het noorden en westen? Ik kwam gehavender uit het gevecht met Rick. Nu ja, Elena en ik waren ook wel een goed team. 

'Komop jongens, nog een beetje fun.' zei Elena terwijl ze de zwarte draak omhoogtrok aan zijn nekvel. Ik deed het ook met de bronzen draak, en gaf hem meteen een hoekslag waardoor hij weer neerviel. Hij was nog net bij bewustzijn.

Ik ging op zijn armen zitten en zette mijn handen rond zijn nek. Hij werd langzaam blauw, en toen verliet alle protest zijn lichaam. 

'En weer een overwinning voor Elena en Rowan, een geweldig duo.' klonk er door de speakers. Er werd luid gejuicht en geklapt, maar wij verdwenen meteen weer in de schaduwen. 

'Ik haat het om mensen te vermoorden, maar deze keer had ik er geen moeite mee.' bekende ik terwijl de deur openging. 

'Raar, maar ik ook.' zei ze terwijl ze haar shirt terug aandeed en we door de doorgang liepen.   

DragonfightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu