Terug op school..

53 3 0
                                    

'Rowan.. wakker worden.' Iemand schudde aan mijn schouder. Ik sloeg hem meteen in zijn maag en dan tegen de grond. Ik schoot uit mijn bed en nam hem in wurggreep. 

'Rowan. Stop.' Ik kwam bij zinnen en zag dat Max in een wurggreep zat. Ik was opeens heel blij dat ik er tijdens het woelen aan had gedacht dat er een kans was dat de jongens binnen zouden komen en ik dus een pyjama -met lange mouwen- aangedaan had. Elena had het iets later ook gerealiseerd. 

'S.. sorry.. Sorry.' Ik flitste op drakensnelheid naar een uithoek van de kamer, naast het raam. In de deur stonden Kalen en Jake. 

'Het is oké, Rowan. Kalm aan.' Max stond langzaam op en kwam naar me. 

'Max. Blijf bij me weg.' Ik kroop zo mogelijk nog verder naar achter. Ik kon de angst van de jongens bijna ruiken, maar ze lieten niets merken. Dat krijg je als je moet vechten daar. Je leert gevoelens te onderscheiden zonder dat ze ze laten zien. Hij zette nog enkele stappen dichterbij. 

'Max. Alsjeblieft?' hij luisterde eindelijk.

'Bedankt.' 

'Ik zal Elena wel wekker.' zei Kalen.

'Nee, dat doe ik wel.' zei ik, voor hij kon. Ik liep naar het bed. 

'Elena.' Ik schudde haar voorzichtig door elkaar. Ik wist dat haar reactie niet veel anders als die van mij kon zijn. En inderdaad. Ze wou me slaan en ik greep haar vuist vast, waarna ik wegdook voor de andere. 

'Elena.' herhaalde ik. Ze knipperde enkele keren en kwam toen bij. Ze zag dat ik haar vuist vast had. 

'Sorry.' mompelde ze. 

'Geen probleem. Als die idioten me niet tot zinnen gebracht hadden had ik Max gewurgd.' zei ik. 

'Goed bezig.' mompelde ze. Ik gaf haar een donkere blik. Dat was gewoon verdedigingsmechanisme in actie. Ze hadden het 1 keer leuk gevonden om me nog slapend in de ring te leggen. Laten we het erop houden dat het niet leuk is om wakker te worden door een stomp in je maag. En dat ik daar heel pissed van werd.

'Gaan jullie weg. We zijn er over een kwartiertje.' zei ik. Ik gooide ze half de deur uit en deed hem toe. Ik deed snel mijn kleren van gisterenavond aan.

'Wat staat er op de planning?' vroeg Elena. 

'Zorgen dat we na de vakantie terug in school kunnen instappen en shoppen.' zei ik. 'En misschien enkele tutjes boos maken.' zei ik. 

'Klinkt als fun.' zei ze. Ik lachte en trok de rits van mijn trui goed. 

'Als je mij zoekt, ik zit in de badkamer.' zei ik. Ik liep de kamer uit en de badkamer in. Snel wat deo op, donkerrode lippenstift, mascara (veel mascara), en een beetje eyeliner. 

'En?' vroeg ik.

'Een wereld van verschil.' zei ze. 

'Ik weet het. Zonder make-up zie ik er al gevaarlijk uit, maar met is het nog een niveautje hoger.' zei ik, lichtjes grijnzend. 

'Trek jij je plan?' vroeg ik. 

'Nee. Ik ben klaar.' zei ze. We hadden elkaar staan verdringen voor de spiegel. Ze had haar haren in een hoge staart gedaan, mijn lichtste lipgloss op -roze- en mascara. 

'Ziet er goed uit. Gaan we nu de jongens uitlachen als ze ons zien? En vooral jou dan?' vroeg ik. 

'Klinkt als een plan.' We liepen lachend naar beneden. De jongens monden vielen open toen we beneden kwamen. 

'Geniet van dit beeld. Want Jake is nooit zo verbaasd over een meisje. De meisjes waar hij meestal mee omgaat zijn die tutjes waar ik het al over had.' zei ik. Elena grijnsde. Ik nam een appel uit de schaal en gooide er 1 naar Elena. 

'Dus, jullie gaan zo met onze directeur praten. Gelukkig dat het geen man is.' zei Max. 

'Max, houd je mond of je ligt binnen 2 seconden weer in een wurggreep.' dreigde ik. Hij slikte. Dacht ik ook ja. 

Ik gooide het klokhuis in de vuilbak. Ik was gewend traag te eten, en nu had ik dat gecombineerd met nog enkele random dingen om me bezig te houden. Ik had toch niets meer te doen. 

'Goed, kunnen we gaan?' vroeg Kalen. 

'Ja.' Jake glimlachte. Fijn, die is al weer de oude player. 

'Ik rijd!' riep ik meteen. 

'En ik zit voorin!' riep Elena. 

'Sorry jongens.' grijnsde ik terwijl ik de sleutel uit Max' handen nam en naar de deur liep. Ik wachtte tot de jongens er waren en deed de deur open. Zo was de kans al een pak kleiner dat ze ons te pakken krijgen. Als ze er al aan dachten dat we al thuis waren tenminste. 

Ik reed naar school en zette de auto op de parking, op ons vaste plekje bijna. 

Jake begon meteen met meisjes te versieren en ik kon een glimlachje niet onderdrukken. 

'Hey, Rowan. Loser!' Ik kende die stem. Rachel, het meisje dat ik vlak voor mijn ontvoering nog eens op haar plek had gezet. Blijkbaar was ze dat al vergeten. 

'2 seconden. Kalen, let op Elena.' zei ik. Hij snapte zo te zien niet waarom, maar hield haar toch voorzichtig tegen zich aan. Ik maakte me los uit de groep. 

'En? Losgelaten uit de jeugdgevangenis?' vroeg ze bijdehand. 

'Je zit er in ieder geval niet zo ver af.' mompelde ik. 

'Sorry hoor. Maar wie heeft een strafblad vanwege laster, intimidatie en rijden onder invloed? Niet ik.' zei ik.

Ze keek me boos aan. 'Ik weet niet hoe je altijd van de politie weg raakt. Maar op een dag pakken ze je. Ik ben er zeker van dat de laatste 4 maanden waren omdat je gevlucht bent van de politie. Of omdat je vastzat.' Nog 1 zin en ik ga haar slagen. 'Ah ja, want dat is waar je hoort. Tussen de criminelen.' Ze leunde voorover. 'Stuk krapuul.' Goed. Dat was de druppel. 

Ik greep haar bij haar keel vast en gaf haar een harde slag in haar maag. 

'Jij weet niets over mij. Als jij hetzelfde meegemaakt had was je nu aan het wenen dat je het niet meer aankunt, of zou je er niet eens meer zijn. Dus ik zou oppassen over wat je over een ander zijn leven zegt. Denk eerst aan jouw miezerige bestaan. Daarbij. Denk nog eens aan de laatste keer toen je zoiets zei en tel daar deze keer bij op' siste ik in haar oor. 

'Daarbij. Waarom denk je dat je tegen me kunt praten?' vroeg ik. Het bleef stil, ik zuchtte. 'Ze is van jullie.' Ik hief haar weer grijnzend op en liet haar los. Man, dit gevoel had ik gemist. Ik draaide me op mijn hakken om en liep naar de jongens. 

'Goed. We kunnen gaan.' 

________________________________________________________________________________

RAAD EENS WIE ER VANDAAG BUISLOOS (ZOWEL TAKEN &TOETSEN, EXAMENS ALS EINDPUNTEN) VANAF IS GEKOMEN EN VOLGEND JAAR DUS NAAR HET 6E (EN DUS LAATSTE) JAAR MAG OP HAAR 15? 

IK DUS! :) :D :) 

VERDER SORRY DAT HET ZO LAAT WAS, MAAR IK BEN MET ENKELE VRIENDEN NAAR DE CINEMA GEWEEST, DUS IK KON NIET VROEGER UPDATEN. 

ZOALS IK ZATERDAG AL ZEI: VANDAAG DUBBELE UPDATE :D

DragonfightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu