"Weyh nak teman kau tidur malam ni boleh tak?" Tanya Jisung. "Boleh. Tidur dengan appa aku, nak?" Soalku balik. Terkebil kebil mata Jisung.
"A-appa kau jaga kau malam ni?" Tanya Jisung. Aku mengangguk "Erm. Boleh la, aku tidur dengan bakal bapak mertua aku" Kata Jisung. Segera aku menjelingnya.
"Nak rasa kena tampar dengan aku. Cakap la appa aku tu bakal bapak mertua kau" Kata ku. "Hehe, gurau" Kata Jisung. "Ergh" Aku berdecit.
"Kau balik naik apa?" Tanya ku memandangkan omma dan aunty Park dah balik. "Aku naik teksi je" Jawab Jisung. "Serious la? Buat susah kau je la teman aku" Kata ku.
"Tak susah pun la. Kau kawan aku kut" Kata Jisung. Aku hanya tersenyum segaris.
Tok Tok Tok
"Yeori ah" Panggil nurse Mingyu. "Eo nurse? Tak balik lagi?" Tanya ku. Nurse Mingyu menggeleng kepala. "Saya shif malam" Kata nurse Mingyu.
"Aik. Pagi tadi kan nurse dah kerja" Kata ku. "Ha ah. Kan saya balik awal. Lepastu saya sambung malam,sebab tak ramai nurse jaga dekat tingkat ni. Yang lain semua pergi dekat ward icu" Terang nurse Mingyu.
Aku mengangguk.
"Jadual nurse hari hari macam tu?" Tanya Jisung. "Ani. Kadang kadang pagi sampai petang. Kadang kadang pagi dan malam. Kadang kadang malam sampai pagi." Jawab nurse Mingyu.
"Pagi tu masuk pukul 7 : 30 balik pukul 6 : 00 petang. Kalau sambung malam balik pukul 12 , masuk pukul 9 malam. Then balik pukul 7 : 30 pagi. Kalau kerja malam pula masuk pukul 9 sampai 7 : 30 je lah. Ha faham tak?" Tanya nurse Mingyu.
Jisung dan Yeori mengangguk.
"Keundae. Sekarang baru pukul 8 : 45 nurse" Kata Jisung. "Nae. Sebab tu la masuk bilik Yeori. Nak lepak dengan korang" Kata nurse Mingyu sambil membuat muka polosnya.
"Eh eh. Boleh pula macam tu" Kata Yeori. "Well. So how was your ultrasound? Ok?" Tanya nurse Mingyu. Yeori hanya mengangguk kepala.
"Dah makan?" Tanya nurse Mingyu. Jisung menggeleng kepala. "Yeori dah la dia dah makan makanan hospital tadi. Saya belum lagi" Kata Jisung. "Jom makan. Nurse lapar ni" Kata nurse Mingyu.
"Nak ikut!" Kata ku. "Ye ye jom" Kata nurse Mingyu. "Nurse belanja eh" Kata Jisung.
"Nae nae. Kachah" Kata nurse Mingyu. "Seronok kau orang nak belanja" Kata ku. "Of course. Aku nak order mahal mahal" Kata Jisung.
"Amboi dia" Kata nurse Mingyu. Aku tergelak. "Erm btw. Tadi yang buat ultrasound dekat Yeori doctor lelaki ke perempuan?" Tanya nurse Mingyu.
"Perempuan. Sepatutnya lelaki tapi tu lah. Jisung tiba tiba jadi gila suruh tukar doctor perempuan" Jawab ku lalu menjeling Jisung. "Kau kena faham. If kau dengan doctor lelaki itu maknanya kau akan berdua dua an dengan doctor lelaki tu dalam bilik" Kata Jisung.
"Lah. Kau teman je lah" Kata ku. "But still nanti dia nak buat ultrasound tu bukak baju kau" Kata Jisung. "Woi gila. Tak bukak habis la,takat perut je setan" Kata ku sambil mengetap gigi.
"Eh eh , sudah. Hish korang ni bergaduh entah sampai bila nak habis" Kata nurse Mingyu. Aku hanya mendengus kemarahan. Manakala Jisung memandang tempat lain.
"Dah la korang ni pun. Benda dah lepas dah. Tak perlu la nak gaduh bagai" Kata nurse Mingyu. Aku mengeluh kecil.
"Mianhae .. Jisung ah" Kata ku. Jisung diam,tidak membalas apa apa.
"Huh. Eo nae. Nado,mianhae. Maybe aku over sangat tadi. Lagipun tu doctor,bukan perogol bersiri" Kata Jisung. "Yah!" Segera aku memukul kepalanya.
YOU ARE READING
my doctor • xmh ✓
Fanfictionxu minghao, seorang doktor yang ditugaskan untuk merawat aku pada mulanya. perasaan itu datang, tetapi mungkin sekadar saja saja? atau tidak- COVER BY @CRUSHAO ✨ ° renenuna first fanfiction copyright, 2019