twenty•°two

717 91 8
                                    

Aku berjalan ke sana ke sini menunggu Wohyun di hadapan sekolahnya. Dia ni kena denda ke apa kenapa la lambat sangat keluar. Ish !

"Mianhae" Kata Wohyun tiba tiba lalu bertindak memeluk leher aku. Aku mendengus kecil. "Kenapa lambat ha?" Tanya ku. "Sorry la aku tolong cikgu tadi" Jawab Wohyun.

"Haih. Janji aku dapat bubble tea aku. Tau !" Kata ku. "Ya la princess" Wohyun menarik hidung aku. "Yah appayo !" Kata ku. Wohyun hanya tergelak.

"Ehem. Awek baru nampak?" Soal seseorang. Aku dan Wohyun serentak memandang gerangan tersebut.

Seorang perempuan yang agak gedik pada pandangan mata aku yang menegur kami.

"Jom la blah" Kata Wohyun lalu menarik tangan aku. Aku memandang gerak mulutnya. "Dia ex aku" Kata Wohyun. Aku mengeluh kecil.

Tangan aku dari genggaman Wohyun aku tarik.

"Hey, sorry but ada problem ke kalau dia dah ada awek baru. Kacau life kau ke?" Soalku. "Yah, geuman jom balik" Kata Wohyun. Aku menjelingnya.

Perempuan tadi mendengus geram.

"Ahh. So rude your new girlfriend ni baby Hyun" Kata perempuan itu. Aku hanya membuat muka menyampah. "Dari sekolah lain. I guess you are orang Seoul? Tak cakap slang Busan pun?" Kata perempuan itu.

"So what's the matter if I'm from Seoul? Again, kacau life kau ke?" Soalku. Perempuan itu mendengus geram lalu berjalan dekat ke arah aku.

Eh perempuan ni nak ajak gaduh ke apa.

"Yah Kim Soyeon geuman. Jangan sentuh girlfriend aku. Kau boleh pergi blah dengan boyfriend baru kau. Aku tak nak kau kacau life aku dah lepas ni. Please just go" Kata Wohyun.

"Dah princess jom balik" Kata Wohyun lalu menarik tangan aku. "So sweet princess. Hey stupid. Kau dah rampas hak aku. Jadi aku tak akan teragak agak nak hancurkan hidup kau" Kata Soyeon lalu menunjal kepala aku.

Biadab sial-

"Kim Soyeon remember we are over. Don't you ever dare to touch her" Kata Wohyun. "But I still love you" Kata Soyeon.

Drama apa aku tengok ni. Haih.

"No you're not" Kata Wohyun lalu menarik aku melepasi Soyeon.

Aku memandang Wohyun. Matanya bergelinang.

"Yah. Uljima" Kata ku. Wohyun berhenti dari berjalan. Dia memandang aku lalu memeluk aku.

"Aku still sayang dia" Kata Wohyun di dalam dakapan aku. Aku menggosok belakang badannya. "Kenapa kau cakap aku girlfriend kau? Dia sendiri cakap dia still sayang kau" Tanya ku.

Wohyun menggelengkan kepalanya.

"Cukup la sekali. Sekali je princess dia sakitkan hati aku. Aku tak nak lebih dari tu" Kata Wohyun. "Kau ni perangai kalah perempuan la" Kata ku lalu tergelak kecil.

Wohyun melepaskan pelukan. Air matanya di lap.

"Kenapa pula perangai aku kalah perempuan?" Tanya Wohyun. "Ya la ego" Kata ku. Wohyun menggelengkan kepalanya.

"Kalau dia sayang aku. Apa motif ciuman tu hari tu? Dah la Yeori. Aku dah malas nak bercinta lagi" Kata Wohyun.

Aku menggeleng kepala. "Whatever. Just make sure aku dapat bubble tea aku hari ni" Kata ku. "Alah aku ingat kau dah lupa !" Kata Wohyun.

"No darling. Never" Aku menggerakkan jari aku ke kiri dan kanan di hadapannya. Wohyun tergelak. "Eo arasseo" Kata nya.

.

.

.

"Awalnya kau nak balik" Kata Wohyun. "Kau ingat sekarang cuti sekolah panjang ke apa nak duduk sini lama lama" Kata ku. Wohyun hanya tersengih.

"Sunyi la aku lepas ni" Kata Wohyun. "Gedik" Kata ku.

"Eh weyh..aku tertinggal charger aku la. Tolong ambil kan sekejap dalam bilik" Kata ku. "Eo arasseo" Kata Wohyun.

Wohyun masuk semula ke dalam rumah. Aku hanya menunggunya di luar.

"Well well well, look who is here" Kata seseorang. Aku menoleh. Terpampang wajah Soyeon yang sedang tersenyum sinis.

"Aku rasa. Aku yang patut tanya kau buat apa dekat sini? I don't think that your house's near here" Soalku kembali. "Saje, salah ke?" Tanya Soyeon. "Aku tak cakap pun salah" Kata ku.

"Kau tu buat apa dekat sini?" Tanya Soyeon kembali. "Lah..salah ke datang rumah mak mertua sendiri?" Tanya ku sengaja mahu sakitkan hati Soyeon.

Pang !

Kepalaku terteleng ke kanan.

"Woi, amboi sedap sedap kau je tampar anak orang. Tak ada adab ke? Mak bapak tak pernah ajar eh?" Kata Woozi yang baru keluar dari rumah dan ternampak kejadian itu.

"Yeori ah gwaenchana?" Tanya Woozi. Aku mengangguk, "Gwaenchana" Balasku. "Kau pahal nak libatkan mak bapak aku. Kau tu siapa nak masuk campur urusan aku dengan perempuan sundal ni" Kata Soyeon.

"Kau siapa nak panggil aku sundal" Berang aku dibuatnya.

"Babi- weh perempuan ni memang tak ada adab. Kau balik la wei, semak. Dah Yeori tak payah layan, masuk kereta" Kata Woozi. "Kau, perempuan perampas! " Jerit Soyeon.

"Wei pergi berambus la! Aku tak nak tengok muka kau dekat sini. Pergi mampus kau sana!" Jerit Woozi kembali. Rahangnya bergerak.

Jangan cari pasal lagi dengan Woozi oppa. Baran dia dah keluar dah tu. Haih.

"Yah Kim Soyeon. What are you doing here?" Tanya Wohyun. "Hyun ah" Panggil Soyeon. "Balik" Kata Wohyun. Soyeon menggelengkan kepalanya.

"Wei pergi balik la. Semak aku tengok kau dekat depan rumah aku. Tak tahu malu ke dah kena halau still tak nak balik?" Tanya Woozi.

"Balik la Soyeon. Aku tak nak tengok muka kau lagi. Balik sekarang" Kata Wohyun. Soyeon mendengus geram. "Arasseo" Katanya lalu beredar.

"Apa bising bising ni?" Soal omma Lee, bersama appa Lee disebelah. Aku sekadar menggeleng perlahan. "Tak ada apa lah omma" Kata ku.

"Princess kau ok tak?" Tanya Wohyun. "Aku okay" Jawab ku. "Dia tampar kau eh?" Tanya Wohyun. Aku mengangguk.

"Biadab punya perempuan" Kata Wohyun. "Lain kali nak cari girlfriend tu biar yang beradab sikit" Kata Woozi.

Wohyun hanya diam tidak membalas kata kata Woozi.

"Eh dah la. Kitaorang pergi dulu" Aku menyalam tangan omma Lee dan appa Lee. "Ye lah, hati hati" Kata omma Lee. "Nae, Hyun take care annyeong" Kata ku

"Eo annyeong. Kau pun take care" Kata Wohyun. Aku meloloskan tubuhku ke dalam kereta. Aku membuka tingkap lalu melambai ke arah mereka bertiga.




___

The shortest chapter ever. Hahaha mian.

my doctor • xmh ✓Where stories live. Discover now