Aku menatap skrin laptop lama. Kerja ku terhenti seketika.
"Yah" Jisung menolak bahu ku. "Wake up please. Asal termenung dari tadi. Fikir apa je?" Tanya Jisung. "Amugeotdeo aniya" Jawab ku sambil menggeleng kepala.
"Tsk cakap je la" Kata Jisung. "Tak ada apa. Dah la jangan kacau aku" Kata ku. "Em ye lah. Kau buat apa?" Tanya Jisung.
"Ni ha assignment Bio" Jawab ku. "Uish rajinnya. Kerja aku pun tak sentuh lagi. Hahahaha" Gelak Jisung.
Aku menggeleng kepala.
"Lepastu kena denda. Kau cakap dekat aku kau la ni tak suruh aku buat. Kalau tak dah siap sekarang " Kata ku. Sudah masak dengan perangai Jisung.
Jisung hanya tersengih.
"Nanti la aku siapkan. Alah sikit je tu" Kata Jisung. "Ya lah Jisung ya lah" Kata ku lalu menyambung kerja aku.
"Weyh doktor Minghao tak ada ke?" Tanya ku. "Tak, dia cuti hari ni. Nurse Mingyu pun sama" Kata Jisung. "Ouh" aku mengangguk.
"Asal tanya. Rindu ke?" Tanya Jisung. "Ish jangan la sakat aku. Tak ada mood ni" Kata ku. "Ye lah" Kata Jisung.
"Tapi kan. Kau tak rasa ke doktor Minghao dengan nurse Mingyu tu bagai kuku dengan isi. Tak berpisah langsung weyh. Mana ada doktor Minghao mesti ada nurse Mingyu. Bila ada nurse Mingyu mesti ada doktor Minghao" Kata Jisung.
"Kan ! Aku hampir fikir yang diorang tu ada relay sia" Kata ku lalu tergelak. Jisung hanya tersenyum.
"Asal senyum?" Tanya ku hairan. "Nothing. Just , even kau moody tapi aku still boleh buat kau gelak. Kau tak rasa ke aku ni seorang yang special dalam hidup kau?" Tanya Jisung.
Aku hanya memandang Jisung datar.
"Special eh? Haah memang pun. SpeSIAL sangat" Kata ku sambil tersenyum sinis. Jisung mencebik.
"Sampai hati kau. Sampai hati kau !!" Jisung memukul lengan aku. "Ish sakit la" Kata ku sambil tergelak.
"Mian hehe" Kata Jisung. Aku hanya mengangguk.
Aku berfikir sejenak.
"Weyh jom pergi taman nak? Ambil fresh air" Ajakku lalu menutup laptop aku. "Aku ok je. Jom la" Kata Jisung.
"Yeay jom!"
.
.
.
Aku dan Jisung berjalan sekitar taman di hospital itu. Terdapat beberapa orang kanak kanak yang sedang bermain dan juga warga tua. Tidak lupa beberapa orang nurse dan doktor turut ada di sini.
Pelbagai ragam.
Aku hanya memerhati.
"Macam macam jenis orang yang ada dekat sini" aku hanya memandang Jisung. Menunggu ayat seterusnya. "Tapi dalam banyak banyak orang dekat sini. Aku ada kenal seorang perempuan ni" Kata Jisung.
"Siapa?" Tanya ku.
Aku memandang ke tempat yang Jisung pandang.
Seorang budak perempuan yang sedang bermain anak patung.
"Budak perempuan tu?" Tanya ku.
Jisung tergelak kecil.
"Aku kenal dia dari kecil. Dia ni cengeng, manja, childish. Dulu dia selalu bergaduh dengan mendiang abang dia. Lepastu mengadu dekat aku. Tapi sekarang abang dia dah tak ada" Kata Jisung.
Aku hanya memandang ke bawah. Aku tahu dia cakap pasal siapa.
"Kalau dulu dia selalu bergaduh dengan abang dia, sekarang aku. Dulu dia pun selalu luah macam macam dekat abang dia. Sekarang aku"
YOU ARE READING
my doctor • xmh ✓
Fanfictionxu minghao, seorang doktor yang ditugaskan untuk merawat aku pada mulanya. perasaan itu datang, tetapi mungkin sekadar saja saja? atau tidak- COVER BY @CRUSHAO ✨ ° renenuna first fanfiction copyright, 2019