°fourteen

816 112 17
                                    

Aku mencelik mata ku. Terasa ada rambut di tangan aku. Segera aku memalingkan kepala aku.

Jisung.

Dia membaringkan kepalanya di atas katil ku.

Oh tak sangka dia tidur dekat sini betul betul. Tak sakit belakang ke.

Aku melihat ke atas sofa. Omma tak ada , jam di dinding aku pandang 0815. Emm omma beli makanan kut.

Segera aku turun dari katil. Aku menuju ke tandas untuk mencuci muka dan memberus gigi.

Setelah siap aku menuju semula ke katil aku.

"Yah Park Jisung. Ireona ! Aku nak baring la" Kata ku. Aku masuk tandas sekejap je rasanya. Cepat betul budak ni rembat tempat aku.

"Bagi la aku baring kejap" Kata Jisung dengan mata yang masih terpejam. "No no aku nak sambung tidur" Kata ku lalu menolak badannya.

Jisung tidak bergerak. Dia mengeraskan tubuhnya. Ish

"Jisung !" Aku menolaknya lagi.

Jisung menarik tangan aku, secara automatik aku terbaring betul betul di sebelahnya.

Amboi mentang mentang katil ni besar. Huh.

"Y-yah. Micheosseo?" Aku menjauhkan muka aku dari mukanya. "Aku saje nak acah acah dalam drama" Kata Jisung. Aku memukul lengannya. Jisung hanya tergelak.

Aku duduk dan memandang Jisung di sebelah. "Ish budak ni la" aku menunjal kepala Jisung.

"Jangan la sakit !" Kata Jisung. "Gedik" Kata ku. Jisung hanya tersengih. Dia memeluk pinggang ku secara tiba tiba.

"Wei lepas la. Apa ni, pinggang fab aku" Kata ku. "Alah kejap je. Nak acah pasangan bahagia jap" Kata Jisung. Aku menjentik dahinya.

"Kepala hotak kau la bahagia" Kata ku. Jisung mencebik. "Appayo" Kata nya. "Kau demam ke apa ni?" Tanya ku lalu meletakkan tangan aku ke dahinya.

"Tak panas pun. Cuba jangan mengada" Dahinya aku pukul. Ha memang sasaran hari ni dahi dia je. Padan muka.

"Duduk diam je la kau. Aku nak tidur" Kata Jisung lalu menyandarkan kepalanya di belakang badan aku.

Aku hanya membiarkan. Nanti bergaduh pula satu hal.

Tok Tok Tok

"Morning miss Yeori !" Kata nurse Mingyu.

"Eo morning" Kata ku. Aku nampak kelibat doktor Minghao di belakang nurse Mingyu. "Hey morning" Kata doktor Minghao pula.

"Morning doc" Kata ku. "Saya tak check awak, Mingyu je. Bosan tak ada patient so saje kacau Mingyu" Kata doktor Minghao.

"Ouh" aku mengangguk.

"Korang tidur sekatil ke daripada malam tadi?" Tanya nurse Mingyu. "Euw memang tak la nurse. Ni budak ni mengada ngada kena sampuk hantu pagi tadi" Kata ku.

"Aku sakit belakang la. Kau tu tak nak kasi aku tidur atas katil kau sekejap. Kedekut" Kata Jisung. "Ya la Jisung ya la" Kata ku.

"Yeori awak demam lagi tak?" Tanya nurse Mingyu. Aku menggeleng. "Ok so saya bagi ubat tahan sakit dengan ubat tambah darah je la eh" Kata nurse Mingyu.

Aku mengangguk.

"Nurse, doktor. Nantikan saya nak discharge dah. Malam sebelum saya discharge tu boleh tak kita keluar makan sama sama?" Soal ku.

"Sure no problem. Tapi awak kena tanya la doktor awak ni dulu" Kata nurse Mingyu.

"Boleh je tak ada masalah. Awak pun bukan sakit kritikal" Kata doktor Minghao. Aku tersenyum lebar.

my doctor • xmh ✓Where stories live. Discover now