twenty•°seven

690 86 13
                                    

Aku menghulurkan surat keluar kelas yang sudah ditandatangani oleh doktor Minghao kepada saem.

"Hyemin macam mana? Okay tak?" Tanya Jisung. "Dia okay je" Jawab Taeyong. "Betul betul la" Kata Jisung mungkin tidak puas hati dengan jawapan yang diberikan oleh Taeyong.

Aku mengambil tempat dudukku di sebelah Jisung.

"Betullah. Doktor kata dia food poisoning" Aku menjawab soalan Jisung. "Sebab ayam eh?" Tanya Jisung.

"Haah. Mungkin salah satu dari ayam tu busuk or dah tak elok. Kau pun tahu Hyemin tu macam mana bila nampak makanan--"

"Main sumbat je sampai tak sedar makanan tu dah busuk. Apa nak jadi la" Potong Jisung. Aku mengangguk kepalaku.

"Habistu sekarang. Hyemin dalam bilik kesihatan lagi ke?" Tanya Jisung. "Ani, parents dia datang ambil tadi" Jawab ku.

"Ouh", Jisung menganggukan kepalanya.

"Plan kau macam mana ni Taeyong?" Tanya Jisung. "Entah la. Postpone dulu kut. Esok tak pun lusa la" Jawab Taeyong.

Kesian. Nak confess, buah hati sakit pula.

"Gwaenchana. You can do it" Kata Jisung. "Gumawo" Kata Taeyong.

Aku hanya menjadi pemerhati.

.

.

.

Tit Tit Tit

Aku menekan kata laluan masuk rumah.

Satu keluhan pendek aku lepaskan. Terlalu banyak perkara yang terjadi dalam masa satu hari.

"Sayang dah balik? Letak beg dulu kita lunch okay" Kata omma. "Aik, awalnya omma dengan appa balik?" Tanya ku

"Nae.. pergi naik letak beg dulu" Jawab appa. "Yeori nak mandi dulu la. Kalau omma dengan appa nak makan, makan la dulu. Tak payah tunggu Yeori" Kata ku.

"It's okay. Omma dengan appa tunggu. Mandi la cepat" Kata omma. Aku hanya mengangguk lalu berjalan naik ke atas menuju ke bilikku.

Beg aku letakkan di atas meja. Stokin aku tanggalkan dan letakkan di dalam bakul. Aku mencapai tuala dan kemudian membersihkan diri di dalam tandas.

Setelah selesai mandi dan memakai baju. Aku turun ke bawah. Kelihatan omma dan appa sedang menunggu aku di atas meja makan sambil berbual.

Aku menarik kerusi

Omma segera menghulurkan pinggan dan meletakkan nasi di atas pinggan ku.

Aku mula mencedok lauk.

Suasana agak sunyi, hanya bunyi kunyahan serta sudu dan garfu berlaga.

"Yeori ah" Panggil omma. "Nae?" Jawab ku. "Omma dengan appa balik awal sebab malam ni tempat kerja omma dengan appa ada buat dinner. Omma nak Yeori pergi. Boleh kan sayang?" Tanya omma.

Aku mengehrotkan bibirku ke kiri dan ke kanan.

Sejujurnya aku malas nak pergi apa apa dinner or event sekarang.

"Yeori pun tahu pangkat appa dengan omma agak tinggi. Jadi appa nak la satu satunya anak perempuan appa ni pergi. Apa pula orang kata kalau omma dengan appa tak bawa princess sorang ni" Kata appa pula.

my doctor • xmh ✓Where stories live. Discover now