final

991 117 92
                                    

first off all thank u so much baithao for the beautiful cover book. im so in love with the cover i swear 😭❤️

final chap,
spam vote + comment ❤️

____

Aku masuk ke dalam bilik pesakit yang bernama Yoo Jieun, pesakit remaja.

"Eh doktor?" aku memandang Minghao yang berada di dalam wad itu. "Eo Yeori ssi. Buat apa dekat sini?" soalnya.

"Doktor Minhyuk minta saya tengok report pesakit ni. Lepas lunch nanti dia nak datang tengok pesakit ni" kata ku.

"Ouh" Minghao mengangguk.

"Awak tengah tulis report ke?" soalku. "Haah, keputusan darah dia rendah" jawab Minghao.

"Banyak lagi ke?" soalku. "Kejap sikit lagi. Lepasni nak update dalam sistem" kata Minghao.

Aku mengangguk perlahan "Arasseo"

Aku menuju pula ke arah pesakit. "Hai Jieun. Saya doktor Yeori" Sapaku. Dia hanya menghiraukan aku, matanya kekal memandang Minghao tidak lepas.

"Jieun?" panggil ku. "Doktor nak apa halah" katanya kasar. Aku masih tersenyum walaupun dalam hati dah makin hamun dia ni. Dasar budak sekolah.

"Awak ada rasa sakit dekat mana mana ke?" soalku. Dia masih menghiraukan aku dan hanya memandang Minghao.

Ada aku cungkil mata budak ni karang. Pandang pandang boyfriend aku pulak.

"Jieun jawab soalan doktor Yeori" kata Minghao. Budak itu mengeluh halus. "Tak ada cuma sakit kepala" jawabnya.

"Okay" aku menuju semula ke arah Minghao. Malas aku nak layan.

"Dah ke?" soalku. Minghao mengangguk. Aku mengambil fail pesakit Jieun lalu membuka satu satu helaian dan membaca dengan teliti.

"Memang keputusan dari ujian yang diambil semua drop ke? negatif?" soalku. Minghao mengangguk. "Darah merah dia kurang, darah putih tinggi. Ujian urine negatif, tekanan darah rendah" jawab Minghao.

"Anemia?"

"Tak jugak"

"Dah pernah warded sekali tapi sekejap je sebab tak ada apa apa. Kena warded balik sebab pengsan" aku membaca report tersebut.

"Yep"

"Saya dengar doktor Danny nak ambil alih semula rawat pesakit ni. Betul ke?" tanya ku. Sengaja aku menguatkan suaraku. Biar budak ni tahu doktor lain akan ambil alih rawat dia. Heh

Minghao mengangguk. "Asalnya dia memang pesakit doktor Danny sebelum ni. Tapi sebab dah warded kali kedua ni dia nak ambil alih semula lah" katanya.

aku mengangguk perlahan.

"Sayang, lunch dengan saya ke?" tanya Minghao. Terbuntang mataku ketika itu. "Yah!" aku mencubit pinggangnya.

"Aww sakit sayang sakit" dia mencebik.

"Depan patient lah" kata ku. "Okay fine. Sorry" kata Minghao.

"Doktor bercinta ke?" tanya Jieun. "Kenapa tanya macam tu?" soalku semula.

"Saje tanya, tak boleh?"

Aku mengguling biji mataku, menyampah.

"Doktor dah tak nak rawat saya? kenapa? sebab saya cakap saya suka doktor? tak boleh ke doktor suka saya balik?" soal gadis itu bertubi tubi.

my doctor • xmh ✓Where stories live. Discover now