Aku meneguk air mineral. Doktor Seungcheol?
Siapakah beliau?
Aduh seram pula rasa.
"Yeori ssi. Awak dengar tak?" Tanya seseorang tiba tiba. "Nae?" Secara automatik aku memandang gerangan tersebut.
"Ikut saya. Doktor nak buat ultrasound" Kata seorang nurse. Tak pernah nampak pula nurse ni dekat floor ni.
Ultrasound? Kenapa nak kena check lagi? Kenapa nurse Mingyu tak ada cakap apa apa tadi. Doktor Minghao pun tak ada cakap nak kena buat ultrasound lagi.
"Nae arasseo" Kata ku lalu mengikut nurse tersebut.
Aku lalu di hadapan kaunter nurse. Nurse Mingyu tak ada , hmm dia sibuk kut.
Aku lalu di hadapan pejabat doktor. Mata aku tertacap pada dua orang doktor yang sedang bergurau senda. Seorang lelaki dan seorang perempuan.
Doktor Minghao dan seorang doktor perempuan.
Segera aku memandang ke tempat lain. Terasa sesak di dada. Tabah la duhai hati.
From now on , stop letak harapan dekat doktor Minghao. Stop Im Yeori , dia dah berpunya. Kau tu hanya la patient di mata dia. Hanya seorang pesakit.
Aku tak faham macam mana aku boleh jatuh cinta dekat doktor yang rawat aku. Haih.
Aku menuju masuk ke dalam lift.
.
.
.
"Good afternoon dear" Kata doktor tersebut sebaik sahaja aku masuk ke dalam bilik ultrasound.
"Good afternoon doktor" Kata ku. "You're doctor Minghao's patient right?" Soalnya. Aku mengangguk.
"Good. Come" Dia menepuk katil tersebut. Aku berjalan lalu membaringkan diri ku di atas katil tersebut.
Aku mengeluh seketika. Doctor Minghao's patient. Only his patient.
Aku memusing kepala memandang doktor tersebut.
Dunia aku seakan akan berhenti seketika. Mata aku tertumpu pada nametag di coat bajunya.
S-seungcheol? Doctor Seungcheol ?! Bukan ke tu doktor yang Hana cakap tadi. Badan aku mula menggigil.
Tu la kau berangan dari tadi. Sekarang baru perasan nama doktor. Pabo pabo pabo hish.
"Aik dah kenapa pucat semacam muka tu. Relaks dear okay" Kata doktor itu lalu menggosok kepala aku.
Ni kalau kena lempang jangan tanya la sebab apa. Suka hati tok nenek kau je sentuh aku kan. Ergh rambut aku dah tak suci !
Dia mula memeriksa aku. Manakala tangan sebelah lagi mengusap permukaan perut aku.
Jantung aku berdetak laju. Patutla Hana suruh aku hati hati.
Dengan lakonan yang mantap , dia menonton skrin sambil sebelah tangan merayap di tubuhku. Apabila tangannya mula naik ke atas aku menepis laju. Sungguh aku tak tahan.
"What are you trying to do huh?!" Tanya ku lalu sepantas kilat turun dari katil. Sedaya upaya berjauhan dari doktor gila itu.
"Come on dear. Saya nak check awak" Kata doktor Seungcheol. "Check? What the fuck are you trying to do?!" Hambur ku.
"Hahaha. There is no one here. Only the two of us. Bilik ni pun jauh , kalau kau jerit rasanya tak ada yang dengar" Kata doktor Seungcheol.
"Michin namja" Kata ku. Dia tergelak besar seperti orang gila. Dia mula datang dekat ke arah aku. Aku mengundur setapak demi setapak ke belakang.
YOU ARE READING
my doctor • xmh ✓
Fiksi Penggemarxu minghao, seorang doktor yang ditugaskan untuk merawat aku pada mulanya. perasaan itu datang, tetapi mungkin sekadar saja saja? atau tidak- COVER BY @CRUSHAO ✨ ° renenuna first fanfiction copyright, 2019