°fifthy

721 90 4
                                    

Aku duduk di atas sofa setelah hampir 4 jam berturut turut tanpa henti membantu doktor Minghao merawat pesakit.

Daripada pukul 11 aku dan doktor Minghao berada di wad kecemasan bahagian red zone serta beberapa orang doktor lain.

Doktor yang menjaga ward kecemasan menghubungi doktor Minhyuk untuk membantu mereka di ward kecemasan kerana hospital di Seoul menghantar terlalu ramai pesakit.

Doktor Minhyuk memanggil doktor Minghao turun ke ward ermegency. Sudah tentu doktor Minghao akan heret aku sekali.

"Weh, Sunwoo kat depan pintu" Kata Eunhee. "Ouh ok" Segera aku bangun dan berjalan ke pintu keluar.

Kelihatan Sunwoo sedang berdiri bermain fon sambil memegang satu beg kertas yang berisi bekal yang omma kasi pagi tadi.

"Hey" Aku menegurnya.

"Ha keluar pun kau" Sunwoo menyimpan talifon ke dalam poket seluar. "Jom" Kata Sunwoo.

Aku mengangguk lalu mengekorinya keluar dari hospital. Kami mengambil tempat di salah satu bangku di taman hospital.

Beg kertas Sunwoo letak di tengah tengah di antara kami. Dua tin minuman sprite di keluarkan serta dua bekas makanan.

"Sempat kau beli sprite" Kata ku lalu membuka air tersebut dan meneguk rakus akibat terlalu dahaga. "Sempat la kau lambat sangat keluar" Kata Sunwoo.

Aku hanya tersengih.

"Petang ni macam mana? Dah cakap dengan doktor Minghao?" Tanya Sunwoo. Aku mengangguk. "Doktor Minghao bagi keluar awal" Jawab ku.

"Bagus lah" Kata Sunwoo.

"Ramai ke patient tadi?" Tanya Sunwoo. "Ramai tapi tak adalah ramai sangat.  Doktor-doktor kalut tadi pun sebab kebetulan nurse ramai cuti hari ni. Tak pasal pasal aku Eunhee dengan Eric jadi mangsa" Jawab ku panjang lebar. Sambil itu tangan ligat membuka bekal makanan dan menyuapkan nasi ke dalam mulut.

"Ouh, kesian kau. Mesti penatkan. Nasib baik doktor Danny tak kena panggil hoho" Kata Sunwoo. Aku hanya menyangkan wajah menyampah kepada Sunwoo.

Sunwoo tergelak.

"Ada lagi ke patient yang belum rawat?" Tanya Sunwoo. "2 ke 3 orang macam tu lah. Sebab tu doktor Minghao suruh aku rest and keluar lunch" Jawab ku.

"Ouh" Sunwoo mengangguk.

"Yeori ssi !"

Aku tersedak nasi apabila seseorang menjerit namaku. "Uhuk uhuk!" Sunwoo menyua air sprite kepada ku dan menggosok pelan belakang tubuhku.

"Yeori ward kecemasan now!" kata Eric. Aku mengerutkan dahiku tidak faham. Pesakit tak ramai kan tadi. Sunwoo turut memandang Eric hairan.

"Ada kes lain and hospital dekat Seoul dah penuh. Semua pesakit akan dihantar ke sini" Kata Eric. Aku membuntangkan mata ku terkejut lalu menutup bekal makanan dan simpan ke dalam beg kertas.

"Wait what about me? doktor Danny tak turun?" Tanya Sunwoo. "Tak. Doktor Danny, doktor Lia dengan doktor Min jaga ward medical. Patient dari ward ermegency yang tak parah akan di hantar ke ward medical" Jawab Eric.

"Sunwoo kau habiskan makan lepastu letak balik dalam kereta tau. Kunci kereta kau simpan elok elok" Kata ku. Sunwoo mengangguk.

"Tak care and fighting" Kata Sunwoo.

.

.

.

"Yeori pasangkan drip air" Arah doktor Minghao. Aku mengangguk lalu menjalankan tugas.

my doctor • xmh ✓Where stories live. Discover now