Bantal dibaling, mujur aku sempat elak.
"Ahjussi, saya cuma nak periksa ahjussi tu je" aku cuba untuk menenangkan pak cik itu. Dia masih mengamuk dan menjerit sana sini.
"Mana anak aku !!" Jerit ahjussi itu. "Pak cik, anak pak cik -"
"Tak kau tipu ! Anak aku belum mati lagi! Aku tahu kau pembunuh anak aku" Kata pak cik itu.
Aku mengerutkan dahiku. Ni nyanyuk ke mental.
"Pak cik, tenang pak cik. Anak pak cik belum mati lagi"
Sret ~
"Papa? Kenapa bising bising ni?" Seorang jejaka melangkah masuk ke dalam ward. Dia memandang aku lalu menunduk hormat.
"Awak doktor yang rawat appa saya ke?" Tanya lelaki itu. "Ye saya" Jawab ku. "Maaflah, dia tak boleh jumpa orang yang baru dia nampak. Dia akan merancau" Kata lelaki itu.
"Tak apa saya faham" Kata ku sambil tersenyum. "Saya Lee Changmin" Dia menghulurkan tangannya.
"Yeori" Aku menyambut hulurannya.
"J-Jihyun? Jihyun anak papa? Jihyun mana kamu pergi lama papa tunggu kamu" Orang tua itu tiba tiba menangis. Aku mengeluh kecil tanpa aku sedar.
"Papa, Jihyun dah lama tak ada papa. Ni Yeori, doktor Yeori" Kata Changmin. "Tak! Kamu jangan tipu papa! Jihyun anak papa sini sayang" Kata ahjussi itu.
Aku sekadar tersenyum kelat.
.
.
.
"Oi, menung apa? makan lah" Terhinjut bahuku tatkala disergah oleh Sunwoo. Aku sekadar mengguis nasi, tidak berniat untuk menyuapkannya ke dalam mulut.
"Kau kenapa?" Tanya Sunwoo. Aku menggeleng kepala sebagai jawapan. "Kau okay ke dengan patient tadi?" Tanya ku. Sunwoo meletakkan chopstik di atas meja.
Dia memandang aku. "Gila" Jawabnya sepatah.
"Apa yang gila?"
"Kang Dami. Ergh, i cant imagine how am I going to be like if I see her everyday. Every morning, every hour, every minutes. Even every seconds" Kata Sunwoo bersama keluhan kecil.
"Kenapa?"
"Belum apa apa lagi dah cakap dia suka aku. Mana mana je aku ada mesti perempuan tu ada. Sekarang ni aku kira beruntung tau dia tengah tidur, kalau tak kita bertiga sekarang bukan berdua" Cerita Sunwoo.
Aku sekadar tergelak kecil. Aku dah nampak dah budak tu pandang Sunwoo tak lepas pagi tadi, memang ada sebab lah tu.
"Gelak gelak, suka la tu aku dapat patient macam tu" Kata Sunwoo. "Tu lagi okay daripada nak kena jaga orang tua yang nyanyuk yang mula mula cakap aku membunuh then tiba tiba cakap aku ni anak perempuan dia yang sebenarnya dah mati" Kata ku.
"Wow"
"Yes, wow right"
"No no I mean, wow cantik gila perempuan tu" Kata Sunwoo. Aku sudah menjelingnya tajam. "Gatal" Kata ku.
"Kau cakap apa tadi?"
Aku memandangnya datar.
Malas aku nak layan.
.
.
.
Aku keluar daripada ward ahjussi Lee. Dia dah okay nampak aku, sebab dia ingat aku anak perempuan dia yang dah mati.
YOU ARE READING
my doctor • xmh ✓
Fanficxu minghao, seorang doktor yang ditugaskan untuk merawat aku pada mulanya. perasaan itu datang, tetapi mungkin sekadar saja saja? atau tidak- COVER BY @CRUSHAO ✨ ° renenuna first fanfiction copyright, 2019