"Im Yeori!!" Terjah seseorang. Aigoo chinjja. Ni kalau aku mati hari ni, tak siap ff author. Haih.
"Ya micheosseo?!! Tak reti dah nak bagi salam. Ha?!" Marah ku. "Hehe,mian. Leklek sudah. Macam tak biasa pula" Kata Jisung.
"Haih sabar Yeori sabar. Kau tu tengah sakit. Tenang" Kata ku.
"Ha bagus. Sedar diri rupanya. Sakit tu buat cara sakit" Kata Jisung. Aku sudah menjelingnya tajam.
"Nah chocolate dengan buah. Mak aku tak dapat datang. Dia busy sikit. Next time dia datang" Kata Jisung. "Uwaa..chocolate!" Aku segera mengambil chocolate tersebut.
"Makan buah tu lebih. Jangan asyik makan chocolate je. Kau tu sakit" Kata Jisung. "Tahulah. Nanti aku makan la buah tu" Kata ku.
"Mak kau mana?" Tanya Jisung. "Kerja" Jawabku sepatah. "Alolo sorang ye dia dari tadi. Tak apa abang Jisung ada" Kata Jisung. "Menyampah la cakap dengan kau ni" aku membuat muka loya.
"Btw..macam mana dengan kerja math kau?" Tanya ku. "Jangan tanya. Aku dah sunburn kena berdiri tengah panas" Kata Jisung.
Aku tergelak.
Aku membelek mukanya.
"Weih bapak hitam" Kata ku sengaja mahu menyakitkan hatinya. "Eee..jangan la cakap macam tu. Balik nanti aku pakai la pencuci muka. Halah halah" Kata Jisung. Aku hanya tergelak.
"Doctor cakap apa pasal kesihatan kau?" Tanya Jisung. "Entah la. Diorang tak jumpa lagi sebab apa aku demam panas" Kata ku. "Ouh"
"Tapi yang pasti buka demam panas biasa la" Sambung ku. "Lama lagi la kau dekat hospital ni?" Tanya Jisung. "Seems like that lah. No I'm not sure" Kata ku.
"Huwaa..jangan la lama lama. Nanti rindu!" Kata Jisung. "Eh eh budak ni lah. Doctor tak cakap apa apa lagi kan. Tak sure lagi aku dekat sini lama ke sekejap" Kata ku.
"But still..aku sunyi dekat sekolah kau tak ada" Kata Jisung. "Mengada ngada la kau" Kata ku lalu menunjal kepala Jisung. Jisung mencebik.
"Eii gedik" Kata ku sambil tergelak.
Tok Tok Tok
"Yeori ssi. Saya nak ambil darah awak tau" Kata Doctor Minghao. Aku mengangguk.
Sejujurnya,aku tak suka ambil darah bagai ni. Sebab kalau jarum tu dah masuk and darah tu tak keluar kena cari tempat lain. Urgh! Sakit tau!
"Saya masukkan jarum eh" Kata Doctor Minghao. "Eo" Jawabku.
"Yeori ah" Panggil Jisung. "Erm?" Jawabku. "Wait. Kau menggatal nak try budak tu ke?" Tekaku. Jisung mengangguk sambil tersengih.
Eee dia ingat apa sengih sengih blushing. Dia ingat budak tu nak terima dia? Aku la budak ni.
"Haih kau ni. Tak serik serik. Kalau boyfriend dia tahu. Mahu hilang gigi kau. Tak puas kena tumbuk hari tu" Bebel ku. "Boyfriend dia tak datang" Kata Jisung.
"Ehm. Padan la gatal sangat nak try budak tu" Kata ku. "Kejap. Yang kau marah sangat dekat aku. Kau jealous ke?" Tanya Jisung.
"Ok siap" Kata doktor Minghao. Ok..tak rasa apa apa. "Thank you dok" Kata ku. Doctor Minghao mengangguk lalu keluar dari wad ku.
"Yah jawabla soalan aku" Kata Jisung. "Nae? Ouh..ergh tak ada makna aku nak jealous. Aku marah sebab benda betul. Perempuan tu dah ada boyfriend. Cuba kau bayangkan kau tu dah ada girlfriend lepastu ada lelaki lain nak try girlfriend kau. Mesti la kau marah kan" Kata ku.
"Jangan la cakap macam tu dowh" Kata Jisung. "Ha tahu pun" Kata ku.
"Weih. Aku bosan la. Erm,jalan jalan jom" Kata ku. "Eo kachah" Kata Jisung.
YOU ARE READING
my doctor • xmh ✓
Fiksi Penggemarxu minghao, seorang doktor yang ditugaskan untuk merawat aku pada mulanya. perasaan itu datang, tetapi mungkin sekadar saja saja? atau tidak- COVER BY @CRUSHAO ✨ ° renenuna first fanfiction copyright, 2019