fourthy•°eight

744 98 5
                                    

Setelah menghantar Sunwoo pulang ke rumah, Hyemin menghantar mesej kepadaku. Dia nak jumpa, katanya ada berita penting nak bagitahu.

Daripada mall, aku pulang hantar Sunwoo dan pergi semula ke mall sebab nak jumpa Hyemin. Tak apalah, sayang member katakan.

Aku memakir kereta ku. Enjin kereta aku tutup, tas tangan yang berada di tempat duduk penumpang aku ambil.

Tit Tit

Pintu kereta di kunci. Kaki aku melangkah masuk ke dalam mall dan menuju ke restourant sushi.

Sebaik sahaja masuk ke dalam kedai, aku ternampak Hyemin yang sedang menikmati makanannya.

"Min, lama tunggu?" Tanya ku lalu duduk dihadapannya. "Yeori!" Teruja Hyemin melihatku. Aku sekadar tergelak kecil. Dah kahwin pun perangai macam budak budak.

"Ada apa kau nak jumpa aku sampai tak boleh bagitahu dalam fon?" Tanya ku lalu mengambil chopstick dan menyuapkan sushi ke dalam mulutku.

Hyemin tersenyum lebar.

"Gues what" Kata Hyemin. "What is it? what about?" Tanya ku clueless. "Hehe" Hyemin tersengih.

"I'm going to be a mum!" Kata Hyemin. Aku memandangnya, "Chinjja?" Soalku turut teruja. Dia mengangguk.

"Berapa minggu dah?" Tanya ku. "6 weeks" Jawab Hyemin. "Oh my god, congrats babe. Aku happy untuk kau dengan Taeyong" Kata ku.

Hyemin tersenyum.

"Taeyong dah tahu?" Tanya ku. Dia menggeleng kepala lalu memasukkan sushi ke dalam mulutnya. "Why?" Tanya ku.

"Dia outstation. Aku baru tahu semalam pasal kandungan ni" Jawab Hyemin. "Means, aku orang first yang tahu?" Tanya ku. Hyemin mengangguk laju.

"Aku memang cadang nak dia orang first yang tahu. Tapi kau tahu lah kan perangai aku macam mana" Kata Hyemin. Aku berdecit kecil. "Tahu sangat" Kata ku.

Tak boleh simpan rasa excited lama lama, nak kena lepaskan juga.

"Btw aku dengar cerita kau kerja sebumbung dengan doktor Minghao. Tak bagitahu pun kan" Kata Hyemin.

Senyuman ku perlahan lahan semakin kendur dan aku menjawab hanya sekadar dengan anggukan kecil.

"How?"

"What?"

"Seronok tak?" Tanya Hyemin. "Not at all, tolonglah" Jawab ku. "Elele" Hyemin mula mengusik.

"Dah lah weh, tak nak cakap pasal doktor Minghao" Kata ku. "Ye lah" Kata Hyemin.

"Ouh by the way kan. Aku baru je berhenti dari jadi doktor pelatih" Kata Hyemin. Aku memandangnya tidak percaya. "Serius lah Min?" Tanya ku.

Dia mengangguk.

"Aku ingat nak fokus dekat hal keluarga aku" Kata Hyemin. Aku mengangguk faham, keluarga kecil dia dengan Taeyong.

"Ye lah, Taeyong pun boleh tanggung kau" Kata ku. "Tapi kau tak rasa rugi ke weh?" Tanya ku.

Ye lah bersungguh dia belajar nak jadi doktor bedah. Then stop tengah jalan.

"Rugi tu memang rugi. Tapi aku dah fikir masak masak" Kata Hyemin. "Emm" Aku sekadar mengangguk perlahan.

"Kau pergi wedding Wohyun next week?" Tanya Hyemin. "Next week ke?" Aku menyoal semula. "Ye lah, duh kau ni. Busy sangat kerja sampai tarikh pun tak tahu dah" Kata Hyemin. Aku hanya tersengih.

"Of course lah aku pergi, gila tak pergi. Wohyun jemput korang juga ke?" Tanya ku. Hyemin mengangguk. "Dia ajak Jisung mula mula, lepastu dia suruh Jisung ajak kitaorang sekali" Kata Hyemin.

my doctor • xmh ✓Where stories live. Discover now