twenty•°six

736 95 26
                                    

Taeyong

Taeyong ssi. Aku rasa aku tak boleh pergi la petang ni. Mian

Kau ajak la Jisung. Kalau kau tak tahu nak beli apa or tak sure just call or mesej aku.

Sorry again

Aku mengangkat kepala memandang Taeyong yang berada di meja hadapan bersama Jisung memandangkan kami berada di makmal biologi sekarang.

Taeyong

Gwaenchana

Kau ada hal apa? Date dengan doktor tadi eh?  ㅋㅋㅋ

Aku menjeling Taeyong.

"Aniya" aku menggerakkan mulut ku. "Arasseo" balasnya.

"Sampai hati kan tinggal aku tadi" Kata ku separa berbisik takut saem Jeonghan merajuk lagi.

Hyemin yang berada di sebelah aku hanya tergelak kecil.

"Aku kan sahabat yang baik. Aku tak tinggal kau tadi. Cuma aku bagi ruang untuk kau dengan doktor Minghao" Bisik Hyemin.

"Ye la tu bagi ruang" Kata ku.

"Ya puan Yeori? Ruang untuk jantung mengepam? Sayang sekali kita dah lepas bab tu. Sila bangun dan jawab soalan saya" Arah saem Jeonghan.

Aku mengeluh kecil.

Kuat sangat ke aku cakap tadi? Hishh

.

.

.

"Yah. Kau okay ke tak ni?" Tanya Jisung. "Aku okay je. Pahal tiba tiba tanya?" Soalku balik.

"Tak ada la. Daripada kelas saem Jeonghan lagi kau senyap. Down sebab tak dapat jawab soalan ke?" Tanya Jisung. "Tak ada lah. Aku okay je" Jawab ku.

"Mesti ada something happen kan? Doktor Minghao cakap apa dekat kau tadi?" Tanya Jisung. "Tak ada apa pun" Jawab ku.

"Betul ni?" Tanya Jisung membuat kepastian. "Ya betul" Jawab ku.

Jisung memandang aku lama.

"Apa? Apa yang kau tak puas hati lagi ni? Kau fikir doktor Minghao buat apa dekat aku?" Tanya ku. "Tak ada la. Aku tak ada dengan kau masatu nak comfort kau. Macam macam boleh jadi" Jawab Jisung.

Aku menjelingnya. "Aku okay chick" Kata ku.

"Kau panggil aku apa?!" Tanya Jisung. "Chick. Ada masalah ke? Aku save nombor kau pun letak emoji anak ayam" Kata ku.

Jisung memeluk leherku , lebih ke arah mencekik leherku.

"Ark ! Yah Park Jisung , appayo !" , aku cuba untuk melepaskan diri dari Jisung.

Jisung melepaskan aku ,

"Kau tahu tak. Istilah chick dalam kelab malam --"

my doctor • xmh ✓Where stories live. Discover now