Deel 8 : stress

10 3 0
                                    

Op weg naar school, de dag dat we Maddy gaan terugpakken, realiseer ik me dat ik helemaal geen geld bij heb om haar te betalen. Shit, die foto mag echt niet online! Wat nu?! Ik begin lichtjes te paniekeren en krijg stress. Xandro rijdt met me mee naar school. Dat doet hij al sinds de tweede dag dat ik hier ben. Hij ziet dat ik begin te hyperventileren. Ik kan nog niet goed ademen als ik stress heb, dat komt door mijn longen. Ze zijn nog steeds niet in orde.
Ik rem en stap af van mijn fiets. Xandro doet hetzelfde terwijl hij me ondersteunt. Ik begin steeds harder te hyperventileren. Xandro schreeuwt om hulp. Niemand in deze drukke straat reageert. Iedereen doet alsof er niks aan de hand is en loopt door. Ik kan bijna niet meer ademen en val flauw....

Ik voel een zachte tik tegen mijn kaak, open mijn twee kijkers en zie Xandro bezorgd voor me staan. Een oude vrouw vraagt me of dat alles goed gaat. Tja ik kan moeilijk zeggen dat ik me als een aangespoelde walvis voel van 300kg dus zeg dat ik oké ben. Ze geeft me een slokje water en vertrekt.
Al wankelend stap ik terug mijn fiets op en rijd terug naar school. Xandro begeleid me naar de klas en legt uit wat er zojuist gebeurd is. Mevrouw Bios keek eerst wat wantrouwig maar dat ging snel voorbij. Ze zette de klas aan het werk en ging met mij naar de schooldokter. Hij deed enkele testjes maar alles bleek oké te zijn. Hij gaf me een doosje pilletjes en liet me gaan.

Ik open het doosje en zie oranje pilletjes met gele spikkeltjes. Super vreemd maar het zal wel werken, denk ik dan toch. Ik duw er eentje uit en leg hem op mijn tong. Het smaakt naar de schil van mandarijnen, citroensap en zout erin vermengd. Meteen ben ik wakker. Zo'n straf spul! Ik trek een zuur gezicht naar mevrouw Bios, ze lacht. Het werkt wel want ik voel me weer kiplekker!

Na school komen we samen om ons plan uit te voeren. Aly en ik lopen het lokaal uit. Algauw komen Lex en Xandro aangelopen. Ze nemen wat afstand van me zodat ik ons doelwit onopvallend kan volgen. Maddy merkt me niet op, ze is te druk bezig met het zoeken van haar sleuteltje.
Wanneer ze haar hele rommelige tas heeft doorzocht vloekt ze en loopt terug naar de kluisjes. Waarschijnlijk denkt ze dat het sleuteltje daar is. Pech want het zit nog op haar fiets. Ik geef Aly een seintje dat ze kan beginnen met de fietsbanden. Ze laat de banden half leeg dat Maddy het niet te vlug merkt.
Lex vond dat opgeblazen banden het iets te leuk maken voor haar en dat platte banden ouderwets zijn.
Aly was amper klaar wanneer Maddy het schoolgebouw weer uitliep. Ze zuchtte opgelucht toen ze haar sleutel op haar fiets zag zitten.

Ze rijdt de schoolpoort uit. Wij starten de achtervolging. Eerst rijden we niet te snel zodat het niet te veel opvalt maar dan gaan we over tot het echte werk. We omsingelen haar en remmen af tot iedereen tot stilstand komt te staan. Dat is het moment dat Maddy...

Dankjewel dat je blijft lezen! Stem zeker als je het leuk vind!!! Tot morgen...

Gegijzeld...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu