Op dat kattebelletje staat een slordige boodschap. Ik kan hem amper lezen, aan moeders geschrift zie ik dat ze gehaast was.
Dit stond erop: schat, het huis is omsingeld. 20.12.18 zwarte volvo's brede mannen. Kom snel! Ze zijn binnen help! X
Op tafel ligt er een brief. Zoveel brieven?! Wat gebeurt er? Ik neem de brief, maak er een foto van zodat we hem niet kunnen verliezen.
We hebben je moeder, ook die van aan de overkant. Om ze te bevrijden zullen jullie in twee groepen zeven opdracht moeten overleven. Iedere groep kiest een moeder, deze speel je vrij als je geen overtredingen begaat. De groep die verliest zal een miljoen moeten betalen om de vertegenwoordigde moeder vrij te krijgen. Op 23.12.18 komen jullie naar de plaats die op de steen stond, dit is een voorproefje. Op het gevraagde tijdstip. Alleen moedige vechters zullen deze proeven doorstaan.
Als jullie het pand betreden worden jullie gefouilleerd. Dus wapens krijgen jullie niet binnen. Je mag eten meenemen maar dit is enkel gewicht om mee te sleuren. Trek ook geen loopschoenen aan want deze zullen scheuren. De eerste opdracht vinden jullie aan de locatie waar jullie verwacht worden. Politie is nutteloos want ze wordt betaald om geen actie te ondernemen. Één overtreding is een dag geen eten voor de moeder die je team vertegenwoordigd. De tweede overtreding betekent 1 dag geen eten voor jullie. De derde overtreding bega je beter niet. Dit betekent zweepslagen voor jullie beide moeders. De vierde betekent moord... Zorg dat je er bent! Niet opdagen is al een overtreding. Doe precies wat we zeggen!Mijn hart slaat een slag over. Hoe een slecht mens kan je niet zijn?! Ik neem mijn spullen en ga naar Xandro.
Helemaal buiten adem kom ik bij Xandro aan. Ik hyperventileer alweer.
Ik ga in de zetel liggen en doe teken dat iedereen naar me toe moet komen. Het is eigenlijk wel ironisch. Ze zitten naast de zetel naar me te kijken alsof ik mijn laatste adem ga uitblazen en nog iets super belangrijks wil zeggen.Aly-A
Lex-L
Xandro-X
Ik-ikA: "Wat is er je bent helemaal overstuur! Wat hebben ze je aangedaan? Wie heeft je aangeraakt? Wat is er gebeurd?"
X: "Rustig Aly, laat haar op adem komen we kunnen het niet hebben dat ze flauwvalt!"
L: "Kijk! Ze komt bij!"
A: "Lieve schat je liet ons schrikken! Als het weer gaat mag je je verhaal vertellen."
ik: "Hier, lees."Xandro neemt de brief en leest hem luidop voor. Hun gezichten staan een voor een op oorlogsmodus.
X: "Welke datum zijn we?"
ik: "22 december"
A: "Dus vanavond om middernacht moeten we er zijn."
L: "Ja maar hoe geraken we daar überhaupt?"
X: "Met de fiets. Het is nu middag dus we gaan veel eten, dan slapen we eerst nog 5 uurtjes, dan zijn we uitgerust en eten we nog wat dat we reserves hebben. Ik ben er zeker van dat ze het ons niet gemakkelijk gaan maken dus we moeten echt voorbereid zijn! De teams zijn simpel: ik en Eef, Lex en Aly. Akkoord?"Aly, Lex en ik stemmen in.
<< Op dat moment beseften we nog niet welke hel we binnengaan.>>
We gaan naar de diepvries. Er is niks anders in huis dus moeten we al het calorierijke eten ontdooien. Gelukkig is er spaghetti. Ik ga vlug pasta bij mij thuis halen.
Als alles klaar is eten we zoveel als we kunnen. We kunnen onszelf letterlijk over de vloer rollen. Zo vol zitten we.Dan besluiten we te gaan slapen...
Ik kan niet goed slapen, te nerveus ben ik.Merci! Blijf zeker lezen! Stem als je het leuk vond en geef tips, tot binnenkort...
JE LEEST
Gegijzeld...
WerewolfDit gaat over een meisje die haar moeder moet bevrijden van gijzelaars... #1 gegijzeld #2 obstakels #4 new #2 hoi