Ik zit terug in mijn cel. Xandro is overgeplaatst naar een andere cel. Lex ook. Ik was daarnet zo blij dat ik het geheeld heb dat ik de pijn vergat. Alle stukjes lego die nog in mijn voeten zitten beginnen te branden. Ik kijk ernaar. Inspecteer ze. Niet zo slim aangezien ik niet tegen bloed kan. Ik voel me draaierig worden maar zet door. Ik adem diep in en uit. en nog eens in en uit.
Volgende poging...
Ik haal de grootste stukjes die er niet diep inzitten uit. Ik moet diepe pijnen doorstaan. Ik trek het tweede stuk eruit. Er zit vel tussen, in, op en weet ik veel waar nog. Ik kies voor korte pijn en trek het er in 1 keer uit. Ik gil. Mislukt, het zit muurvast!Ik roep naar een bewaker. Ik beveel hem om een ontsmettingsmiddel en een pincet te gaan halen. Hij komt mijn cel in en neemt mijn voet vast. Hij ontbloot zijn nagels en trekt twee stukjes uit mijn voet. Ik gil en schreeuw. Hij verwijdert alle grote stukken. Ik peuter de kleintjes er zelf wel uit. Als hij aan mijn tweede voet begint, vraag ik naar zijn naam. Hij heet Jack. {Hahaha Jack Wolfskin snappie?}
Als ik vraag hoe hij hier is gekomen staat hij op en gaat hij mijn cel uit. Er zitten nog drie kleine stukjes in mijn voet. Ik verman me en trek ze eruit.
Er zit geen plastic meer in mijn voet. Ik kan er wel nog niet op staan. Ik neem wat wc-papier omdat ik niets anders heb, en wikkel mijn voeten in. Ik zie eruit als een mummie maar het kan me niet schelen.
Ik ga op een stoel zitten aan de tafel. Op de tablet verschijnt een video. Het is te zeggen, je hoort en ziet tekst, meer niet.
Morgen krijgen jullie twee opdrachten. Om 7.00 staan jullie klaar om te vertrekken. Je kledij ligt vanaf 6.00 in je cel. De opdracht is simpel. Je zwemt door een rivier van 2m diep en 200m lang. Je hebt weer zes minuten om deze klus te klaren. Het wordt een sprint als je niet kan zwemmen en een avontuur als je het wel kan. De regels zijn simpel je raakt de grond niet, de zijkant niet en je blijft van elkaar af. Dit wordt sterk gecontroleerd! Bega je een fout, dan krijgt je team niet de kans om de tweede opdracht te doen. Dit is niet leuk, hint: bloedverlies.
Als je de knop aan het einde van de rivier indrukt binnen de tijd krijg je een appel. Iedereen kan een appel krijgen, de eerste krijgt er twee.
Tot morgen!Ik heb geen idee wat ik kan verwachten.
Ik slaap nog even, drink en eet mijn appel op.
De volgend morgen word ik gewekt om 6.00. Ik trek de kleren vanop de stoel aan. Deze keer moeten we niet in zo'n doorzichtig hok staan.
De kledij is simpel. Een rood trainingspak met witte strepen van Adidas.Aan het begin van de rivier staan Aly en Xandro al klaar. Ik ga ernaast staan. Lex is later. Hij staat vol met zweepslagen en blauwe plekken. Dat is dus blijkbaar de straf als je te laat aankomt. Nog een extra reden om de opdrachten goed uit te voeren!
We bespreken nog even de tactiek. Lex zwemt voorop, hij kan snel zwemmen. Ik zwem als tweede en Aly komt na mij, dan volgt Xandro. Hij kan immers ook snel zwemmen, hij kan ons opjagen zodat we sneller zwemmen.
We hebben nog twee minuten voor de start. Het water is bruin, het stroomt gelukkig in de goede richting. Dan valt mijn blik op iets kleins, zwarts. Wat is dat?! De rest merkt het ook op. Zijn dat vissen of palingen? Pang! Geen tijd om daarover na te denken. We duiken het water in.
Lex is als een speer ervandoor, aan hem hebben we niks. Ik voel iets aan mijn teen. Ik wil het eraf halen. Nu hangt het aan mijn vinger. Er komen er steeds meer bij. Wat is dat toch? Het zuigt aan alles wat het maar kan!
Deze race is echt vermoeiend! Ik zwem crawl. Ik voel een glibberig ding aan mijn keel. Het kietelt. Nog 25 meter en dan kan ik het eraf halen.
Mijn hele lichaam hangt vol met zuigende dingen. Ik ben er bijna. De grote digitale klok boven de knoppen, zegt dat ik al 5,45 minuten bezig ben. Ik zwem nog zo snel als ik kan. En klim uit de rivier. Correctie: probeer eruit te klimmen, glijd van de aarde omdat het glad is. Er staan nog 3 seconden op de klok. Ik spring uit het water en loop met bloedende voeten naar de knop. Op stipt 6,00 minuten druk ik op de knop. Jack is degene die controleert of we op tijd zijn. Ik kijk hem met puppy-oogjes aan, hij geeft een knikje. Aly komt het water uit gespurt. 6,145 er komen twee wolven op haar af. Ze grijpen haar en voeren haar weg naar een aparte kamer. Ik kijk haar na. Dan bekijk ik mijn lichaam. Al de rest interesseert me niet. Deze dingen moeten eraf! Ik bekijk het eens goed, het zijn bloedzuigers! Omfg? Ik ben zonet door een rivier met bloedzuigers gezwommen!!!Lex, Xandro en ik worden naar de volgende opdracht gebracht. Dit gebeurt in teams. Ik word opgesloten met Xandro in 1 kamer...
Kleur dat sterretje aub! Bij 130 lezers download ik het volgende hoofdstuk, als je nog ideeën hebt voor opdrachten, zet ze dan in een reactie of stuur privé!
930 woorden
JE LEEST
Gegijzeld...
WerewolfDit gaat over een meisje die haar moeder moet bevrijden van gijzelaars... #1 gegijzeld #2 obstakels #4 new #2 hoi