Deel 24: Absurd!

3 2 0
                                    

"Ja dat is de reden van jullie bezoekje, jullie gaan Madre bij haar verstand brengen!" Lacht de onbekende man."

"Je snapt het niet! Waarom wij?! Je kan dit ook anders oplossen!!! WIJ HEBBEN HIER NIKS MEE TE MAKEN!" Schreeuwt Lex.

"Nee en ja, doordat jij, Xandro, in je vijfde studiejaar een spreekbeurt gaf over Pluto is je Madre beginnen nadenken over Pluto. Weet je nog toen ze je hielp met de laatste weetjes over Pluto?"

"Ja." Stamelt Xandro zacht.

"Wel daar begon het! Het is allemaal jouw schuld!" Riep de man woedend.

"Maar... nee... maar... Waarom worden mijn vrienden hier bij betrokken?"

"Om het spannend en gênant te maken, Aly en Lex hebben zelf beslist hier aan deel te nemen. De reden van jullie verblijf is ingewikkelder. Al de opdrachten die jullie volbracht hebben werden gefilmd. Iedere avond om 19.00 wordt de zender: VTM een half uur lang gehackt. In die tijd zenden we een half uur lang videobeelden van jullie opdrachten uit. Je Madre, Xandro, krijgt deze beelden een uur daarvoor te zien. De teksten die tussen de beelden door verschijnen zullen aan de wereld vertellen wat er zal gebeuren. Namelijk dat jullie aardbol zal worden aangevallen door de troepen van Ross. Om dit te voorkomen zal je moeder onze zogenaamde dwergplaneet terug tot planeet moeten definiëren. Dat is zeg maar wat de aardbewoners te weten zullen komen. De inwoners van jullie planeet worden dan bang en komen in opstand. Zo zullen presidenten en koningen je Madre dwingen. Om dit alles nog meer te stimuleren, zullen we de foto's die gemaakt zijn in de kleedhokjes toen jullie je aan het omkleden waren laten zien aan het einde van zo'n uitzending. En omdat geen enkele moeder wil dat haar kind naakt op de televisie getoond word, zal ons plan lukken. In tussentijd volbrengen jullie de laatste opdrachten totdat Madre haar plicht volbrengt."

"Wat?" Breng ik vol ongeloof uit.
"Je gaat ons gebruiken?"

"Ja, eigenlijk wel ja."

"Dus omdat onze planeet jullie geld en nucleaire wapens krijgt gaan jullie dit alles doen?"

"Ja."

"Maar dat is absurd!"

"Je kan zeggen en doen wat je wilt maar de eerste uitzending word nu getoond aan Madre. En nu nog ontsnappen is onmogelijk want momenteel worden er enkele spaceshuttles klaargemaakt voor vertrek, we moet over een half uur aan boord gaan. Over een uur gaat deze fabriek ontploffen en al onze sporen uitwissen."

"Uh oké? Is het logisch dat een volledige fabriek gaat ontploffen terwijl wij hier vast zitten en niet weg mogen?!"

"Als je het zo bekijkt dan niet nee, maar als je het van mijn kant bekijkt is het super logisch!"

"Jouw kant?"
"Ja de mijne..."

Gegijzeld...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu