"Wel, ik zal alles op een rijtje zetten dat jullie mee zijn met wat er gebeurd is."
Onderbreekt de nog steeds onbekende man hem.
"Jullie zijn zelf in de val gelopen, niemand heeft jullie gezegd dat dit moest dus deze zaken zijn in principe niet zo strafbaar. Jullie wouden je moeders bevrijden terwijl ze niet eens gegijzeld waren. Jullie eigen domme fout dus.
Wat betreft jullie dubbelgangers, zodra jullie hier in de val liepen namen ze jullie plaats in in het normale leven. De man bij jullie thuis was Jack. Hij observeerde jullie al een tijdje zodat zijn medewerkers niet alleen jullie typische kenmerken over namen maar ook de thuissituatie wisten." Ratelt hij aan één stuk door.
Ik onderbreek hem even want er is me iets niet duidelijk.
"Maar wacht die steen door Xandro's raam, was dat een lokmiddel? En die man was geen wolf maar een mens dus dat klopt niet en die wolven die onze plaats in nemen, hoe vermommen zei zich? Transformeren is vaag gezegd."
"Om met de deur in huis te vallen, wij zijn zoals je al wist geen mensen maar aliens. Een van onze krachten is een ander uiterlijk aannemen, van stem verwisselen enz. We komen van de planeet Ross, deze ligt naast Pluto. Onze opdracht is om wraak te nemen, jullie zijn zelf de oorzaak van onze daden. Sinds ons hoofdkwartier in Pluto een dwergplaneet genoemd werd, is onze leider boos op jullie, dat Pluto geen echte planeet meer is, is voor hem een heuse belediging."
"Wacht! Stop hier." Zegt Xandro uit het niets. "Het is niet onze schuld dat Pluto geen planeet meer is, dat is wetenschappelijk bewezen door wetenschappers die niks met ons te maken hebben. Waarom moeten wij daarvoor boeten?"
"Ik ga je zelf laten antwoorden op deze vraag door een simpele vraag; Wat doet jouw Madre om haar boterham te verdienen?"
"Ze werkt in een labo, voor de staat voert ze experimenten uit. Ik weet daar het fijne niet van."
"Dus met andere woorden weet je niet exact wat je moeder haar job is?"
"Als je het zo bekijkt, wel ja."
"Dan zal ik je de harde waarheid vertellen. Je moeder werkt samen met de PLES. Dat staat voor Planet EsCapes, kort gezegd onderzoeken ze planeten met hun exoplaneten."
"Ja dus? Wat heeft Madre dan verkeerd gedaan?" Vraagt Xandro beschermend naar zijn Madre toe.
"Ik was nog niet uitgepraat. Ze onderzoeken de planeten, uit die onderzoeken leiden ze af of dat ze de planeet tot een ander stelsel kunnen doen behoren zodat de planeten uit het zonnestelsel meer geld overhouden voor hun zelf. Aan de hand van onderzoeksvragen (Is er leven op de planeet (mogelijk)? Wonen er aliens?) te onderzoeken kunnen ze de planeet tot dwergplaneet maken; Is er leven (mogelijk)? Wonen er aliens?"
"Je antwoord niet op mijn vraag! Waarom is het fout wat ze doet? Is dat dan verboden?" Xandro begint boos te worden.
"Ja en nee, onze leider wil tot het zonnestelsel blijven behoren als planeet, niet als dwergplaneet. Toen jouw moeder ontdekt dat wij leven op Ross en Pluto heeft ze haar beslissende stem gegeven om onze planeet tot dwergplaneet te benoemen. Haar organisatie heeft ons buitengesloten."
"Buiten wat?" Xandro doet zijn best om zijn woede onder controle te houden."
"Buiten de TOPL: Together Planets. Dat is een andere organisatie die vrede tussen de stelsels moet behouden en akkoorden sluit over bepaalde zaken."
"En is het zo belangrijk om daar bij te horen?" Vraag ik vol ongeloof.
"Ja! Als je niet tot TOPL behoort krijg je geen nucleaire wapens om je te verdedigen tegen buitenaardse aanvallen en geld om je maatschappij in leven te houden. Onze leider gaat hier niet mee akkoord. Er ontstaan rellen doordat we geen geld meer krijgen van TOPL. Allemaal de schuld van je Madre!!!"
"Ja dat is nu al duidelijk maar waarom zijn wij hier dan?" Vraagt Lex. "Ik bedoel dan vooral ik en Aly, wij hebben niks te maken met Xandro's Madre en Eef eigenlijk ook niet. Haar moeder trouwens ook niet."
Snap je al een klein beetje wat er aan de hand is? Waarom was Eef eigenlijk niet aanwezig bij deze uitleg? Waarom zijn ze in de val gelokt? Antwoorden krijg je in de volgende hoofdstukken! Stem als je het leuk vond!
713 woorden
JE LEEST
Gegijzeld...
WerewolfDit gaat over een meisje die haar moeder moet bevrijden van gijzelaars... #1 gegijzeld #2 obstakels #4 new #2 hoi