Hani memandang pelajar lelaki yang berada di hadapannya. Begitu juga Aisy dan Haziq.
"Abang Rafiq follow kitorang eh?" soal Hani. Matanya menjeling Rafiq.
"Kenapa kau boleh ada kat sini?" Haziq bertanya sambil memandang Rafiq pelik.
"Ha.. Aku tahu mesti kau nak balas dendam pasal aku tinggalkan kau hari tu kan?" ujar Aisy. Jari telunjuknya menunjuk Rafiq.
"Eyyy.. Apa korang ni.. Tuduh I pulak. Tak suka tau.." Rafiq membalas sambil membuat gaya pondan.
Aisy dan Hani serta Haziq membuat muka menyampah. Mereka mendekati Rafiq.
"Kepala hotak kau lah Rafiq!!" Aisy menumbuk bahu Rafiq dengan kuat.
"Adudui.. Sakit lah ngek." Rafiq menggosok bahunya perlahan.
"Takde lah. Aku nak bawak Aisy masuk kelas. Kau satu kelas dengan aku." dia menyambung.
"Oouuuhh.. Dah jom." Aisy berjalan pergi diikuti Rafiq.
"Woi! Dah tu aku dengan Hani ni nak sumbat tang mana thooo?!!" Haziq menjerit. Hani pula hanya memandang.
"Sumbat tang kubur!! Bye!" Aisy membalas.
"Kurang asam punya akak. Kita cari sendiri lah dik." Haziq berkata dan terus meninggalkan Hani berseorangan.
Hani terpinga-pinga. "Haih.. Kurang asam punya abang. Tinggalkan aku sorang-sorang. Kau memang bangang." dia mengeluh dan terus berjalan.
Aisy berhenti di hadapan kelas tingkatan lima Daisy. Dia mengerutkan dahi apabila melihat nama kelas tersebut.
"Asal kau ni?" soal Rafiq.
"Bhahahahaha!!.. Lawak pulak tho aku baca nama kelas ni." Aisy menekup mukanya dengan tangan.
"Hmmm.. Tu ah. Ape punya orang lah letak nama kelas guna nama bunga. Tak menarik bhaii." Rafiq membalas.
"Oi oi.. Ni story aku. Lantak aku lah nak letak nama ape pon." author membalas.
"Eh Rafiq. Buat ape kat luar ni. Ponteng eh?"
Tiba-tiba terdengar suara perempuan menegur Rafiq. Rafiq memandang empunya suara dan tersengeh.
"Tak de lah cikgu. Ni ha tunjuk kelas dekat budak baru ni." Rafiq membalas. Aisy hanya diam. Dia memerhati name tag yang tersemat di tudung guru itu. Alisa namanya.
"Ouh. Jadi ini lah pelajar baru tu ye?" Cikgu Alisa bertanya sambil tersenyum memandang Aisy.
"Saya lah tu." Aisy membalas. Tapi dia tak membalas senyuman yang di beri. Alah, kalau bagi cikgu tu bukan nampak un.. So dia hanya menundukkan kepala.
"Kamu tunggu sini." ujar cikgu Alisa dan melangkah masuk ke dalam kelas diikuti Rafiq.
"Baik lah murid-murid sekalian. Hari ni kamu semua mendapat kawan baru." cikgu Alisa berkata sambil tersenyum.
Semua yang ada dalam kelas itu mula berbisik sesama mereka. Rafiq hanya tersengih melihat keadaan itu.
"Come here girl. Your new friends excited to know about you." cikgu Alisa memanggil Aisy.
Aisy menarik nafas perlahan dan melangkah masuk. Kelas mula bising.
"Eh ni bukan budak perempuan yang bawak Lykan Hypersport tu?"
"Err.. Asal lah dia masuk dalam kelas ni."
Aisy hanya mendengar ayat yang keluar dari penghuni kelas tersebut. Dia tersengih. Nampaknya dia akan ada musuh.
YOU ARE READING
AISY : Queen Of Mafia
ActionAisy. Bukan lelaki. Tapi perempuan. Ganas. Yess. Dia ganas. Kemana dia pergi, revolver mesti dibawa bersama. Siapa yang buat hal dengan dia pasti akan mendapat balasan. "Berapa kali aku nak pesan? Jangan cari pasal dengan aku kalau taknak kepala kau...