BANG!!
BANG!!
BANG!!Malam yang sunyi dipecahkan dengan bunyi tembakan di merata tempat. Keadaan mansion kepunyaan Elena Aisy tidak seperti biasa. Kucar-kacir. Suara-suara menjerit jelas kedengaran.
Kai mencapai sebatang kayu dan memukul seorang lelaki berpakaian serba hitam. Lelaki itu tidak sedarkan diri.
Kai melihat sekeliling. Dengan jelas dia dapat melihat anak buah Aisy sedang bergelut dengan sekumpulan lelaki berpakaian seperti lelaki yang tidak sedarkan diri tadi. Dia juga nampak kelibat Xavier yang dipukul teruk oleh seorang lelaki berbadan sasa.
Mata Kai membulat. Giginya dikertap. Geram melihat kawannya itu dikerjakan dengan teruk. Dengan cepat dia mengeluarkan sepucuk pistol berwarna silver. Target dikunci. Dan..
BANG!!
Headshot.Tempurung kepala milik lelaki berbadan sasa pecah. Otaknya bersepai dan terabur di atas tanah. Darah di merata tempat.
Xavier terkejut melihat keadaan itu. Walaupun dia banyak kali melihat banyak kepala musuh ditembusi peluru, tetapi dia tak pernah melihat sedekat ini.
Kai berlari pergi ke Xavier. Dia memapah kawannya itu masuk ke dalam mansion. Namun perbuatannya terhenti. Xavier menghentikan langkahnya.
"Aeriz mana?" serentak mereka bertanya.
"Kau pergi masuk cepat. Biar aku kat sini. Cari Aeriz. Aku pandai jaga diri aku." Xavier berkata sambil menolak Kai ke dalam mansion.
Kai masuk kedalam mansion. Matanya meliar mencari kelibat Aeriz. Dalam pada itu, sempat juga dia mengeluh. Dia teringat kejadian sebelum mansion itu di serang.
Xavier melangkah masuk kedalam mansion. Dia pergi ke arah Kai dan Aeriz. Seperti biasa. Dengan perangai suka menyakatnya dia menyergah Kai dan Aeriz. Terbaring kawan tu dibuatnya. Lepastu terus dia larikan diri keluar mansion. Waktu dia menyorok belakang kereta Chevrolet Camaro miliknya, baru dia perasan ada GPS Tracker melekat dekat body kereta miliknya itu.
Xavier pun apa lagi. Dengan cepat dia berlari masuk ke dalam mansion balik.
"Weyhh.. Cepat keluar! Aku nak tunjuk benda." dengan muka cemas dia memanggil Kai dan Aeriz.
Kai berlari keluar dari mansion diikuti Aeriz. Mereka berkumpul di kereta Xavier.
"Apebende nye?" soal Aeriz.
"Tu haa.." Xavier menunjuk.
"WEYH KAU SERIUS ARR? MANA KAU DAPAT THO?!" Kai menjerit.
BOKK!!
Kepala Xavier di ketuk oleh Aeriz. "Kau cabut cepat!! Nanti musuh nampak bangang!"Dengan kalut Xavier mencabut GPS Tracker itu. Namun dah terlambat. Mereka dah dikepung oleh sekumpulan lelaki serba hitam.
Dan lepas itu jadi lah macam sekarang ni. Bodohnya lah Xavier ni. Memang patut pun kena bahan.
"Aeriz?!!" Kai menjerit. Dari tadi dia jalan. Tapi tak nampak kelibat kawannya itu.
"Apa?! Aku kat sini!" terdengar suara menyahut dari tingkat tiga mansion tersebut.
Kai berlari menaiki tangga ke tingkat tiga. Dan dia terkejut. Aeriz dalam keadaan berlumuran darah sedang terbaring di atas tubuh kaku milik seorang lelaki.
"Apa kau buat?" dia bertanya.
"Aku bahan ketua group ni." Aeriz membalas.
"Dah jom. Kita siapkan kat bawah and then beri tahu Aisy pasal ni. Bahaya. Kita tak tahu siapa yang hantar mereka semua." sambungnya dan berjalan pergi.
YOU ARE READING
AISY : Queen Of Mafia
ActionAisy. Bukan lelaki. Tapi perempuan. Ganas. Yess. Dia ganas. Kemana dia pergi, revolver mesti dibawa bersama. Siapa yang buat hal dengan dia pasti akan mendapat balasan. "Berapa kali aku nak pesan? Jangan cari pasal dengan aku kalau taknak kepala kau...