KRRIINNGG!!
Aisy terjaga dari tidur. Perlahan-lahan dia bangun dan menggapai Iphone. Pukul enam tepat. "Baik aku bersiap cepat." dia mengomel sendirian lalu berjalan memasuki tandas.
Solat subuh dua rakaat di lakukan. Kemudian Aisy memakai uniform sekolah berwarna cream dan menyarung seluar slack hitam. Tudung berwarna cream di pakai.
Aisy mengambil kot labuh berwarna maroon dan di pakai. Pada kot tersebut terdapat logo sekolah barunya. Dia menyambar bag dan keluar dari bilik.
"Akak tolong kemaskan tie ni. Susah pulak."
Aisy memandang Haziq dan pergi ke arah adiknya itu. "Lah.. Yang kau kelam-kabut sangat ni kenapa? Awal lagi kan?"
"Eh awal lagi eh? Tak perasan pulak. Huhu." ujar Haziq tersengih.
Aisy hanya menggelengkan kepala melihat gelagat Haziq. Dia berjalan menuruni tangga menuju ke meja makan.
"Assalamualaikum mama papa." Aisy memberi salam dan bersalam dengan Datin Marlina juga Dato Roslan.
"Waalaikumussalam. Duduk Aisy. Breakfast." Dato Roslan berkata.
"Haziq mana? Tak bangun lagi ke?" Datin Marlina bertanya sambil membulatkan mata.
"Entah." Aisy membalas.
Mendengar sahaja jawapan yang di balas oleh Aisy, Datin Marlina ingin bangun. Namun tidak menjadi apabila terdengar suara Haziq memberi salam.
"Haa. Bangun pun anak bertuah ni. Mama baru nak amik baldi tadi." Datin Marlina menepuk bahu anaknya perlahan.
Haziq hanya tersengih. Aisy menjeling Haziq. "Yang kau jeling aku tu kenapa?" ujar Haziq.
"Ah takde ah. Just terfikir pasal kebodohan kau." selamba Aisy membalas.
Haziq pula hanya membuat muka sambil mengunyah roti bakar.
Aisy memandang Hani. Dahinya berkerut. "Eh. Asal uniform Hani lain dengan kitorang?" soal Aisy. Haziq turut memandang.
"Aik akak lupa ke? Hani form 2. So tahap berbeza." Hani membalas.
"Eh haah. Lupe pulak." Aisy menepuk dahinya perlahan.
Haziq memandang akaknya itu. "Bila masa kau jadi pelupa ni?" soalnya.
Aisy tidak membalas. Dia bangun dan berjalan ke arah Datin Marlina juga Dato Roslan.
"Eh Aisy. Nak pergi dah? Tak breakfast ke?" soal Dato Roslan.
"Tak pe pa. Aisy makan nanti kat sekolah." Dia membalas dan bersalam dengan Datin Marlina serta Dato Roslan.
Aisy melangkah masuk ke dalam Lykan Hypersport. Dia menekan gear kemudian kluc dilepaskan perlahan-lahan. Kereta hitam tersebut meluncur melepasi auto gate.
Haziq memandang Hani. "Kau naik ape dik?"
"Aku? Macam biase. Naik 'husband' aku lah." Hani membalas.
"Kau ni boleh tahan ganas ek? Dah. Naik 'husband' kau tu molek-molek. Adios." Haziq berjalan keluar dari banglo itu. Datin Marlina dan Dato Roslan sudah keluar selepas Aisy.
Hani bangun dan mengambil bag. Dia keluar dari banglo dan berjalan ke arah bengkel.
Terdapat pelbagai jenis kenderaan di dalam bengkel itu. Dari yang kecil hingga ke besar. Hani berjalan dan berhenti di depan sebuah bike.
"Oh my god!! Rindunya nak naik husband I ni." Hani memeluk sebuah Kawasaki Ninja berwarna merah. Huhu Hani gila.
"Dah lah. Daripada aku menggila kat sini baik aku gi school."
YOU ARE READING
AISY : Queen Of Mafia
AcciónAisy. Bukan lelaki. Tapi perempuan. Ganas. Yess. Dia ganas. Kemana dia pergi, revolver mesti dibawa bersama. Siapa yang buat hal dengan dia pasti akan mendapat balasan. "Berapa kali aku nak pesan? Jangan cari pasal dengan aku kalau taknak kepala kau...