Kai memerhati Xavier yang sedang memasang komponen-komponen revolver dengan tekun.Tidak lama kemudian dia beralih memandang Aeriz pula. Terbelalak mata dia apabila melihat kawannya itu sedang membaca novel. Kalau novel action ke fantasi ke okey lagi. Kena jugak la dengan perangai. Tapi yang dia baca ni novel bergenre romance. Lepas tu dia mana pernah pegang buku. Sekali pun Kai tak pernah nengok dia pegang buku.Kau rasa?
"Dah sah dia buang tebiat," ujar Kai perlahan sambil menggeleng kepala.
Xavier selesai memasang komponen revolver. Revolver diletakkan diatas meja berdekatan sebelum dia terpandang Kai yang khusyuk memandang Aeriz.
Kawannya itu didekati tanpa mengeluarkan bunyi. Kemudian dia turut sama memerhati Aeriz.Terjojol mata dia.
"Memang dia buang tebiat." Xavier menganggukkan kepala.
"Mak kau The Nun!" Kai melatah apabila terdengar suara Xavier. Dadanya diurut.
"Bila masa pulak mak aku jadi The Nun? Kau jangan macam-macam. Mak aku tak penah masuk gereja pun eh." Xavier membulatkan matanya ke arah Kai.
"Bodo la kau ni.. Sakit jantung aku. Bila masa kau duduk situ?" soal Kai. Tangannya mengetuk kepala Xavier.
"Sakit la gila." Xavier menggosok kepalanya yang diketuk oleh Kai.
"Kau tu ha, tekun sangat nengok Aeriz sampai aku datang kat sebelah kau pun kau tak perasan," sambung Xavier sambil menjeling Kai.
"Padan muka kau kene ketuk kepala dengan aku." Kai sengih.
"Tapi kan, awat dengan Aeriz tu? Macam orang mati bini aku nengok semenjak dua menjak ni,"soal Xavier.
"Entah. Kau tanya aku kenapa, gi la tanya dia. Lol," balas Kai. Padahal dalam hati nak tahu jugak kenapa dengan kawan dia tu.
"Weyhh.. Ke dia jatuh cinta?" teka Xavier sambil tersengih memandang Kai.
"Iya ke? Tak penah aku dengar dia bercouple selama ni," kata Kai.
"Bukan bercouple, tapi berkapal. Bodoh. Tu lah kau, tak tahu ayat yang jadi trend zaman now," tempelak Xavier.
"Kau tak payah nak pelik-pelik eh? Cikgu kau dulu tak ajar bahasa melayu ke? Entah-entah bahasa melayu pun kau tak tahu. Sebab tu couple dengan kapal pun kau tak kenal. Baka!" bidas Kai.
Dushhh! Xavier ternganga.
Fulamak mulut mamat ni. Boleh tahan dia punya pedas.
"Elehh kau.. Dah yang kau dok sebok cakap 'baka!' 'Baka!' tu kejadah apa? Kau tu bangsa Melayu, bukannya bangsa Jepun. Tak sedar diri. KAH KAH KAH!" Xavier gelak jahat.
"Eh kau tak payah nak gelak jahanam la depan aku. Kau tahu tak bunyi dia macam apa? Macam bunyi babi tercekik."
Nah ambik kau..
Xavier terdiam. Dia pandang Kai.
"Duhh.. Aku mengaku aku tak pernah dengar bunyi babi tercekik. Tapi kau pernah dengar ke?" soalnya.
"Dah kalau aku cakap tu maksudnya aku pernah dengar laa.." balas Kai sambil matanya dijulingkan ke atas.
"Tang mana kau dengar? Tak silap aku kat bandar ni payah nak jumpa babi." Xavier keruk kepala.
"Ada je. Babi tu kau la," dengan riak muka selamba Kai membalas.
"Bangang betul la kau ni.." Xavier menepuk kepala Kai.
"Kau tu bengong gi percaya buat apa," ujar Kai tersengih.
Tanpa mereka sedar Aeriz sudah berdiri dihadapan mereka dengan muka kerek.
YOU ARE READING
AISY : Queen Of Mafia
AzioneAisy. Bukan lelaki. Tapi perempuan. Ganas. Yess. Dia ganas. Kemana dia pergi, revolver mesti dibawa bersama. Siapa yang buat hal dengan dia pasti akan mendapat balasan. "Berapa kali aku nak pesan? Jangan cari pasal dengan aku kalau taknak kepala kau...