A-XIX

4.9K 330 14
                                    

"Sister.. Kau terus balik Johor ke nak singgah kat tempat aku?" soal Aisy. 

Tangan kanannya yang memegang IPhone ditekap di telinga manakala tangan kirinya pula sebuk menari di atas keybord laptop.

     "Kau ada kat rumah ke?" soal Hafizah. Kakak kepada Aisy.

"Tak lah. Aku kat rumah kawan ni. Tapi kalau kau nak teman kan aku kat sini pun takpe. Lagi bagus aku rasa. Hehe.."

    "Asal?"

"Ada buaya dalam rumah ni pandang aku macam nak telan." jawab Aisy.

Dia tersengih memandang empat orang lelaki yang duduk dihadapannya. Aiden, Aeriz, Kai dan juga Rafiq yang mendengar gelaran yang dilemparkan kepada mereka hanya membuat muka bengang.

   "Iye lah aku pergi rumah kawan kau. Nanti bagi alamat."

Talian dimatikan. 

Aisy kembali tekun menekan-nekan keybord laptop miliknya. Tidak dihiraukan pandangan-pandangan jejaka-jejaka kacak Malaya yang memandangnya.

  "Ehem.. Okey guys. So bila kita nak start?" soal Rafiq sekaligus memecahkan suasana sunyi.

"Start? Start apa?" soal Kai.

       "Start selamatkan Xavier with Hariz." jawab Rafiq.

Krik krik...

Suasana di dalam mansion sunyi. Tiada satu patah perkataan pun yang keluar dari mulut masing-masing untuk membalas ayat Rafiq.

   "Kau sedar tak sekarang kita kekurangan manpower?" soal Aisy.

"Iya ke? Aku rasa sekarang ni kita dah terlebih cukup manpower. Ke kau nak Xavier and Hariz mati dulu baru nak bertindak?" 

Rafiq menjeling Aisy. Aisy pula membalas jelingan sepupunya itu dengan pandangan dingin. King ataupun Aiden yang melihat pergaduhan itu hanya mendiamkan diri. Manakala Aeriz dan juga Kai berpandangan sesama sendiri.

   "Assalamualaikum. Ada orang tak? Kalau takda saya nak masuk juga. Haha."

Aisy tersentak. Salam dijawab dalam hati. Perlahan-lahan dia bangun dan berlalu ke pintu masuk utama mansion. Pintu dibuka dan kelibat seorang perempuan yang sedang tersengih dipandang dari atas ke bawah.

   "Yang kau pandang aku macam tu apakes? Tak pernah nengok orang ke?" soal Hafizah.

"Eh tak. Masuk ler, kau nak duduk berapa lama lagi kat luar tu. Kang ada hantu keluar baru kau tahu." balas Aisy dengan niat ingin menakut-nakutkan kakaknya.

   "Hah, mana hantu? Meh aku tembak dia dengan Beretta M9 ni." Hafizah mengacukan sepucuk pistol di tangannya ke kiri dan ke kanan.

"Tak payah nak buat gila la kak."

Hafizah memuncungkan  mulutnya. Dia melompat masuk ke dalam mansion dan membuatkan semua yang ada di dalam mansion itu terkejut.

    "Erk, Aisy. Kau duduk dengan diorang ke?" soal Hafizah.

"Sebab tu aku mintak kau teman kan aku kat sini." Aisy tersengih.

"Guys, aku rasa aku dah tahu kat mana Xavier and Hariz." ujar Aeriz sambil memerhati laptop.

Semua memandang Aeriz.

  "Gudang lama."

Sementara itu di sebuah gudang lama yang sudah bertahun-tahun terbiar telah menjadi tempat satu organisasi menjalankan kerja-kerja kotor. Dadah, penjualan organ, penculikan budak-budak semua menjadi kerja-kerja mereka. Mereka menamakan kumpulan mereka sebagai...

AISY : Queen Of MafiaWhere stories live. Discover now