A-XVII

5.1K 322 17
                                    

Ruang hospital yang sunyi dipecahkan dengan bunyi jeritan beberapa orang jururawat yang mengusung katil. Di katil tersebut terdapat seorang lelaki yang cedera.

"King. Apa kita nak buat lepas ni?" soal Elena Aisy sambil memandang Aiden.

"Bangang. Pengecut sangat gi attack Zayn tu buat apa? AKU ADA APAHAL DIA TAK ATTACK AKU!" rahang Aiden bergerak-gerak.

Dia teringat perkara yang berlaku sejam lepas.

"Cepat la bersihkan rumah aku tu setan. Kau main apa lagi." Zayn mengetuk kepala Aiden dengan sebuah buku.

"Sakit la bodo. Aku tahulah nak bersihkan." jawab Aiden. Kepalanya di gosok.

Bang!

Mereka terkejut apabila dengan tidak disangka-sangka lima orang lelaki berpakaian serba hitam dan bertopeng masuk ke dalam rumah melalui pintu yang sememangnya tak bertutup.

"Kau tak tutup pintu Rafiq? Ko nengok apa dah jadi." Aeriz menjeling Rafiq.

Aiden tidak berkata apa-apa sebelum terus berpusing dan menembak seorang daripada lima lelaki itu.

Bang!

Lelaki itu terkena tembakan di lengannya.

"Korang nengok apa lagi? Nak mampus? Cepat la!" Aiden menjerit.

"Baik bossku." jawab Zayn.

"Eh babi. Time macam ni sempat lagi nak melawak ye?" ujar Kai.

Dia berpusing ke belakang dan menumbuk pipi salah seorang lelaki serba hitam yang berada berdekatan dengannya.

"Rasakan. Sebok sangat. Orang nak senang-lenang pun tak boleh." Kai mencebik.

Bang!
Bang!

"Eh dia ni."

Aisy mengelak daripada terkena peluru yang dilepaskan. Dia berlari lalu menyepak tangan si lelaki yang memegang pistol dan menyebabkan pistol itu tercampak. Tidak cukup dengan itu, Aisy berpusing 360 darjah dan menyepak kepala lelaki itu.

"Hidup lagi tak?" Zayn mencucuk pipi salah seorang lelaki yang telah terbaring tidak sedarkan diri akibat di pukul oleh Aiden.

"ZAYN! BELAKANG KAU!"

"Huh?"

Zayn berpusing sebelum dia terkejut apabila seorang lelaki berpakaian hitam berlari sambil mengacukan pisau ke arahnya.

Aeriz ingin menghalang namun tidak sempat.

Mata Zayn terbeliak. Dia berundur beberapa tapak kebelakang sambil memegang pisau yang ditikam di perutnya.

Muka Aiden berubah. Dengan sepantas yang boleh dia menembak lelaki yang menikam Zayn tepat di dada lalu terus menembak tiga orang lagi di tempat yang sama.

Dia berlari dan dengan cepat mencabut pisau yang terbenam di dalam perut Zayn. Dia mengangkat tubuh Zayn dan berlari keluar dari rumah menuju ke keretanya sebelum berlalu menuju ke hospital.

Aisy dan yang berada di dalam rumah itu terpaku. Semuanya berlaku dengan pantas.

Aisy berjalan pergi ke seorang lelaki yang pengsan dan mengikatnya.

"Aisy. Xavier dengan Hariz mana?" soal Rafiq.

Mereka berpandangangan. Tiada satu jawapan yang keluar dari mulut mereka untuk soalan yang diberi Rafiq.

AISY : Queen Of MafiaWhere stories live. Discover now