Jag sätter mig försiktigt ner på en stol i klassrummet där kvarsittningen ska vara. Bara efter några minuter kommer en kille in igenom dörren. Han ler när han ser mig och går fram emot bänken jag sitter vid och sätter sig.
- Hej Nike. Trodde inte direkt att du var tjejen som fick kvarsittning. Han flinar lite.
- Det är jag inte heller. Jag nös på biologin.
Jag tittar mot tavlan och ser att läraren sitter och sover. Dante ser det också och drar mig i armen och reser sig upp. Jag gör som honom och han börjar smyga mot dörren. När vi kommer ut utanför klassrummet börjar vi springa i korridoren mot den stora in & utgången. Dante håller dörren öppen för mig när vi springer mot parkeringen. Dante är 18 år, alltså har han såklart en bil där. Han öppnar passageradörren åt mig och springer sedan till förarsidan. Han börjar åka och jag ler.
Vi kliver ur bilen och går mot den lilla lägenheten. Han håller uppe alla dörrar till mig när vi går in. I vardags rummet står en soffa som jag sätter mig i. Han sätter sig bredvid mig och sätter på Tv:n.
Utan att jag vet det här jag plötsligt somnat där, i hans sofa.- Godmorgon Nike, säger Dante när jag slår upp ögonen. Jag har huvudet på hans axel och han har sin arm runt mig. Jag antar att han inte har något emot att jag sitter såhär, så jag kan lika gärna passa på att njuta av stunden. Jag pressar mig lite hårdare mot hans axel och känner en våg av värme igenom min kropp.
Jag vet inte hur länge vi satt så. En timme? Tre minuter? Jag andas in Dantes lukt och ler för mig själv. Min mobil som ligger på vardagsrumsbordet börjar ringa. Dante sträcker sig efter den och ger den till mig.
Precis när jag får mobilen slutar det och ringa. Jag ser att Noel har skickat tre sms och går in och läser.
Noel❤
Svara
Hur svårt är det egentligen?
NIKE?Jag
Chilla, jag är hos Dante.Noel❤
DANTE?!Jag
JaaNoel❤
Jag kommer och hämtar dig nu.Jag
Nej det gör du inte.
Du bestämmer inte över
mitt liv ok?Efter det svarar han inte och jag lutar mig tillbaka mot Dante. Han lägger armarna runt mig och jag sluter ögonen.
♡
Jag går in på lunchen och sätter mig vid Axel och Ludwig. Både Dante och Noel har moderna språk, och kom därför några minuter sent. Stolen bredvid mig dras ut och där sätter sig Dante. Jag ler mot honom och hans ögon gnistrar. Jag får sån lust att bara nudda honom. Då känner jag något mot min vänstra hand. På min vänstra sida sitter Dante, och jag tittar upp och möter hans blick. Jag tittar ner och inser att det är Dantes hand. Jag tar tag i den och kramar den hårt. Han smeker baksidan av min hand med sin tumme. Han säger ingenting till dom andra killarna, så jag antar att Noel har pratat med honom också.
♡
Jag slutar tidigt idag, eftersom våran Svenska lärare är sjuk. Jag har mitt skåp längre bort i korridoren, och måste därför gå förbi toaletterna. När jag går förbi där hör jag ett stönande ljud, och vänder då automatiskt huvudet ditåt.
Där inne står två personer och hånglar. Tjejen ser ut att gå i tvåan och har axellångt brunt hår. Jag har svårt att se vem killen är, men ser det klart och tydligt när han börjar dra med sig henne in på ett av båsen och i farten sliter av henne tröjan. Noel hade helt rätt. Jag ska akta mig för Dante Lindhe.
YOU ARE READING
Där står min mening med livet|| D.L
Fanfiction"För att du är kär i mig?" "Det var den värsta förolämpningen jag fått i hela mitt liv" ----------------------------------------------- Nike ska precis börja gymnasiet när hon träffar Dante. Hon blir kär för första gången, men inga par har väll ett...