TIO

651 6 5
                                    

Jag öppnar dörren till vår stora villa och går mot mitt rum. Men på vägen blir jag såklart stoppad av Sebbe.

- Varför har du så bråttom? frågar han när jag tränger mig förbi honom.

- Badrummet, mumlar jag och sliter upp dörren dit.

Jag låser snabbt och börjar rota igen om lådorna.

- Nike, vi har slängt alla rakblad. Jag suckar och sätter mig ner.

- Låt mig bara vara ifred, snälla. Jag hör att han går iväg och drar då fram min sminkväska. Där i har jag egentligen typ bara gamla mascaror och läppglans, men i en gammal ögonskugge palett (skriver man ens så?) har jag gömt ett rakblad. Jag lägger det mot armen och utan att tveka skär jag ett jack. Blodet rinner sakta ut. Jag gör tre likadana sår innan jag lägger tillbaka rakbladet och börjar skölja av armen.

Jag har haft problem med självskadebeteende förut, och det här varit ett känsligt ämne för mig och min familj.

Jag vaknar runt klockan fem på morgonen. Det är blod runt om mig och mitt hjärta stannar för en sekund. Jag lyfter trött upp armen och ser att ett av såren har spruckit upp. Det var inte överdrivet mycket blod runt det, men det var blod. Men det skulle väll inte kunna täcka nästan halva lakanet?

Jag hoppar upp ur sängen och börjar dra bort täcket och lakanet. Jag är tvungen att slänga in dom i tvättmaskinen för att inte Sebbe ska se dom och fatta att jag börjat skära mig igen. Jag springer snabbt tillbaka till sängen och inser att jag måste bädda om igen. Jag tar ett lakan från hyllan i garderoben och börjar bädda.

Jag går osäkert mot bordet där Axel och Ludwig sitter. Jag stannar dock när jag ser den blonda killen som sitter med ryggen mot mig. Jag vänder istället om och går mot utgången.

Efter att ha letat ett tag har jag satt mig under ett träd på skolgården och börjar äta. Jag drar upp hörlurarna och skrollar igenom låtarna på min Spotify lista. Jag är en sån person som är mer för lugna låtar, inte ledsna, utan bara lugna liksom.

Smash Into You-live- Beyoncé
Halo- Beyoncé
Song For A Friend- Dominic Sherwood
Don't Forget About Me- CLOVES
Breath- Fleurie
Heart By Heart- Demi Lovato

Det är listan jag har just nu. Jag brukar få panik om jag har en lista med massor låtar som jag bara hoppar över, så jag rensar låtarna typ varje dag. Jag är lite jobbig om man säger så:)

Jag tittar upp när jag ser att någon sätter sig bredvid mig. Han ler och tar en tugga av sitt äpple han tagit. Jag ler mot Noel och drar ut hörlurarna. Alla förtjänar en Noel Flike i sitt liv.


Okej asså ni förtjänar lite uppdatering...

Det är såhär att jag tänkte strunta i att lägga upp nåt i helgen, och istället spara lite som jag kunde lägga ut när jag inte hunnit skriva nått. Men det sket sig för jag spelade sims och kollade på shadowhunters istället.
:)
Men nu kan jag ändå inte sova så ni får ett kapitel.
Asså alla förtjänar en lindhestjej i sitt liv:)
Jag kan inte sova och inte hon heller så nu spammar jag henne med texter om shadowhunters:)
Du måste erkänna att jag är lite rolig:))

Men måste rekommendera alla att titta på shadowhunters på Netflix, för det är bättre än ett liv:)
Första säsongen är kanske inte direkt bäst, men när ni kommit in lite är det så %@$@$% bra:)

Förresten så är klockan 04.31 när jag skriver detta så stavfel kan förekomma:)

Där står min mening med livet|| D.LDonde viven las historias. Descúbrelo ahora