Jag bankar hårt på Noels dörr, och efter några sekunder kommer han och öppnar. Jag går direkt mot hans stora soffa och lägger mig ner. Han skrattar lågt åt mig och jag stänger ögonen.
- Hungrig? Frågar han och jag skakar på huvudet. Jag ligger bara på soffan och väntar på att dagen ska ta slut. Den här dagen tar väldigt lång tid måste jag säga.
Noel går bara fram och tillbaka i rummet utan att säga någonting.
- Hej Noel, säger jag plötsligt och ler mot honom.
- Hejsan Nike, svarar han och skrattar lågt.
- Vad gör du då? Fortsätter jag och försöker hålla mig från att börja skratta.
- Tänker, mumlar han och skakar sakta på huvudet.
- På vad om man får fråga? Fnissar jag.
- Att du antagligen borde gå och lägga dig. Kom, du får sova i mitt rum, säger han och lyfter upp mig.
Jag låter honom göra det eftersom jag är fruktansvärt trött. Han lägger mig ner på sängen och släcker lampan innan han går ut.
♡
Jag vaknar med en suck och sätter mig upp. Utan att riktigt tänka sträcker jag mig efter mobilen.
Dante❤
Hej<3Jag
Hej<33Dante❤
Hur mår du?Jag
Bra, och själv?Dante❤
Vet inte
Jag måste säga en sakJag
Okej?
Vad?Dante❤
Jag tror det är bäst om
jag sticker.Jag
Vad menar du??Dante❤
Jag drar från stan, Nike.Jag
DANTE?Dante❤
Det blir bäst så.Jag
För vem?!Dante❤
För allaJag stirrar storögt på skärmen med en tår i ögat. Noel kommer plötsligt in springande.
- Nike, vi måste hämta Dante!! Skriker han och drar mig upp ur sängen.
- Har det hänt något? Frågar jag, samtidigt som jag springer ut i hallen.
Noel kastar en av hans jackor till mig och jag tar enkelt emot den.
- Han tänker dra, svarar Noel samtidigt som han låser dörren efter oss.
Jag springer ner för trapporna och Noel kommer tätt efter. Han låser upp bilen och vi kastar oss in. Han kastar snabbt över sin mobil till mig.
- Och hur ska vi kunna hitta honom? Frågar jag oroligt.
- Hitta iPhone, flinar Noel till svar och jag tackar Gud för att iPhone har sådana funktioner.
Jag letar snabbt upp vart Dante är, och jag blir inte förvånad.
- Stocholm centralstation, jag kan kolla tiderna för tågen, nästan skriker jag samtidigt som Noel börjar köra.
Nästa tåg går om en halvtimme. Det tar ungefär tjugo minuter att komma dit från den här platsen. Noel gasar ännu mer och jag får i uppdrag att ringa killarna.
(L= Ludwig n=Nike)
N: Ludde, du måste skynda dig till centralen, snabbt.
L: Varför?
N: För att Dante tänker dra!
L: Kommer!
Och ungefär samma med Axel. Vi skyndar oss fram och tillslut set vi centralen framför oss.
INTE LÄST IGENOM
Men hej igen:)
Ja kände att ni behövde uppdatering nu när vi snart är uppe i 2k?!?
Men ja e ledsen för att det inte har kommit några kapitel på ett tag, men ja har varit upptagen med kompisar och killar;)
Ne, det e bara en kille;) hahah
Men tänkte bara säga att jag börjat på uppföljaren till den här boken nu, och att den här boken närmar sig sitt slut:(
Men ha en trevlig skoldag(går det ens?)
Puss o kram skumbanan
DU LIEST GERADE
Där står min mening med livet|| D.L
Fanfiction"För att du är kär i mig?" "Det var den värsta förolämpningen jag fått i hela mitt liv" ----------------------------------------------- Nike ska precis börja gymnasiet när hon träffar Dante. Hon blir kär för första gången, men inga par har väll ett...