SJUTTON

575 6 12
                                    

På morgonen vaknar jag av att det är tomt i sängen. Jag tar en av kuddarna Dante sovit på och kramar om den, och somnar sedan om igen.

Jag tassar försiktigt ut i köket. Där står Dante och steker något. Jag går fram och sätter mig vid köksbordet.

- Så vad lagar kocken? Frågar jag och ler.

- Stekta ägg, svarar han och ställer fram en tallrik med ägg framför mig. Jag tar upp min mobil från köksbordet och kollar igenom Instagram.

@ dantelindhe har taggat dig i ett inlägg

@ dantelindhe har taggat dig i ett inlägg

Två stycken?
Jag kollar dom snabbt. På den första bilden ligger jag och sover på hans bröst. Till bilden har han skrivit Min♡

På den andra bilden ligger jag och kramar Dantes kudde. Till den här han skrivit jag lovar att hon tänker på mig:)

Jag ler mot honom över köksbordet.

- Såklart jag tänkte på dig, säger jag och han ler brett.

Jag ställer mig utanför klassrummet och väntar på Dante. Jag ser honom komma borta i korridoren och jag springer och möter honom.
Han fångar mig i hans armar och lyfter upp mig som ett litet barn. Jag kysser honom snabbt och tar sedan hans hand och släpar honom mot matsalen. Jag vinkar glatt mot Axel och Ludwig där dom sitter. Dante skrattar lätt åt mig och kysser mig på huvudet.

- Såå, vi såg dina bilder Dante, mycket sex eller? Dom flinar.

- Helt ärligt vill jag vänta med sex med Nike. Hon är speciell, och jag vill inte ta saker för snabbt. Jag tittar på honom med tårar i ögonen, och tar hans hand.

- Men Dante, du kan inte säga så just nuuuu, gnäller jag och han tittar oförstående på mig.

- Vaddå nu? Frågar han. Jag lägger sedan handen på magen för att försöka visa. Hans nickar då förstående och reser sig upp. Jag tittar efter honom när han går mot den lilla kiosken.

Axel stirrar på mig, och visar Ludde någon bild. Jag vänder blicken mot Dante när hans stol dras ut. Jag tänker precis krypa upp i hans knä när jag inser att det inte är Dante som sitter där.

Innan jag hinner koppla vem det är slår han till mig med knytnäven i huvudet. Jag känner att det börjar blöda och börjar få lite smått panik. Han fortsätter slå mig tills två par händer drar mig över bordet till andra sidan.

- Vafan Noel!! Skriker alla killarna och Dante kastar sig över honom. Det börjar bli suddigt och jag hör att jag skriker någonting, men jag hör inte vad.

Såklart vaknar jag upp i skolsysterns rum. Hon verkar ha kollat upp mina skador och ler vänligt när jag sätter mig upp.

- Så, kan du inte berätta om varför Noel slog dig? Frågar hon efter ett tag.

- Han är arg för att jag är ihop med Dante, suckar jag. Hon nickar förstående.

- Kanske är Noel bara avundsjuk? Hon lägger huvudet på sne och tittar på mig.

- Jo, kanske det. Jag drar händerna försiktigt över dom röda märkena på min kind.

Skolsystern tar upp något ur en låda och ger till mig. En fkn kondom.

- Du sa att du är ihop med Dante Lindhe, så den här kan nog behövas. Hon ler snällt och jag nickar och går ut.

Utanför dörren sitter Dante och väntar. Han går snabbt fram till mig och kollar på mina kinder där Noel slagit mig. Han själv såg dock inte ens ut som om han rört Noel.

- Joo, asså jag fick en sak av skolsystern, säger jag och han böjer sig ner så vi hamnar i samma höjd.

- Vadå? Någon bedövning eller nått? Något mot smärtan? Han lägger sina händer på mina axlar.

- Asså, det skulle säkert hjälpa, viskar jag och håller upp paketet med kondomen. Han spärrar upp ögonen och kramar sen om mig.

- Kommer du fortfarande vilja, ja du vet, va ihop med mig efter? Frågar han försiktigt. Jag lägger armarna runt hans hals och stannar med mitt ansikte bara några centimeter från hans.

- Dante Lindhe. Jag älskar dig. Mer behöver han inte. Han kysser mig mjukt och varsamt.

- Nikhole Ström. Tror du inte att jag älskar dig också?

Snälla folket, kom på nått bra "shipnamn" för Nike och Dante!!

Där står min mening med livet|| D.LWhere stories live. Discover now