TJUGOSJU

463 9 4
                                    

Jag vaknar tidigt på morgonen av att jag hör störande ljud inifrån gästrummet. Suckandes vänder jag mig mot Emmas sida av sängen för att väcka henne, men hon är inte där. Typiskt, det är såklart Emma som ligger och knullar med Noel där inne.

Jag reser mig upp och tassar försiktigt ut i rummet som Emma pekat ut som köket igår. Jag är verkligen i behov av lite koffein, så jag börjar pilla lite med kaffemaskinen. Det börjar tillslut rinna ner kaffe i den ljusgröna kaffemuggen. Det tar då bara några sekunder för stönandena inifrån gästrummet att sluta. Efter det kommer två mycket generade människor ut ur rummet med rödrosiga kinder. Jag flinar lite åt dom medans jag tar en klunk av mitt kaffe.

Egentligen gillar jag inte kaffe alls, det smakar bara äckligt och får mig att tänka på sura gubbar, men just nu orkar jag inte bry mig om smaken. Noel sätter sig ner på en av de sex köksstolarna och Emma går ut i hennes sovrum igen. Jag drar ut en av kökslådorna för att se om det finns någon sked att röra runt i kaffet med. Det första jag ser i lådan är dock inte en sked, utan en liten förpackning.

Jag håller upp paketet med kondomen och visar den för Noel. Han stirrar skrämt på mig och slappnar sedan av.

- Jag antar att jag inte är den enda hon har legat med i den här lägenheten, skrattar han och jag kastar kondomen mot honom. Han ger snabbt igen och kastar tillbaka på mig, men jag får en mycket bättre idé.

Jag öppnar en av skåpsluckorna och tar ut en påse mjöl. Sedan öppnar jag kylskåpet och häller i lite av mjölken i kondomen. Sedan blandar jag i en bit av mjölet och försöker få kondomen att se så använd ut som möjligt. Jag håller försiktigt i min "fejkade kondom" och ser Ludde och Axel ligga i soffan och sova i vardagsrummet. Noel verkar fatta vad jag har på gång och ställer sig i dörröppningen.

Jag lägger försiktigt kondomen i Luddes ansikte och väntar på en reaktion. Emma kommer då också in i vardagsrummet och ser vad jag har gjort. Hon möter Noels blick och viskar sedan något till honom.
Plötsligt börjar både Noel och Emma stöna högt och går in för att gömma sig i vardagsrummet. Axel och Ludwig vaknar snabbt och vårat lilla bus blev mer än lyckat. Axel får först syn på kondomen och börjar skrika något om att "Noel har lagt sin äckliga kondom i Luddes ansikte". När Ludde själv får syn på den börjar han också skrika och kastar iväg den på Axel.

Axel kastar då iväg den ut över golvet och jag, Noel och Emma börjar gapskratta. Killarna stirrat då chockat på oss och inser sedan vad som har hänt. De börjar då också skratta och vi sitter sedan och skrattar i flera minuter.

Jag slänger på mig jackan för att gå ut. Antagligen finns Dante någonstans där ute, så det var väll bäst att börja leta. Jag hoppades såklart att jag skulle hitta honom snabbt, men han kanske hade åkt vidare. Han kanske verkligen menade det, han skulle kanske inte komma tillbaka.

Där står min mening med livet|| D.LDove le storie prendono vita. Scoprilo ora