ELVA

649 6 1
                                    

- Man kan säga att Dante är skolans största player, ja, men snälla kom på festen ändå, det blir kul!! Jag stirrar på Linus som tjatar om att jag ska gå på hans brorsas fest imorgon. Jag himlar bara med ögonen och fortsätter skriva på engelska uppgiften vi fått.

- Snälla Nike! Du kan sova över hos mig då! Han tittar bedjande på mig och jag suckar.

- Men okejdå. Han skriker nästan rakt ut av glädje och då börjar jag såklart skratta. Läraren blänger på oss och gör en gest mot dörren. Vi går ut och direkt när vi kommer ut i korridoren börjar vi gapskratta båda två. Några treor blänger på oss och vi börjar gå mot våra skåp. Jag säger hejdå till Linus och går mot busshållplatsen.

För att man ska kunna komma till bussen måste man passera parkeringen. Jag går förbi samtidigt som jag ser att någon står vid en bil. När jag kommer närmare ser jag att det är Dante. Fuck.

- Nike, kan du inte åka med mig? Han öppnar ena dörren och visar med handen att jag ska hoppa in. Jag stannar upp och himlar med ögonen.

- Varför skulle jag? Säger jag och tittar självsäkert på honom. Han ser lika självsäker ut han, och svarar med en snabb replik.

- För att du är kär i mig? Han höjer ena ögonbrynet och tittar på mig som om han hade vunnit något.

- Wow, det var nog den värsta förolämpningen jag fått i hela mitt liv, svarar jag och flinar mot honom. Jag vänder mig om och fortsätter gå mot busshållplatsen. Jag känner hans brännande blick i nacken och ler lite för mig själv.

Jag suckar djupt när jag öppnar dörren till Linus rum. Det mesta av sakerna där inne är svarta och blåa, men även liiiite vitt. Han har sin säng i ena hörnet och framför den står en tv. I det andra hörnet står en dator på ett skrivbord. Jag sätter mig på hans säng och ler mot honom.

- Och vart hade du tänkt att jag skulle sminka mig? Jag skrattar åt honom men har ser självsäkert på mig.

- Med min syster, i hennes rum. Jag suckar och tar fram min necessär ur den lila sportbagen.

Linus sätter på Tv:n och går in på Netflix.

- Så, vad vill du se?

Jag stänger ögonen och suckar.

- Jag skulle döda för lite Teen wolf just nu. Han ser på mig och hans ögon gnistrar.

- Du skojar, tittar du också på Tw?

- Men ja, eller jag har sett klart det. Han himlar med ögonen och går in på avsnittet han är på. Det är typ i mitten av säsong tre, och jag försöker fatta vad som händer.

- Fattar du? Jag nickar sakta och lutar mig tillbaka i sängen.

- Är det när den här typ Darachen eller vad det heter offrar människor?

Linus nickar och lägger sig bredvid mig.


(Sätt på någon typ festlåt för extra feeling)

Jag sätter mig i soffan i vardagsrummet. Hela huset är fullt med ungdomar som dansar och dricker. Jag hade inte sett varken Noel eller Dante. Linus brorsa går förbi mig och flinar mot mig. Både han och Linus syrra drog slutsatsen att jag var Linus tjej. Jag reser mig upp och går mot Linus sovrum. Jag gillar egentligen inte fester, men när jag frågade Linus behövde jag komma bort från verkligheten. Musiken dunkade i hela huset. Jag öppnar Linus dörr och ser att det ligger någon i sängen. Jag drar slutsatsen att det är Linus som också bestämt sig för att vara lite för sig själv, så jag suckar ljudligt. Då vänder sig Linus om och jag ser att det ligger någon över honom. Shit. Jag gick just in i Linus rum när han hade sex. Jag nästan springer ut. När jag väl kommit utanför rummet möter jag Linus lillasyster, Melissa. Hon är ett år yngre än mig, men vi klickade ganska bra. Jag börjar gapskratta och hon tittar frågande på mig.

- Det är Linus. Jag gick precis in i hans rum när han hade sex.

Hon börjar gapskratta med mig och vi går ut till köket.

Jag har kanske druckit lite för mycket känner jag nu. Jag står och dansar i mitten av vardagsrummet, och allt är lite suddigt. En blond kille kommer fram till mig.

- Nike? Vad gör du här? Väser han och drar med mig till kanten av rummet.

- Daaantee! Jag gillar dig. Du är snäll, sluddrar jag. Han flinar lite.

- Finns det någonstans du kan sova? Säger han och lägger armen runt mig.

- Här. I Linus säng. Fortsätter jag sluddra. Dante lyfter upp mig och bär mig till sovrummet.

- Är det här Linus sovrum? Frågar han samtidigt som han stryker mig över håret

- Men jaaa, du är så smaart. Jag skrattar och han lägger ner mig i sängen.

- Sov nu Nike. Det är bäst om du sover.
Han ser inte ledsen ut, mest trött, men samtidigt typ glad? Jag ser in i hans blåa ögon. Jag gillar denna kille väldigt mycket. Fuckboy. Jag gillar denna fuckboy väldigt mycket.

Där står min mening med livet|| D.LDonde viven las historias. Descúbrelo ahora