TJUGOETT

490 9 0
                                    

Dante sitter i soffan och kollar på Tv:n när jag kommer ut ur sovrummet. Jag går fram och sätter mig tätt intill honom och han lägger armen om mig. 

- Så, Ludde har tydligen också skaffat en tjej nu, säger han och jag kollar upp på honom.

- Jasså, kul för honom då, mumlar jag och lägger mig som en boll i hans knä. Han stirrar leende på mig och skrattar lågt.

- Hur går det med alla dina killar då? Frågar Dante på skoj och jag sätter mig gränsle över hans ben.

- Bara bra tack, svarar jag och börjar pilla med hans hår.

Sakta drar jag ner händerna till hans hand och börjar dra försiktigt i hans fingrar.

- Vad gör du? Frågar han och jag svarar inte på några sekunder.

- Jag leker med dina händer. Du har mysiga händer, mumlar jag utdraget och fortsätter leka med hans händer.

Jag hoppar upp på Dantes rygg när vi går in i matsalen. Allas blickar vänds mot oss så jag lutar mitt ansikte mot Dantes nacke och gömmer mig typ? Han ställer försiktigt ner mig vid bordet där resten av killarna sitter. Ludde sitter med mobilen och flinar åt någonting.

- Ludde är upptagen med tjejen ser jag, skrattar Dante och sätter sig bredvid mig. Ludde tar då upp mobilen och börjar visa alla som sitter vid bordet. Han börjar med Axel, sen Noel, efter det Dante, och sist mig.

Både Dante och Noel ser lite typ skamsna ut när dom ser bilden? Jag suckar och kollar på Luddes mobil.

Jag känner igen henne direkt.

- Vänta, är du ihop med henne?! Frågar jag och börjar skratta.

- Ja, svarar Ludde generat och då brister Noel och Dante också ut i skratt.

- Både Dante och Noel har knullar med henne, fortsätter jag och Ludde stirrar äcklat på dom.

- Vad var det du kallade henne? Skrattar Noel till mig och jag drar handen igenom håret.

- Barbie tjejen, hon ser ju ut som en barbie. Jag flinar mot Ludde som sätter i halsen.

- Heeej, säger då en gäll röst bakom mig och jag vänder mig om. Och såklart står barbie tjejen där.

- Eeh, hej? Säger jag, kanske lite typ bitchigt.

- Du igen? Var det inte du som var syster till den dör blonda killen? Och som typ var kär i den andra? Frågar hon, och låter som om vi är typ bästa vänner.

- Noel är min bästa vän, och Dante är min kille, om du nu måste veta, säger jag och himlar med ögonen. Jag hör Dante skratta lågt bredvid mig och barbie tjejen tittar förvirrat på oss.

- Nike, sluta, suckar Ludde och jag och Noel kan inte hålla oss längre. Vi börjar skratta högt med Dante och tillslut börjar även Axel skratta.

Ludde himlar med ögonen mot oss och suckar.

- Du måste se det komiska i situationen, skrattar Axel till Ludde.

- Vad är det roliga? Muttrar han till svar.

- Att både Dante och Noel har knullat med henne, och att jag har sett henne göra det, suckar jag och lutar mig tillbaka i stolen.

Hej människor!!
Okej, vad segt det går att skriva nu, men runt kap 25 så har jag en plan hah:)
Jag har varit upptagen dom senaste dagarna med vissa saker, så förvänta er inte direkt bästa uppdateringen:)

Men måste bara säga wow, andra plats i taggen hovah?! Och 800+ läsningar?! Tack så sjukt mycket!!
Glöm inte att rösta och kommentera om ni gillar detta, för det betyder så sjukt mycket för mig!!
Puss o kram skumbanan:)♡

Där står min mening med livet|| D.LWhere stories live. Discover now