TRETTON

616 5 1
                                    

Jag vaknar upp på morgonen och har ingen aning om vart jag är. Det är någon som håller om mig bakifrån. Jag vänder mig försiktigt om och kollar på Dantes fina ansikte. Han sover djupt, ser det ut som.

Jag ler och gosar in mitt huvud mot hans bröstkorg. Jag känner att han kramar om mig lite hårdare. När jag tittar upp ser jag att han nu är helt vaken och är medveten om vad han gör. Han ler mot mig och hans ögon gnistrar. Jag lägger tillbaka huvudet mot hans bröst och kramar om honom.

- Du Nike, vet du verkligen inte att Noel är kär i dig? Frågar han plötsligt. Jag suckar och tittar upp på honom.

- Måste du förstöra vårt moment här? Säger jag och han ler och börjar stryka mig över håret.

Han mumlar något tyst till svar och trycker löst och försiktigt till mitt huvud som en gest att jag ska lägga ner det igen. Jag sommnat snart igen, och det sista jag känner är Dantes läppar mot mitt huvud.

- Kommer du låtsas som om jag inte finns nu? Frågar jag försiktigt Dante. Han tittar på mig, jag vet inte, kärleksfullt?

- Varför skulle jag göra det med dig Nike? Du är speciell. Det är något med dig som bara får mig att bli varm i hela kroppen. Jag vill bara ha dig nära, bara få hålla om dig, i en enda liten sekund.

Han tittar mig rakt in i ögonen och ler. Tårar har bildats i mina ögon. Jag går fram till Dante och kramar honom hårt. Han kramar tillbaka och drar sin hand i små mönster på min rygg.

Dante kommer gående i korridoren. Jag har precis slutat svenskan och vi har lunch nu.

- Hej Nike, säker han och ler. Han sträcker fram handen och jag tar den utan att tveka. Alla i korridoren tittar på oss och jag ser att mobiler dras upp. Jag gömmer mitt ansikte i Dantes tröja och han kramar om mig.

I matsalen går vi mot Axel och Luddes bord. Dom börjar applådera när dom ser att vi kommer och jag blir röd i hela ansiktet. Jag söker med min hand efter Dantes varma mjuka hand. När han fattar vad jag vill kopplar han samman våra fingrar och jag ser att han ler lyckligt.

- Vafan Nike, säger en välbekant röst bakom mig.

Där står min mening med livet|| D.LWhere stories live. Discover now