Epiloog

212 18 10
                                    

'Laat me los!' Mijn eigen kreet vulde de kamer waarna ik al hijgend overeind kwam. Weer een nachtmerrie over Lucas.

'Ssst,' suste Jeroen me, hij had meteen zijn armen om me heen geslagen. 'Het was maar een droom.'

'Sorry dat ik je heb wakker gemaakt, ik had gehoopt eindelijk van die nare dromen af te zijn.'

'Dat is toch niets, het is misschien weer even een periode zoals vorige keer. Probeer maar terug wat te slapen,' zei hij kalm. Beide legden we ons terug goed in bed, hij had nog steeds een arm om me heen liggen en trok met zijn andere hand de deken over ons heen. Zachtjes streek hij met zijn vingertoppen langs mijn haren en gaf hij me een paar kusjes op mijn voorhoofd.

We lagen nog maar net neer of ik hoorde gehuil.

'Oh nee, nu heb ik Hebe wakker gemaakt.'

'Blijf maar liggen, ik ga ze wel halen.' Soepel sprong hij uit het bed en liep hij naar de kamer naast die van ons. Al snel kwam hij terug met Hebe in zijn armen en probeerde hij haar stil te krijgen door zachtjes te zingen. Dat was zo schattig als hij dat deed.

Samen kwamen ze naast me in bed liggen en meteen was ze stil. Haar kleine handjes omvatten mijn vingers terwijl ze een zacht knorrend geluid maakte, ze was altijd zo blij als ze bij ons mocht liggen.

'Kijk schat, we hebben samen een pracht van een baby en hij is al jaren geleden opgepakt, we zien hem nooit meer terug. Je hoeft niet meer bang te zijn, je mag alleen nog maar genieten van het leven dat je hebt samen met ons.'

En daar had hij gelijk in, na die avond hadden ze Lucas de volgende dag al gevonden en sinds die dag had ik hem nooit meer gezien. Ik was uiteindelijk getrouwd met Jeroen en had een leuk huisje gekocht en dan een paar maanden geleden heb ik een prachtkind op de wereld gezet. Ik leidde inderdaad een gelukkig leventje en dat zou ik niemand meer van me laten afpakken.

Zo dit was dan het einde van het verhaal. Ontzettend bedankt aan iedereen die dit heeft willen lezen, ook aan al diegene die hebben gestemd en ook nog eens een dikke merci voor alle leuke reacties!! Zonder jullie had ik dit nooit kunnen schrijven!! :) xx

Verkeerde liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu