6. bölüm

24 4 0
                                    

   Eve yaklaştıklarını söylediğinde Ester , buranın kilisenin hemen yanında olduğunu gördüler . Verandada Rahip Marquet onları bekliyordu . Ester neden söylememişti sofrada rahibin davetlisi olduklarını . Belliki çalışanların bilmesini istememişti . Elbette bu aşamada tedbirli olmak gerekiyordu . Olayların nereye varacağını bir tek Tanrı bilirdi . Kendi ise kankardeşinin davasına baş koymuştu ve bu beceriksiz kralın bir an önce gitmesi gerektiğine inanıyordu . Bu yönetimle çok değil bir kaç yıl sürmezdi ülkesinin çökmesi . Her ülke gibi düşmanları vardı ve onlarda bu fırsatı değerlendirip ülkesini işgale kalkışacaklardı . O doğru taraftaydı , arkadaşına olan sevgisinden her ne kadar seçim şansı olmasada . James tahta geçtiğinde ülkelerinin refahı için hep birlikte çalışıp yoksul halkı da bu düştükleri sefaletten kurtaracaklardı. Gençliğin verdiği heyecan ve hevesle içi kıpır kıpırdı , vatanına faydalı olabilmeyi ülkenin her genç erkeği vazife bilmeliydi o da öyle biliyordu .

Konuklarını içeri geçirirken gösterdiği samimiyet misafirlerin de hoşuna gitti. Burası küçük bir evdi ve rahip bu evde yalnız yaşıyordu. Evin işlerine yardıma ve yemek yapmaya gelen bir yardımcısı vardı . Ama evde şimdi evde rahipten başka kimse yoktu görünürde . Evin salonuna oturduktan sonra hal hatır konuşmaları başladı . Rahip bir ara bir konuklarının daha geleceğini söyledi misafirlerine . "Bölge komutanıda yemekte bize eşlik edecek " dedi . "Dün gece onunla sabaha kadar oturduk , sizinle konuştuğumuz herşeyi anlattım ona . Asla sırrımızı ortaya çıkarmaz buna emin olun . Ayrıca geldiğinde birlikte konuşabilmek için ayrıntılara önceden hakim olmasını istedim . Bu yola gireceksek temkinli ve hızlı olmalıyız . Ağır adımlarla hem yol alamayız , hem de vakitsiz ortaya çıkarılabiliriz . İnsanlar birbirlerini gözetler . Bir ispiyonlanma durumunda hiç birşey yapamadan biter işimiz " . "Haklısınız efendim " derken Ester James söze girdi " Kasabanın biraz dışında bir ev varmı efendim bruce ve ben kendimiz için bir ev tutmak istiyoruz " dediğinde rahipde ve esterde endişeyle jamese baktılar . "Bunun dikkat çekici bir durum olduğunu kasaba halkının merakın uyandıracağını nasıl düşünemezsin . Bu adamlar neden buraya yerleşti diye fısıltılar çıkacak ve anında Silaj kontunun oğlunun başkente bu kadar yakın bu kasabaya yerleşmesinin sebebi araştırılacak . Sarhoş kral burnunun ucunu bile göremez ama o kurnaz thomas hemen birşeyler döndüğünü fark eder .

"Kurnaz Thomas dediğiniz kişi Thomas Brown sanırım " dediğinde Bruce , Ester ona dönerek "Evet çocuğum aynen " dedi. Bruce sevinerek Jamese döndü " James bay brown sizi her yaz ziyaret eder ve senide tıpkı kendi oğlu gibi sever , belki bize yardımcı olabilir " dediğinde Ester şok oldu . " Nasıl yani " diye çok sert bir tepki verdi Jamese . James bana bundan neden bahsetmedin derken çok öfkeliydi ve ne döndüğünü anlamaya çalışan gözlerle ona bakıyordu . " Ester evet bay Brown her yaz bize babamın arkadaşı olarak kısa ziyaretlerde bulunur . Bunu söylemem gerektiğini bilmiyordum bu önemli mi ? diye saf saf bakınca ester biraz sakinledi . Kapının çalınmasıyla rahip hemen fırladı "komutan hennry de geldi işte" diyerek . Komutanla birlikte içeri girdiklerinde gençler ayağa kalkmışlardı . selamlaşmaların ardından rahip konuklarınını yemek masasına yönlendirdi " lütfen buyrun , bugün servisinizi ben yapıcam umarım memnun kalırsınız " derken elenora atıldı " lütfen efendim ben yaparım " diyerek servise başladı . konuklar acıkmıştı herkes hemen başladılar .

"Bana dün gece olup biteni rahip anlattı . Bu gerçekten yüksek riskli bir durum . Ülkenin bu kötü gidişini durdurmak için zaten bir şeyler yapmak gerekliliğinin herkes farkında . Ama böyle bir şey hiç akla hayale gelmediğinden insanlar monorşiyi yıkıp rejim değişiminden bahsetmeye başlamışlardı . Şimdi ise sen çıkıp ben kralın oğluyum onun kanını taşıyorum ve bu kötü gidişi durdurmak için ortaya canımı koyuyorum diyorsun . Bu belki halk için çok daha iyi bir çözüm , bunu anlatmak hiç bilmedikleri anlamadıkları bir rejimi anlatmaktan çok daha kolay . James ise görüntüsü ile halkı arkasına alacak bir yapıya sahip duruyor . Genç , güçlü , vatansever imaj halkı düzenlenen toplantılarda yapılacak insanlara cesaret umut verecek konuşmalarla kitleleri arkasına katabiliriz . Zaten taşmak üzere olan nehri yönetebiliriz . Bunun için çok iyi plan yapıp bütün güçlü dostlarımızın da yardımını almaya çalışmamız gerekiyor ve bunu süratle başlamalıyız ".

Kralı devirmek Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin