8. bölüm

16 4 0
                                    

            Masada  başını önüne eğmiş şekilde oturuyordu Esterin onlara verdiği direktifleri dinliyor görünüyordu . Ama sanki biraz canı sıkkındı . Elenora onu öyle görünce bir anda panik oldu . Korktuğu olmuştu işte .  James ondan umduğunu bulamayıp kesin vazgeçmişti . Evet diyordu içinden benim tadım hoşuna gitmedi yada beceriksiz öpüşmemi beğenmedi . Oraya yığılacaktı nerdeyse .  

     "Hoşgeldiniz güzel bayan " derken Bruce ayağa kalktı . Bruceun sesiyle derin bir uykudan uyanmış gibi bakındı james ve hemen ayağa kaltı. "Hoşgeldin Elenora "  derken gözlerinin içinde buruk bir  gülümseme vardı . Bu neydi şimdi . James yine sevgiyle bakıyordu kendisine ama neden mutsuz duruyordu . Hiç beklemediği bir durumdu . yani kafasından geçsede yinede onun da kendisi kadar mutlu olmuş olmasını bekliyor istiyordu . Masadaki yerine oturduğunda hizmetçiler servise başladılar ve biraz sonra tabak ,çatal , bıçak sesleri ortamın sessizliğini bozmaya başladı .

        " Geldiğin gün bende babana mektup yazmıştım .  Gelmesi gerektiği ve mevzunun çok önemli olduğunu yazdım . Taktir edersiniz ki bir mektupta anlatılacak  gibi değil olanlar . Tabiki Kontun desteği bizim için çok önemli . Kendi evinde ve sorumlusu olduğu bölgede olup biteni bir an önce öğrenmesi gerekiyor. "

    "Babamın bizim yanımızda olacağına inanıyorum ben . Anlattığımız zaman sonuna kadar  arkamızda olacak tüm desteğini verecek bize  ".

       " Bırakta buna Kont karar versin . Tabiki ona ve annene ikimiz birlikte uygun bir dille anlatacağız . Yarın yada en geç ertesi günü burada  olacaklarını bildiren bir pusula aldım konttan " .

          " Konukseverliğiniz için içten teşekkürlerimi iletmenizi isterim kont ve kontese " dediğinde James ,Elenora ona şaşkınlıkla döndü . " Neden böyle söylediniz James " . " Yarın erken saatte yola çıkıyoruz biz Brucela kendilerini görüp tanışma şansını kaçıracağımız için üzgünüz " derken genç kız anladı Jamesteki garipliği . Demek gidecekleri için üzgündüü , az önce aklından geçen aptal sebebler yüzünden değil dedi ve rahat bir nefes aldı . Ama noluyor gidiyormuyduu onunda kafasına dank etti gerçekler. Ayrılacakları için üzüldüğünü görmek ,sevinsin mi ? üzülsün mü ? şaşırdı kaldı . Dur bi kendine gel Elenora sevinmelisin Jameste seni seviyor , ayrı düşeceğiniz için üzüldüğüne göre  besbelli o da seni seviyorrr . Nerdeyse kahkaha atacaktı kendi kendine . İyide şapşal kız sadece o değil sende ondan ayrı düşeceksin . Offff salıncak gibi mutluluk bir gidip bir geliyor diye sinirlendi bu seferde . Yaa geldin işte kalsana biraz dursana ey mutluluk , neden hemen gitmek zorundasın . Sevdiği adam gidince ne yapacaktı offf günler nasıl gececek diye hayıflanırken içinden , buyrun salona geçelim gençler kahvelerimizi içmeye diyordu Ester .

            Kahvesinden bir yudum alıp fincanı sehpaya koyduktan sonra konuşmaya başladı Bruce  . "Ester aynen söylediklerini gittiğimiz her yerde  yapacağız , yalnız benim endişem görüşme sırasının ve isimlerinin bulunduğu  listesini verdiğin bu kişiler bizi ya ele verirse . Sonuç olarak bu listedeki isimlerin bazılarını başkent ziyaretlerinde saray yada balo salonlarında görmüşlüğümüz var , bizzat tanıştıklarımız da var . Ama şunu söylemeliyimki hiç bir samimiyetimiz yok . Kafamda ki soru saraya yalakalık olsun diye bu kişiler bizi ifşa edebilir , evlerindeyken yakalatabilir ve kaçmak gibi bir şansımız da olmaz . Bu korkunç bir sonuç olmaz mı ? " 

        Bir kahkaha attı yaşlı kadın " Sizi saraya ifşa edemezler beyler bundan emin olabilirsiniz  " . " İyide nasıl bu kadar emin olabiliyorsun , bazı  insanlar küçük menfaatler için dostlarını satabilir bunu sende biliyorsun ". 

            Ciddileşen Ester " Birrr  o listedeki isimlerin hiç biri benim dostum falan değil . İkincisiyse  buna aslaa curret edemeyecekler . Siz içinizi gayet rahat tutun , başınıza birşey gelmemesi için bizzat koruyucularınız olacak bu  dokuz kişide . Sizin sırrınızı vermek demek kendi sırlarınıda açık etmek demek , dediğim gibi böyle bir şeye asla cesaret edemezler . Ayrıca siz onlardan destek dilenmeyeceksiniz , direk yapmaları gerekenleri bildireceksiniz . Bölgelerindeki güçlü isimlerle tanıştıracaklar sizi . Halk , insanlar Jamesi tanımaya başlayacak . Korkuyu bir tarafa bırakacaksınız bu saatten sonra . Yalnız aptallar korkar , siz akıllı ve cesur beyler bu yolda korkuyu unutacaksınız ".

        " Pusulalar yola çıktı bile , hangi tarihler arasında sizi konuk edeceğini bu dokuz ismede bildirdim . Ve bu akşam yazacağım pusulalarıda bizzat elden vereceksiniz . Kararlı ve güçlü olun öylede görünün , özellikle James sana söylüyorum . Bu satten sonra sen gittiğin her yerde bir kral gibi davranacaksın , bir isyancı elebaşısı gibi değil . Gururlu ve vakur tavırlarını çekinmeden sergile bırak insanlar senden çekinsin . Çünkü müstakbel kralla muatap olma şerefine erişiyorlar . Ne büyük onur geleceğin kralını evlerinde ağırlamış olmak . Bu onlar için ilerde övünecekleri bir durum ve sizde bunu onlara iyice hissettirin . Kralın gözde dostları olabileceklerini düşündürün ve bırakın ağızlarının suyu akmaya başlasın şimdiden . hayaller kurmalarına fırsat tanıyın . Bu konuda ikinizede güveniyorum gençler " .

        Bu kadından gerçekten korkulur düşmanının boynunu ertesi gün meydanda sallandırabilir ve ondan öğreneceğimiz daha ne çok şey var diye düşünüyordu Bruce . 

         "Ester sana nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum " derken Jamesin gözlerindeki minnet açıkça görülüyordu . 

        " Başarılı olarak James , başarılı olarak " dedi ve gençlerden izin istedi . Söylediği pusulaları yazması gerekiyordu . Belliki sabaha kadar uyumayacaktı . 

Kralı devirmek Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin