-Nihayetttt ,beyefendi bizi davet etmiş.
-Ortam sakinlemeye başlayınca seninle ilginecek ,söylemiştim sana. Ancak fırsat bulabildi demekki.
-İkimizi de odasında yemeğe çağırıyormuş ,başka konukları da olabilirmiş .
-Olsun .Daha sonra seninle başbaşa da görüşür elbet,her şeyin bir vakti var ,az sabır .
-Çok özledim ,o yüzden bu stresli ,sitemli halim .
-Anlıyorum seni birtanem .Hadi ,sen şimdi saatlerce süslenirsin ,ben gideyimde rahat hazırlan . Hah hah ha .
-Esterrrrrr. Utandırma beni
-Hadi hadi " diyip gülerek çıktı.
Aynı saatlerde Bruce , arkadaşına gitme isteğini anlatıyordu .Şiddetli itirazlarının faydasızlığını görünce pes etti .Çaresiz kabul etmek zorundaydı bu isteği .
-Tamam şimdilik kabul ediyorum .Git biraz dinlen ,kafanı rahatlat ,sana altı ay izin .
-James lütfenn
-Bunu altı ay sonra tekrar konuşalım ,fikrinde ısrar edersen söz susarım ,anlaştık mı?
-Peki anlaştık
-Güz geldi ,kışı Silajda geçir ,baharda burdasın .
-Tamam ,ziyaretine göleceğim söz .
-Ne zaman yola çıkacaksın .
-Yarın sabah .
-Çok erken değil mi?
-Boğuluyorum burada ,kafesteki kuş gibiyim .
-Tamamm dostum ,git dinlen biraziyi gelecek sana .Yokluğunda ben ne yapacağım ,biz seninle hiç ayrılmadık .
-Doğru ,hiç ayrılmadık .Bakalım zaman ne gösterecek .Senin başarılarının haberlerini alacağımı biliyorum .Uzun kış gecelerinde yaptığımız ,şömine başı sohbetlerimizde gururla anlatacağım . Dostlarla sohbet konumuz hep sen olacaksın emin ol .
-Tüm dostlarımıza selamlarımı ilet ve hepsini sarayımda ağırlamaktan onur duyacağımı söyle .Ben onların önce dostlarıyım ,sonra kralları .
-İşte bu benim kan kardeşim .Bu yüzden güveniyorum sana .Saltanatlar gelip geçici ,asıl olan insan olup ,insan kalabilmek .
-Hah hah haaa ,bizim erdemlerimizi bozacak kadar yüksek bir mevkii henüz yok dostum .
-Sen benim gururumsun .Şimdi gidip hazırlanmalıyım ,sabah erken çıkacağım yola. O saatte kaldırmak istemem seni , şimdi vedalaşalım .
-Nasıl istersen" ,diyerek sıkı sıkı sarıldı kardeşten öte dostuna
-Çabuk dönmen için dua edeceğim .
-Bende senin kraliyetin için .
Birden fırladı dostunun sarıldığı kollarından ,yoksa ayrılamazmış gibi gidemezmiş gibi hissetti .
Koca adamlar neredeyse gözlerinden yaşlar akacak .
- Öleceksek ölelim kalacaksak kalalım ama onurumuzla yaşayalım .
Sloganlarını bağırarak tekrarladılar ,zoraki gülümsemeleri yüzlerinde . Odadan çıkarken son sözü ise
-Krallığın daim olsun ,Tanrı seni korusun ." oldu titreyen sesiyle .
Hüzünlü vedanın kasveti çökmüştü odaya .Jameste fırladı çıktı odadan .Buruktu, ebeveynleri tarafından terk edilen küçük çocuklar gibi hissetmek ,ona uygun değildi .Kafasını dağıtmalı ,yolunda güçlü olarak yürümeliydi .
Dünyaya da yalnız gelmedik mi ? Ömür yolunda geçici refakatçiler,süresi dolan gider,gitmesi gerekende gitsin .
Hayatına yeni refakatçiler girecek ama hiç biri dost olamayacak .İktidarın çevresini ona dost olmak için değil faydalanmak için kaplardı insanlar .Kalabalığın içinde yalnızlığa mahkum olacağını biliyordu , dost kazanmak gibi bir derdi de yoktu .
Tek arzusu güçtü ,iktidardı onuda zaten kazanmıştı .
Bruce vedalaşmak için Rahip Marquet ile komutanı ararken onları birlikte çaylarını içerken bulmak hoşuna gitti . Tek tek anlatmaktan ,izah etmekten kurtulmuştu . Yorucuydu her veda .
-Ahh Bruce çok özleyeceğiz seni .
-Bende sizi efendim .
-Dostum daha kutlamalar sürerken nerden çıktı bu gitme fikri ,anlamadım ."dedi komutan .
-Aklımdaydı zaten ama sonucu bekledim .Artık gönül rahatlığı ile gidebilirim .Rahip Marquet ve siz iyi yürekli ,cesur ve erdemli centilmenlersiniz .Çok şey öğrendim sizden ,bu kısa ama dolu dolu kader ortaklığımız benim için çok kıymetli .
Siz beyler rahat mevkiilerinizi insanlarımızın kurtuluşu için göz ardı ettiniz .Canınızı, canlarından üstün görmediniz ezilenlerden .Doğrularınız için ölümü hiç saydınız .Bu yolda hepimizin kelleleri de gidebilirdi .Ama gözlerinizde korkudan eser görmedim ,cesaretiniz cesaretim oldu .
Siz onurlu bir mücadeleyi ufak menfaatlerin üzerinde gören basiret sahibi beyler ,sizi tanımış olmak benim gurur kaynağımdır .
-Ahh genç adam abartılı övgülerinle bizi utandırma ." diyip gülümsedi rahip .
-Seni çok sevdik, yolun açık olsun ve Tanrı her zaman seni korusun .
Her veda hüzünlüydü ,her ayrılış acı .
Odasına girdiğinde artık tutamadı kendini ,bıraktı zorla hapsettiği gözlerindeki yaşı . Uzunca bir süre çöküp kaldığı yerden kalkıp uzandı yatağına .
Ahh Elenora seni bir daha görememek mi ,yoksa her gün görüp sahip olamamak mı sevgine ,hangisi daha acı .
Zamana güveniyorum sadece .Bize her acımızı unutturan zamana .Zaman ,acılarımızı uyuşturan bir morfin ne de olsa .
Tanrıya sığınıp sabırla beklemek gerek ,yaşattığı bu azabı elbet telafi edecek .O yarattıklarına şefkatli ve merhametlidir .Dualara sığınarak yaşamamı istiyor ise bende bunu yapmalıyım .
Her zerreme sirayet etmişken yeşili ,nasıl unutacağım o güzel gözleri .
Kimi sakat doğar ,kimi fakir ,kimi ömrü boyunca hastalıklı .Her insanın çekmek zorunda olduğu bir çilesi var .Kim iddea edebilir ki benim azabım seninkinden şiddetli . Can yangınını neyle ölçebiliriz ki.
Öksüz bir çocuk mudur daha elemli , evladını kaybetmiş bir anne yada baba mı .Benim acım hepsinden fazla demek nankörlük değilmidir Yaradana?
Çarmıhtaki İsa mıydı acı çeken, onu izleyen Meryem mi ?Hangisinin azabı daha şiddetli ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kralı devirmek
Ficción históricaAnnesinin kraliçenin nedimesi olması onun suçu değildi , sonuçta kralın oğluydu. Hakkı olan tahtı almak için savaşı başlattı. Hayatının aşkıysa, hayatının savaşını verirken karşısına çıktı. Şans iyi birşey, senden yanaysa