24. bölüm

5 2 0
                                    

Saraya geçmişti tüm davetli elitler. Taht odası devasa bir salondu ve burada geçtiler ziyefetin ardından .Ki ne ziyafet ömürlerinde görmemişti çoğu öyle zengin bir sofrayı . Silaj kontu düşündüğümüzden de zengin olmalı , üvey oğlu için tüm servetini ortaya dökmüş . Hazine bomboş olduğuna göre bu masrafları o karşılıyor diye geçiyordu bazılarının içinden . Çoğunluğun ise umurunda bile değildi . Akıllarına bile gelmiyordu ki bu değirmenin suyu nerden geliyor .

Sarayına geçtiğinde ki mutluluğu tarifsizdi taze kralın . Artık ora onun eviydi ,ölene kadar da öyle olacak .Tüm bu güzelliklerin ,bu ülkede olan herşeyin ve herkesin  tek sahibi o .Sınırsız bir güce kavuşmanın coşkunluğu vardı üzerinde .

  Hayatı boyunca zengin bir kontun tek oğlu olarak hiç ezilmemiş , hiç sıkıntı görmemişti amaa insan doymayı bilmeyen bir yaratılışta . En tepeyi arzulamış , hedefinede ulaşmıştı .

  Dışarda halk ,sarayın içinde asiller ,herkes deliler gibi dans edip eğleniyor " Çok yaşa kral Jamesss " nidaları ayyuka çıkıyordu . Gururla izliyordu tebaasını oturduğu tahtından . 

  Bugün eğlenme vaktidir diye attı kendini dans eden insanların arasına .Leydilerden birini dans eşi olarak seçmesi şok etti Elenorayı .

    Heyy noluyor ? Ben dururken nasıl başka bir kızla dans eder gözlerimin önünde .Üstelik hiç bakmıyor benden tarafa .Yokmuş ,hiç olmamış gibi . O kızdan ötekine geçti ,kralla dans edebilmeye can atan hiç bir kızıda es geçmedi ,o hariç .

   -Tatlı bayan benimle dans eder misiniz ?

 Arkasından gelen tanıdığı sese döndü ve buruk bir şekilde ,memnun olurum diyebildi .

Sevgilisinin çılgınlar gibi dans ettiği pistteydi artık . Onu fark etmesini istiyordu , göz göze geldiklerinde ise boş bakışıyla verdiği basit bir selam .Sanki öylesine tanışan iki insan ,sanki hiç bir şey yaşamamışlar .İçinde bir şeyler eridi .Bu ne anlama geliyor ,bana bunu neden yapıyor . 

-Bu kadar dans yeter .Hadi dışarı çıkıp biraz hava alalım .

Gözleri dolu dolu kız sadece "tamam " diyebildi .

-Elenora çok belli ediyorsun , salonun ortasında neredeyse ağlayıp kendini ele verecektin .

-Özür dilerim Bruce .Be be ben 

-O artık bir kral ve tebaasını mutlu etmeye çalışıyor sadece.

-Bana yokmuşum gibi davranması halkı nasıl mutlu ediyor " dedi kırgın bir sesle .

-Bugün onlarla ,bundan sonra hep seninle ,öyle düşün .

-Peki 

-Bu tarz durumlarada alış .O sadece James değil ,o artık bir kral .

-Biliyorum 

-Halkın içinde sana özel ilgi göstermesini bekleyemezsin .

-Üzgünüm .Özür dilerim .

-Özürlük bir durum yok .Kadın kalbi, helede aşık bir kadının kalbi  farklı  biliyorum .Ama boş yere kendini üzme diye izah ediyorum .

-Tamam haklısın .

     Söylediği yalanlara genç kızın inandığını görmek üzücüydü .Gerçekte olan ise kızın gördükleriydi .James Elenora hiç yokmuş gibi davranıyordu .İlk dansını onunla yapmasıydı doğru olan , buna da kim ne diyebilirdi .

Sevgilisi  evlenmeyi düşündüğü kadın .Artık bu kadar gizlemenin anlamı ney .Belki de kafasında başka düşünceler var . Her ne olursa olsun yok muamelesi yapmasının bir izahı yoktu .

  Bunca zaman kelle koltukta evini ,kalbini ,her şeyini açarak bu kız olmuştu yanında .Şimdi dansıyla şereflendirdiği bu kadınlar değil .

  Bruce haklı bu hamilelik dengemi bozdu ,doğru düşünemiyorum. Bugün en mutlu günlerimizden biri ,sevdiğim amacına ulaştı .Aptal kaprislerimle surat asıp canını sıkmamam gerek .

Bruce nasıl anlıyor canımın sıkıldığını ,hemen yanımda belirip beni teselli ediyor ,güçlendiriyor .Keşke bir dost olarak her zaman yanımda olabilse gitmeseydi .

  Gece olduğunda her yeri bir ıssızlık kaplamıştı .Sokaklar bomboş ,gündüz ki hengameden eser yok . Yorgunluk ve fazla içilen şaraptan herkes bir yere sızıp kalmış .

 Sarayda da sessizlik hakimdi ,çıt yoktu . Ölü gibi uyumuştu hepsi .

Koca kentte belkide bir Bruce uyanık ,bir de gece yaşayan canlılar .Sarayın bahçesine çıkmış ,sessizliği dinliyordu ,yüreğinde dindiremediği acılar . 

Kralı devirmek Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin