15 . bölüm

24 3 0
                                    


         Büyük yemek salonunda,masanın üzeri her çeşit yiyecek ve içecekle doldurulmuş ,çiçeklerle ve şamdanlarla süslenmişdi.Gümüş çatal bıçaklar parlatılmış ,kristal bardaklar ovulmuş masaya özenle yerleştirilmişdi.

    Salonun duvarları ünlü ressamların orjinal tablolarıyla kaplıydı.Bu tablolar gerçek bir servetti ,en kıymetli yatırımı olarak görür dostlarına bu eserlerin ilerde daha da değerleneceğini söylerdi. Torunlarıma bırakacağım en kıymetli mirasım diye bu tabloları ve kütüphanesini gösterirdi gelen her konuğa .

      Kristal ve gümüş vazolara aranje edilen her çeşit çiçek odayı mistik bir kokuyla kaplamıştı .Salona girenin ,bu kokularla  içlerini bir ferahlık kaplıyordu . Tüm gün çalışanlar  Esterin talimatlarıyla oraya buraya koşturmuş tek bir kusur olmaması için çok çaba verilmişti.

       Konuklar kendilerine ayrılan koltuklara oturduklarında , ortamın mükemmelliğinden hepsi de çok etkilenmişdi .İmrenme ile kıskanma dolu bakışlar her yeri ve her şeyi inceleyerek bakıyordu .

         Saray kültürü ile bu ortamın Esterin eseri olduğunu tahmin etmek zor değildi .Zevkli kadındı da doğrusu .Görmek ayrı ,gördüğünü uygulayabilmek ayrı bir beceriydi .

       Konuklar arasında,Rahip Marquet , Mirada bölge komutanı Hennry ,Bölge valisi pek çok asil aile ve eşrafın ileri gelenleri bulunuyordu . 

        Masanın başındaki koltuk James için ayrılmıştı.Esterin normalin aksine ev sahibi değil de onu oturtmasının anlamı vardı .Bunun malumun açık bir  ilanı olmasını istiyordu . Artık müstakbel krallarının masanın başında olup kendilerini yönetmesine alışmaya başlamalıydıları.

         Misafirler gelmeden yaptığı son konuşmada nasıl davranması ,neler yapması gerektiğini tembihlemişdi . Son olarakta odadan çıkarken "Sen bir kralsın ,kral gibi davran " diyip kapıyı kapatmıştı Ester .

         İşte sorunda burda başladı .Bir an ellerinin titrediğini hissetti .Başka her yerde, onun olmadığı her yerde kolayca yapabilirdi belki ,ama Esterin gözleri üzerindeyken bu çok zor olacaktı .Kadın mükemmeliyetçiydi , kusur kaldırmıyordu .

     Sözlüden kaçmaya çalışan çocuk gibi odasında oyalandı durdu ama kaçış yoktu . Son olarak bir daha baktı aynaya defalarca düzelttiği saçını gömleğinin yakasını bir daha düzelti kapıyı açıp koridora attı kendini.

   Tüm konuklar yerlerine oturup seni bir süre beklemeli ,senin üstünlüğüne itaate başlamalılar demişti ,biraz  da bundan  ayak sürüsede asıl  olan ürküyordu içten içe .Salona yaklaştıkça kalbi daha da hızlandı atışlarında .Veee perdeee.

    İçeri girdiğinde herkes ayağa kalktı , saygıyla yerine geçmesini beklediler. Onun iznini bekliyordu onca insan oturmak için ve  "Buyrun "derken eliylede oturmalarını işaret etti. Güç ondaydı artık iktidarı kabul görüyordu .

   Herkesi başıyla tek tek selamladı .Esterin işaretiyle de yemek servisi başladı .

Elenora Jamese uzak düşmüştü masada , protokola göre özenle belirlenmişti kimin nerde oturacağı .Çok güzel giyinmişti ,uzun boyu düzgün fiziğiyle kusursuz duruyordu sevdiği . Hafif de gururlanıyordu ona bakarken .

  Başını çevirdiğinde tam karşısında oturan Bruce la göz göze geldi . Aniden başını önüne eğdi dalgın dalgın kızı seyrederken yakalanan genç adam hafifte kızardı yüzü .Bu hayran bakışları ilk yakalayışı da değildi üstelik.

    Ahhh saçmalama Elenora denk geldi herşeyi kötüye yorma ne fesatsın sen diye kendine kızdı ,kankardeşinin sevgilisi olduğumu biliyor. Yanlışlık arama dese de, kadınsı bir hisle o,bakışlardaki duyguyu  fark ediyordu .

   Gece boyunca dikkat etmeye başladı ,sık sık Bruce baktı, fakat adam bir daha hiç bakmadı .Adamın ona bakmamak için ne kadar çabaladığını gördüğündeyse aklından geçen ,bu çok fena onun için çok üzücü bir durum olmalı .Bruce'un ondan hoşlandığını bu gece ilk kez net olarak anladı.

     Karşılıksız aşk ,şanssızlığın şahlanmış hali.Umarım çabuk atlatır.

     Bruce'un temiz yüreğini tüm ev halkı sevmişti .Hatta babası onu daha çok beğendiğini damat olarak tercihinin o olacağını da ima etmişti . Ama tabiki kızına bunu açıkça ifade edemedi .

       Benim kalbim james için atıyor ,hiç bir erkeğe ona bağlandığım aşkla bağlanamam diyordu aklından .O benim mucizem dualarımın kabulu ,haayatıma gelen en güzel anlam . Tüm arzum hayatım boyunca yanımda olması ve onun kollarında gözlerimi kapamak bu dünyaya .Onsuz bir dünya bana haramdır diyordu .

      Ne kadar da vakur duruyor ,odada ki herkes ağzının içine bakıyor hayranlıkla.

     Ester kendine masanın tam ortasında bir yer belirlemişti ki tüm masaya ,tüm konuşmalara ,bakışmalarahakim olabilsin .Ayrıca konuşmaları yönlendirmesi de gerekebilirdi .Her şey mükemmel gidiyordu ,bundan daha iyisini düşünemezdi .Masanın başında oturan esrine ise gururla bakıyor ,onu güçlendirmek için arada harika gidiyor diye işaret vermeyi de ihmal etmiyordu .

      Yaşlı hanımın bu onay bakışlarını aldıkça daha da rahatladı tacına ulaşmasına az kalmış bu kral . Salondaki herkes onun krallığını onaylamış ,biatlarını belirtmişti artık .

       

Kralı devirmek Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin