-Ne diyor ?
-Teslim oluyor ve biat edip sunacağınız lütufları şükranla kabul edeceğini bildiriyor .
-Hah hah haa. Çok iyi .
-Abisinin krallığının bekası için dua edeceğini söylüyor.
-Mükemmelll. Kardeşimizin ömür boyu tüm masrafları karşılanıp rahat ettirilecek .Fıçılar dolusu rom kalede kendisini bekliyor olmalı " derken alayla göz kırptı .
Artık çok rahattı . Saraya gitme zamanı gemişti nihayet .
-Gemiler hazırlanıyor efendim yarın yola çıkabilirler .
-Güzel.
-Sabaha kadar hazır olmaları bildirildi .Toplanıyorlar ,başlarına da asker dikildi .
-Tamam yarın akşam olmadan sarayımda olmak istiyorum .Her şey hazır olsun .
-Tabiki hazırlatırım size uygun şekilde . Birde kraliçe ve kralın mücevherlerini almalarına izin vermemelerini söyledim askerlere .
-Neden ?
-Oldukça fazla efendim ,yanlarında bu kadar büyük bir servetle gitmeleri doğru olmaz diye düşündüm .
-Aferin, taktir ettim seni .Çok doğru ,ona yollayacağımızdan fazla bir geliri olmamalı .
-Duydun mu olanları ? "odaya yeni giren Estere başarının verdiği gururla sormuştu bunu .
-Evet haberini aldım ." Oda aynı rahatlıkla gülümsüyordu .
-Nihayet yarın sabah gemi kalktığında ülkedeki tek kral ben olacağım ." Gözleri hırsla parladı . Bakışları rahatsız etti hafiften yaşlı kadını .
- Doğru ,tek kral sen olacaksın nihayet .
-Hah hah haaa. Bunu sana borçluyum ,ey benim güzel azizem ." derken eğilip elini öptüysede rahatlamadı .O bir anlık hırs dolu bakışlar ,kafasında bir sürü soru uyandırdı .
-Başarımızı bu akşam burada ,yarın akşam da saraydakutlamak istiyorum .
-Erken bir kutlama olur . Thomasın gemiyle uzaklaştığını görmeden ben bir kutlama yapamam .
-Thomas John ile birlikte gitmeyecek burda kalacak .
-Neden ?
-Johnun bir geri dönüş oluşumuna girmesi her zaman olası .Akıl hocasının ne kadar aptal olduğunu görsekte bir arada olmalarına izin veremem .O bunak burada ömrünün sonuna kadar evinde hapis olacak .
-İyi düşünmüssün ayrı olmalarını .Fakat Thomasıda başka bir ülkeye başka bir kaleye gönderebilirsin . Neden burada ? Asıl saray ve meclis ile dip dibe evinde olması riskli .
-Hayır Ester bu konuda yanlış düşünüyorsun .En iyi düşman gözünün önündeki düşman,kafesinde uçamadan .Evinde tıkılıp kalması onun için en büyük sürgünden ağır olacak .
-Peki James uzatmıycam
-Sende mutlu olursun sanmıştım ,baş düşmanının kanatları kırık , bir kafeste acizliğini görmekten .
-Ben hiç kimsenin acizliğini görmekten mutlu olmam , bunu sana da tavsiye ederim .Bu kibri doğurur,insanın en büyük düşmanı ise asıl kendi kibridir . Ve hiç kimse kibri kadar zarar veremez insana .
-Kulağımda olsun .
Bu hafif alaylı cevabı da sevmedi Ester .Kendi elleriyle bir canavar yaratmış olmaktan korktu bir an . Umarım bu zafer sarhoşluğudur ve bir an evvel geçer dedi . Müsaade alarak ayrıldı şimdiden böyle değişmiş adamın yanından .
Çocuklar gibiydi James .Utanmasa havalara sıçrayıp ,sağa sola koşturacak .İçindeki coşkuyu bastırmakta zorlanıyordu .
Elenora bahçede dalgın dalgın havuzu seyrediyordu .Merak ediyordu bu mutlu anlarını neden benimle paylaşmıyor .Sevinçlerini birlikte paylaşabilmek için haber göndermişti ,ama James daha sonra diye reddetmişti .
-Ne yapıyorsun burada?
-Hiççç oturuyorum öyle .
Güldü Bruce .
-Neden içerde değilsin, niye burada tek başına oturuyorsun onu soruyorum güzel kız .
-Bilmem.
-Üzgün duruyorsun ama bu mutlu günde .
-James görüşme teklifimi geri çevirdi şimdi olmazmış , müsait değilmiş .
-Evet ev insan kaynıyor , haberciler sürekli gidip geliyor ,çok yoğun tempo var içeride .
-Ama ben çok kısa bir görüşmeye razıydım .
-Biraz sakinlesin eminim o da seni görmeyi çok istiyordur .
-İsteyen beş dakika olsun gelirdi yanıma .
-Genç bayanların düşünme şeklini bilemem ,sadece kendini boş yere üzme derim .Akşama sakinler ev .
-Umarım öyle olur .
Güldü yine Bruce . Kız haklıydı aslında .Bu kadar emeği vardı onunda . Sevdiği ile kutlama yapmak isteği gayet normaldi .Garip olan Jamesin tavrıydı .Onun da koşa koşa gelmesi gerekirdi kızın yanına ,birlikte verilmişti bu mücadele .Bunun için kısacık bir zaman ayırmamak hiç hoş durmuyordu .
-Sen ne yapacaksın ?Hala gitmek istiyor musun ? Söyleyecek misin ?
-Evet hala fikrim aynı .Bir iki haftaya kalmaz söylerim .
-Her zaman özleyeceğiz .Sen iyi bir dostsun ,hayatına girdiğin her insan şanslı .
-Şımartma beni .
-Aslaaaa.
-O zaman utandırma .
-Hah haha ha peki . Jameste kıskandığım yani imrendiğim tek konudur senin gibi bir dostunun olması .
-Senin de Esterin var
-Ah evett tatlı Ester . Herşeyim benim o. Ama yaşlarımızın arasındaki fark her zaman ağırlığını korur .Yaşıma yakın bir dostumunda olmasını isterdim doğrusu . Kadın yada erkek .
-Ben seninde dostun olarak kalacağım hayatlarımız boyunca emin ol .En ufak sıkıntında bir haber yollaman yeter .
-Buna eminim ve bu güven çok rahatlatıyor beni .
-Rahat ol ." dedi gülümseyerek . Onun tek kelimesi yeterdi dünyanın öbür ucundan yanına uçarak gelmesine .Kanat takardı ona ulaşabilmek için . Ama umarım hiç sıkıntı yaşamazsın güzel kız dedi içinden .
İnsan sevdiğinin üzüntüsüne dayanabilir mi? Hele hele buna kendi sebeb olabilir mi?
- Sen benim en kıymetlim olarak kalacaksın .
-Efendimm." diyince kız sesli düşündüğünü görmek aşırı utandırdı . Durumu toparlama çabası ise havada boş kaldı .
-En değerli dostlarımdan biri olarak demek istedim .
-Bende öyle anladım zaten ." dedi kız gülümseyerek . İçinden geçense üzüntüydü yine .
-Müsaadenle içeriye geçiyorum ben .
-Tabiiki nasıl istersen . Ama ben burada kalacağım biraz daha .Jamese bahçede olduğumu söyler misin yada boş ver ." dedi üzgün bir gülümsemeyle .
-Uygun bir an yakalarsam söylerim .
Hayat garip işte beklenen gelmez , gelen beklenmez . Dünyanın tuhaf cilveleri böyle işte . Kafasında bu kimsenin cevabını bulamadığı sorularla içeriye doğru yürüdü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kralı devirmek
Ficción históricaAnnesinin kraliçenin nedimesi olması onun suçu değildi , sonuçta kralın oğluydu. Hakkı olan tahtı almak için savaşı başlattı. Hayatının aşkıysa, hayatının savaşını verirken karşısına çıktı. Şans iyi birşey, senden yanaysa