5. BÖLÜM

32 6 0
                                    

            Hep birikte kahvaltıya oturduklarında durumda bir gariplik olduğunu fark etti james. Elenora üzgün ve düşünceli duruyordu ve kendisine bakmıyordu . Bir gecede ne olmuştu neydi şimdi bu tavır. Ester " Bugün hep birlikte öğle yemeğine bir dostumuzaa davetliyiz , yakın olduğu için yürüyerek gideceğiz , hepiniz kendinizi ayarlayın " dedi.

           " Beni bağışlayın Ester " diyince elenora , james iyice endişenmeye başladı . Hasta gibi görünmüyordu da . " Hayır Elenora davet en çok senin için , geldiğini duymuşlar , hep birlikte gidiyoruz " derken itiraz etmeye fırsat tanımayan bir ses tonu vardı . Elenora başını eğdi . 

          Öğleye doğru birlikte evden çıktıklarında James Elenora ile başbaşa kalabilmenin fırsatını kolluyordu . Bruce'dan Esterin yanında biraz arkada kalarak yürümesini istedi , istediği ortamı yakaladığında genç kızla sohbete başladı. " Bugün sizi durgun ve düşüncei görüyorum , umarım bir sorun yoktur Elenora " . " Hayır , yani bilemiyorum . Sizinle açık konuşmak istiyorum James " . " Dinliyorum " dedi genç adam hafif endişeyle . Elenora biraz duraladı nerden ,nasıl başlayacağını bilmiyordu . "Evet sizi dinliyorum elenora " deme ihtiyacı hisseti james .

            " Dün Ester'le konuştuk James ,bana her şeyi anlattı , buraya gelme amacın " zorlanıyordu doğru kelimeleri bulmakta . " Çok tehlikeli çok endişe verici bir durum bu , inan bana ne düşüneceğimi bilemiyorum , şaşkınım . Sen krala baş kaldırıp , tahtı ele geçirmek gibi bir hayalin peşindesin . Ve bunun . . . " . " Evet Elenora tam da bunu yapmak niyetindeyim " . " Ama James bu mücadele çok tehlikeli , ölebilirsin bu . ... " derken sesi titriyordu ve susup başını önüne eğdi . 

         James'in bu konuşma çok hoşuna gitti , demek Elenora onun için endişeleniyordu . Yani onun için bir umut duyabilirdi belli ki genç kızda kendisinden hoşlanıyordu . James'in içi içine sığmıyordu duygularının karşılıklı olması onu çok mutlu etmişti . " Elenora lütfen Tanrının ve sizlerin yanımda olmasıyla başarı benim olacak . Ve bana , bize kötü hiç birşey olmayacak . Bu süreçte senin benim yanımda olup bana destek olman bana güç verecek " . 

          Elenora hafif tebessüm etti , yinede endişeliydi durum James'in kendisine göstermeye çalıştığı kadar basit değildi . Bu bir savaştı ve savaşın doğası kandı . Ülkede ki huzursuzluğu herkes kadar Elenora'da biliyordu , halk çok perişan durumara düşürülmüştü gün be gün artırılan vergilerle . Ve bu paraların nereye gittiği bilinmiyordu , ortada yapılan birşey yoktu . Cahil halk sarayın masrafları desede Elenora böyle büyük paraların saray ve asker masrafları ile açıklanamayacak kadar farklı birşeyin olduğunu bilecek zekaya sahipti . Birileri toplanan vergileri kılıflarına uydurup devletin kasasından ambar faresi gibi aşırıyordu . Kim yada kimlerdi bunu yapanlar az çok tahminleri vardı ama dillendiremiyordu . Her kafası çalışan insan bunu görebiliyordu ama kelle korkusu herkesi susturuyordu . Güzel ülkesinin bu kadar kısa zamanda bu hale nasıl getirilebildiğini anlayamıyor , amacı anlamlandıramıyordu .

               " Güzel aklından neler geçiyor senin " dediğinde James , Elenora ona bakıp gülümsedi . "Elenora seni bu tehlikeli duruma sokmaya hakkım yok farkındayım . Bruce' la birlikte kasabada kendimiz için ev bakmaya karar verdik . Ama buradan başlıyacağım savaşa , saraya en yakın bölge burası ve Ester burada ". 

              " Hayır James evimizde istediğiniz kadar kalabilirsiniz , bu bizim için onurdur " dediğinde , James susması için parmağını dudaklarının üzerine koydu . Genç kızın o an kalbi durabilirdi . " İtiraz yok küçük hanım bu savaşın komutanı benim eğer yanımda olacaksanız emirlerime harfiyen uyacaksınız " . Genç kızın gözlerinin içi yeniden parlamaya başladı . James'in onu koruma çabası hoşuna gitmişti . Bunu ilk firsatta estere anlatmalıydı . James ise parmağının yerinde Elenora'nın dudaklarına dudaklarının dokunmasını o an ne çok istediğini düşünüyordu . Hatta o an tek isteği buydu . 

         Ne kadar kötü bir zamanda çıkmıştı karşısına . Hayatının aşkını , hayatının savaşını vermeye başladığı bir zamanda bulması ve onunla bir geleceğinin olmaması . En kötü kaderlerden biri bu olmalıydı. Ne kadar  güzel bir teni ve ne masum bakışları vardı . Bu bir çift dünyanın en kıymetli zümrütünden yaşlar akacaktı onun yüzünden  . Uzak durmak mı ? Bunu istesede yapamayacağını biliyordu , bunu tüm hücrelerinde hissediyordu . Yapacak hiç bir şey yok nereye varacağını bakıp göreceklerdi .

         Elenora adamın gece kadar kara gözlerinde sevgi umudu arayarak onu seyrediyor , zamanı , dünyayı unutmuş gibi duruyordu . 

            Bruce'un öksürmesiyle kendilerine gelen bu ikili ağır adımları ile Esterin bile kendilerine yetiştiğini gördüler . Demek ki bir süredir orda öylece durmuş kalmışlardı . İkiside tekrar yürümeye başladı , Elenoranın yanakları elma gibi kızarmıştı , bu durumsa James'in çok hoşuna gidiyordu . Sevdiği tarafından beğenilmek belkide sevilmek içini çoşturan bir histi . Bu hisside sevdi en az Elenora kadar .

             Bruce'da arkadaşının durumunu görüyordu ,ki bu ikilinin bir birine tutkuyla baktıklarının görülmemesi için kör olmak gerekirdi . Elenora çok güzel bir genç hanımdı , her asil beyin evlenmek isteyeceği bir hanım  . Her erkek ona aşkla bağlanabilirdi , kendisi bile . Ama güzel kız arkadaşının sevgisine tutulmuştu , onun için bir kardeş olabilirdi sadece . İşte bu yüzden kızın  insanı büyüleyen o orman yeşili gözlerine bakmaması gerekiyordu , yoksa ormanının en kuytusunda kaybolurdu.

               Hayatında ilk defa can dostunu kıskandı . Onun yerinde kendisinin olmasını ne kadar çok isterdi . O büyülü yeşiller kendine baksaydı böyle tutkuyla tüm ömrünce esiri olurdu Elenoranın . Kalbinin acıdığını hissetti . Gerçeği görüyordu dostu kendisinden fazlaca yakışıklıydı , girdikleri her ortamda tüm hanımların ilgi odağı olurdu o . Ama bu sefer durum çok başkaydı . Yeryüzündeki tüm kadınların ilgisi ,sevgisi hatta aşkı Jamesin olsun ,ama bu Elenoranın aşkı kendinin olsun istedi . Sonra kızdı kendine Bruce kendine gel . Dostunun sevdiğine gözünün ucuyla bile bakma hakkın yok . Güzel Elenora senin için sadece bir dost bir kardeş bu saçma düşünceleri bir beyefendi olarak bir an önce kafandan at .

                

Kralı devirmek Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin