BÖLÜM 4

43 11 6
                                    


             Dersin ilk otuz dakikasını asistan anlatmıştı ve bu Mert'in hayatının en kısa ve en güzel otuz dakikasıydı. Kalan on dakika boyunca da Semra hoca anlattı, bu da en uzun ve en sıkıcı on dakikasıydı herhalde. Saniyeler geçmek bilmiyordu sanki. Sonunda hoca 'Ders bitti, çıkabilirsiniz.' derken özgürlüğün habercisi olmuştu. İçi geçen Mert'in gözleri bu sesle açıldı ve asistanı aradı. Ön sıralarda otururdu asistanlar. Şansına, Mert en arkalardaydı. Koşarcasına amfinin aşağısına ilerledi. Kız çoktan gitmişti. Adını bile öğrenemeden gitmişti.

            Saat gecenin ikisiydi. Okuldan sonra Mert ve gurubu Kütüphaneye gitmişlerdi. Genelde orada çalışır; sonra ev, apart, yurtlarına giderlerdi. Kadirle Mert de apartlarına gelip birkaç el pes oynadılar. 'Bulaşıkları sabah hallederiz.' deyip yattı Kadir her zamanki gibi. Savsaklıyor gibi görünse de sözünün eriydi. Gerekirse yarım saat erken kalkar, dediğini yapardı. 

           Kendinden x  yaş büyük bir kıza, bir nevi öğretmenine aşık olansa bir saattir yatakta olmasına rağmen bir damla uykusu yoktu.  Mert, yatmadan önce hayal kurmayı çok seviyordu. Çocukluğundan beri. 90'lar çocuğu işte; o zamanlar yatmadan önce bir twitter'a giriyim, bir insta'ya bakayım yoktu. Önce hayallerinde, sonra rüyalarında kayboluyordu. Bu gece hayallerinde sadece o vardı. Son 24 saatin arasından hafızasında onun olduğu yerleri tekrar tekrar oynatıp hayaller kuruyordu. İzlerken minik bir ateş yandı içinde. 'Nadiren geliyorum.' demişti.

            Kadir yatağından sersemce kalkıp ışığı açarak onu kendi dünyasından çekip çıkardı. Kadir tuvalete gidip geldiğinde Mert 'Kanka şu asistanın adı neydi ya?' diye sordu sanki öylesine aklına takılıvermiş gibi umursamaz görünmeye çalışarak. Kadir 'Kanka ne biliyim. Napıyon sen gece gece, yat zıbar. Hadi iyi gecel..' saniye geçmeden uyuyuverdi. Mert'in zihninde yanan minik ampul minik ateşi söndürdü. Çünkü Sude kesin bilirdi asistanın adını, adını geç instagram'dan takip bile ediyordur o. Sude sınav haftasında not esirgeyen, hocaların ve asistanların dibinden ayrılmayan gıcık tiplerdendi ve bu, ilk defa işe yarayacaktı. Hemen yanındaki komodinden telefonunu aldı, instagram'dan Sude'nin profiline girdi. Kesin takip ettiklerinden bulurdu. Ama öyle olmadı, bu kız bin küsür kişiyi takip ediyordu. 'Neyse, yarın sorarım.' dedi kendi kendine. Yine de uyuyamadı.

MertHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin