BBBM 10

4.8K 218 7
                                    

Bad Boy Bad Mafia 🔕

Qaisarah menolak Troli yang diguna untuk meletakkan makanan itu . Rak untuk makanan basah dituju . Selesai mengambil barang yang ingin dibeli , dia beralih pula ke bahagian Susu .

Susu Dutchlady 2 kotak besar diambil dan diletakkan kedalam Troli . Qaisarah baru teringat , Dahlia akan menginap dirumahnya memandangkan kedua ibu bapa gadis itu ke luar negara atas urusan kerja .

" Kalau Dahlia , mesti nak buat Samyang challenge . " Baru sahaja tangannya ingin mencapai Samyang yang berada di Rak tinggi itu . Ada tangan yang terlebih dahulu mengambil Samyang itu .

Qaisarah memandang empunya tangan .

" Eh , Ikhwan " Izz Ashraf yang berada dibelakang Ikhwan itu juga turut dipandang . " Kau nak ke benda ni ? " Soal Ikhwan . Lelaki itu tampak Swag dengan bandana yang diikat pada kepala dan rambut yang berjuntai pada dahi . Huuuu !

" Eh , kalau awak nak . Ambik lah . Saya tak kesah pun " Padahal , dalam hati nak je dia rampas Samyang itu dari tangan Ikhwan dan gelakkan Ikhwan sepuas-puasnya kerana berjaya merampas samyang itu dari Ikhwan . Tetapi memandangkan dia masih waras , dia biarkan saja .

" Ouh , ok lah kalau macam tu . Aku gerak dulu " Ikhwan berlalu pergi begitu saja dan diikuti dengan Izz dibelakang .

" Cis , Fikir cool lah jalan macam tu " Sejurus itu Qaisarah merungut dengan tindakan Ikhwan yang meninggalkannya .

" I still can hear you Nur Qaisarah Hawa " Ikhwan yang berada di Rak yang menempatkan pelbagai jenis air itu bersuara .

" Erk , dengar ke ? " Qaisarah tersengih-sengih memandang Ikhwan dan cepat-cepat Qaisarah berlalu pergi dari situ bersama troli nya .

Aktiviti pencarian makanannya masih diteruskan . Chocolate Kinder Bueno adalah benda terakhir diambil dan dia beratur untuk ke kaunter .

Not 50 , 2 keping dikeluarkan dari wallet nya untuk membayar barang-barangnya . Barang-barangnya yang berada didalam plastik itu dimasukkan semula kedalam Troli .

Troli itu disorong kearah keretanya . Bonet kereta dibuka dan Qaisarah memasukkan barang-barangnya kedalam bonet . Troli pula ditolak tepi sejurus siap memasukkan barang .

Baru sahaja dia mahu masuk ke dalam kereta , plastik yang ada ditepi cermin sisi keretanya menarik perhatian .

Plastik apa ni ?

Jangan-jangan Bom ? Perlahan - lahan plastik itu dibuka .

Eh ? Samyang ? Terdapat satu sticky note berwarna turquoise yang melekat diatas plastik samyang itu .

' Have a nice lunch
-Ikh.Nfl '

Qaisarah tersenyum suka . Bukan saja samyang yang diberikan oleh lelaki itu , malah cheesedale juga diberikan . Thank you , Ikhwan !

•••

Ikhwan duduk termenung diatas motor Harley Davidson nya . Izz yang juga berada diatas motornya itu tidak dihiraukan . Lelaki itu terlalu fokus dengan PUBG nya .

Bad Boy Bad MafiaWhere stories live. Discover now