BBBM 2

6.7K 245 29
                                    

Bad boy Bad mafia 🔕

Kaki aku menapak laju ke bilik guru .

Kata Dahlia , Cikgu Suraya nak jumpa aku . Tak tahu lah kenapa .

Tombol pintu bilik guru itu aku pulas . Mata aku meliar mencari cikgu Suraya . Loceng di atas kaunter aku bunyikan . Tanda ingin berjumpa dengan Guru .

Mata aku bertembung dengan mata cikgu suraya .

" Hah , mari sini Sarah " Tangan cikgu melambai-lambai memanggil aku .

Perlahan-lahan aku pergi dekat dia .

" Memandangkan cikgu pernah nampak sijil pertandingan nyanyian yang kamu sertai tu , cikgu nak kamu wakil untuk Tingkatan 5 boleh ? " Cikgu Suraya memegang bahu aku . Terkejut beruk aku jadinya .

" Huh ? wakil untuk apa cikgu ? " Hati aku dah berdegup kencang .

" Cikgu nak kamu wakil tingkatan 5 untuk persembahan Hari koko kita . Satu minggu akan datang . Cikgu nak kamu dengan Dahlia yang jadi wakil . Boleh ? "

Rasa nak pengsan aku dengar . Sijil pertandingan tu dah 5 tahun lalu weyh ! aku selalu nyanyi dalam jamban je .

" Erm , boleh saya bincang dengan Dahlia dulu cikgu ? malam ni saya bagi jawapan dengan cikgu . Saya Private messages cikgu dekat whatsapp boleh ? "

Cikgu suraya hanya mengangguk .

Aku melangkah keluar dari bilik guru itu .

kaki aku menapak naik tangga untuk ke kelas . Tiba-tiba hidung aku terhidu sesuatu bau . Bau macam rokok .

Dah lah , tangga yang aku naik ni jarang kena guna . Sebab jauh . Tapi memandangkan aku dari bilik guru , tangga itu saja ada dalam otak aku supaya cepat sampai ke kelas .

Perlahan-lahan aku naik . Telinga aku menangkap suara orang berbisik-bisik .

Aku kuatkan semangat untuk naik . Sampai saja aku ditangga untuk naik ke kelas aku itu .

Mata kasar aku nampak ada tiga orang pelajar lelaki merokok dekat sana .

Kecut perut aku nak lalu . Baru saja aku nak turun balik , nak ikut jalan lain . Tiba-tiba seorang pelajar lelaki kat situ bersuara .

" Hey girl . Kalau kau nak lalu , lalu sajalah . Kami tak makan orang pun " Suara Izz Ashraf . Commander of war Nexus Santiago .

" Erm sorry . Saya nak lalu kejap je " Aku tunduk sambil naik .

Bila aku lalu dekat dorang , rambut ponytail aku kena tarik . Kurang ikan betul !

" Aduh ! " Daniel dah ketawa terbahak-bahak sebab kenakan aku .

" Niel , stop kacau dia . Dia perempuan bro " Daniel terdiam mendengar kata-kata Ikhwan
.

Kepala aku terus pusing pandang dia . Mata kami bertembung . Ikhwan pergi dari situ macam tu saja .

Aku jadi pelik . Cepat-cepat aku melangkah naik .

Bad Boy Bad MafiaWhere stories live. Discover now