BBBM 11

4.7K 236 4
                                    

Bad Boy Bad Mafia 🔕

Ikhwan menoleh ke arah meja Izz yang berada disisinya . Lelaki itu sudah berlayar ke zimbabwe sambil menekup mukanya keatas meja .

Danial yang berada dihadapannya itu sedang meneliti kertas jawapan subject perniagaan mereka .

Ikhwan memandang sepi kertas soalannya . Hanya beberapa soalan yang dia jawab , yang dia tak dapat jawab , dia Skip .

" Baiklah , sila pas kertas jawapan kamu pada orang hadapan " Kata pengawas peperiksaan yang menjaga mereka .

Ikhwan merenggangkan badannya , peperiksaan semester 1 itu sudah tamat .
Tiba-tiba muncul wajah Qaisarah dimindanya . Sudah satu minggu dia tidak berjumpa dengan gadis itu semenjak peperiksaan itu berlangsung .

Walaupun satu blok , dia tidak nampak wajah gadis yang sering berada dikotak mindanya itu .

" Wei Ikh , kau dapat jawab tak soalan tadi tu ? " Soal Danial yang berada dihadapannya .

" Mana yang aku dapat jawab , aku jawab lah . Mana yang menyusahkan otak aku , aku skip " Itu dia Ikhwan Naufal . Tidak pernah mengusutkan otaknya dengan benda-benda yang susah . Lelaki itu santai sahaja .

" Aku pun sama weyh , mana yang tak dapat jawab , aku jawab . Mana tak , aku angin kan " Izz yang berada dimeja sebelah Ikhwan itu menyampuk .

" Eh ? kau jawab ke ? Aku nampak , awal-awal lagi kau dah berlayar ke Dubai " Izz mengangkat penumbuknya kearah Danial yang sudah mengekek ketawa .

Ikhwan dengan spontan berdiri .
" Wei , Kau nak pergi mana ? Dah nak balik ni " Danial yang berada didepan itu bersuara .

" Kejap lagi aku datang balik . " Ikhwan melangkah keluar dari kelas dan berjalan kearah kelas 5SainsI yang berada dihujung blok .

Ikhwan menyandarkan dirinya ke dinding koridor sambil memandang Qaisarah yang berada didalam .

" Kau cari siapa Ikh ? " Soal Tarmizi , classmate Qaisarah , merangkap anak buahnya dalam Night Fury .

" Kau panggilkan Qaisarah untuk aku " Ikhwan masih santai diposisinya sambil memasukkan tangan kedalam pocket seluar .

" Qaisarah ? " Ikhwan hanya mengangguk , Tarmizi menghadiahkannya dengan muka pelik . Sejurus itu Tarmizi melangkah masuk memanggil Qaisarah .

Ikhwan memandang wajah Qaisarah yang terkejut itu dari tingkap . Gadis itu menoleh ke arahnya .

Alolololo , comel je minah ni dengan spec bulat dia tu .

Qaisarah membuka Specnya dan melangkah keluar untuk bertemu Ikhwan .

" Kenapa Ikh nak jumpa saya ni ? " Soal Qaisarah tanpa memandang Ikhwan .

" Saja " serta merta Qaisarah memandang Ikhwan . Geram dengan jawapan lelaki itu .

" Saja ? What do you mean by ' Saja ' hm ? " Qaisarah mendongak memandang Ikhwan yang tinggi itu .

Mentang-mentang dia tinggi . Huh !

" Saja je lah . Rindu nak tengok muka kau yang merah-merah ni " Ikhwan saja mengusik Qaisarah kerana muka gadis itu akan merah apabila terkena pancaran cahaya matahari atau ketika malu .

Bad Boy Bad MafiaWhere stories live. Discover now