Bad Boy Bad Mafia 🔕
Qaisarah menilik baju Harley Quinn yang dibuat Oleh Ibu tirinya .
Hari ini adalah hari koko sekolah mereka . Persembahan dia dan Dahlia juga telah berlangsung tadi pagi semasa pembukaan Hari Koko .
" Kenapa dress ni .. " Qaisarah mengusap-usap bibirnya , seperti berfikir sesuatu .
" Nampak menggoda ?? " Sejurus selepas itu , Qaisarah ketawa .
' Asal aku bongok sangat nak ketawa masa-masa macam ni '
Qaisarah bingung , kalau ada yang pakai sama macam dia? macam mana ?
Bunyi deringan daripada telefonenya mengganggu perhatian Qaisarah .
Bae♥️ is calling ..
Qaisarah menggesek ikon hijau itu keatas . " hai , kenapa call ni ? Kau dah siap nak pergi Prom night ke ? " Kedengaran tawa kecil dihujung talian .
" Tenang la . Susahlah nak urus dress aku ni . Kau tahu kan ? Dahlia Mikayla tak nak yang tak menonjol . " Qaisarah yang mendengar itu mencebik .
" Kau nak jadi Attention seeker la ni ? " Dahlia merengus kuat .
" Mana ada la mangkuk ! Aku cuma nak Farhan nampak je heuhewhuwe " Qaisarah sendiri pun tidak pasti , itu gelak ke meroyan .
" Dah la wei ,aku nak bersiap . nanti aku dengan Farhan ambil kau jam 7:30 malam . Bye " Belum sempat Dahlia membalas , Qaisarah terlebih dahulu mematikan panggilan itu .
•••
Qaisarah keluar daripada pintu rumahnya . Boots Dr Air Martern berwarna merah gelap itu disarung .
Jacket kulit yang tersarung ditubuhnya dibetulkan . Kayu baseball ditarik dan diletakkan diatas bahunya .
Qaisarah tersentak melihat Farhan . Nak tahu costume apa dia pakai ? Costume Harry Porter . Spek bulat yang dipakai Farhan menampakkan lagi kekacakkannya . Rambut yang sengaja dijatuhkan pada dahi itu boleh membuat para gadis jatuh hati .
" Wei , Serius lah ? Harry Porter ? " Qaisarah mengangkat-angkat keningnya .
" Kau tu pula ? Harley Quinn ? Takde taste kau ni " Ceh , bertuah punya abang .
" Dah masuk cepat ,kita nak ambil Dahlia lagi " Qaisarah mengukir senyuman .
" Hah ! Senyum - senyum . Cepatlah " Sergahan Farhan mematikan lamunan Qaisarah .
" Eleh , nanti kau tahu juga kenapa aku senyum " Senyuman mengejek dipamerkan .
20 minit perjalanan , akhirnya mereka tiba dihadapan rumah Dahlia Mikayla . Farhan menekan Hon keretanya atas arahan Qaisarah .
" Pergila turun , buka kan Dahlia Pintu . Kata gentleman . " Qaisarah menolak-nolak bahu Farhan .
" Ish , yelah yelah " Akhirnya Farhan mengalah dengan Qaisarah yang kepala batu .
Farhan melangkah keluar dari keretanya Lalu menyandarkan badannya menghadap rumah Dahlia . Batu yang ada dikaki nya disepak geram .
' Han , kau bayang je batu ni muka Qaisarah . Budak kepala batu tu '
" Eherm , hai Farhan .. " Farhan mendongak laju mendengar suara Dahlia .
Farhan Mikhail terpaku . Tergamam , Terpukau dan tergoda . Eh?
Spek bulat yang jatuh sedikit dibatang hidungnya yang mancung itu dibetulkan .
" Your costume .. Jodoh ke ? " Dahlia tergelak kecil apabila seakan memahami kata-kata Farhan . Dahlia is Wearing Ginny Weasley Costume, Harry Porter Girlfriend.
Saat-saat indah itu dihancurkan oleh Qaisarah yang menekan hon kereta itu .
" Kacau je la minah ni . " Serentak Dahlia dan Farhan menjawab .
" Eh jodoh lagi " Farhan dan Dahlia ketawa . Dahlia melangkah masuk ke dalam kereta milik Farhan .
" Amboi , bukan main kau eh . Main tenung-tenung dengan abang aku . Kau fikir aku nak restu ? " Qaisarah yang duduk dibahagian depan itu berpusing menghadap Dahlia .
" Eleh , aku tak minta pun restu kau . " Dahlia tergelak melihat wajah Qaisarah yang membuat muka jijik .
Mereka memulakan perjalanan ke arah sekolah mereka .
•••
Farhan meletakkan keretanya di student parking .
" So girls , Shall we ? " Eye mask yang dihias cantik itu dipakai oleh mereka bertiga .Dewan Sekolah Menengah Tunku Shah itu dituju oleh mereka .
" Name ? " Seorang pelajar tingkatan 4 itu ditugaskan untuk menjadi penyambut tetamu .
" Farhan Mikhail , Dahlia Mikayla dan Nur Qaisarah Hawa " Setelah mendapat cop kemasukan , Dahlia dan Qaisarah memegang lengan Farhan yang berada ditengah-tengah mereka .
Pintu dewan itu dibuka luas oleh penyambut tetamu tadi . Dewan yang dihias cantik itu membuatkan Majlis itu tampak gemilang .
Dekorasi warna dewan yang berwarna Black-gold itu mencantikkan suasana . Lampu chandelier yang digantung ditengah-tengah siling dewan memukau mata yang memandang .
" Weyh Sarah , jom makan . Aku lapar " Dahlia ni memang . Asal ada majlis , benda pertama yang dia tuju adalah makanan .
" Weyh sabarlah , kita tunggu dulu majlis mula . Kalau kau lapar sangat , tu ada air . Kau minum air je dulu . Tak payah nak mengada makan awal-awal " Dahlia sudah memuncung bibir nya . Farhan ditengah-tengah pula tersengih melihat perbalahan kecil dua gadis itu .
" Dah la , kita duduk dekat sana . Meja tu kosong " Mereka menapak ke meja yang kosong itu .
" Nak air ke ? aku ambilkan ? " Farhan dengan sukarelanya menawarkan bantuan .
" Nak , aku nak Raspberry juice " Sejak dari tadi lagi mata Dahlia tak lepas pandang Raspberry juice itu .
" Aku tak nak minum lagi , nanti aku ambil sendiri la " Qaisarah sibuk bermain dengan telefone bimbitnya .
Farhan hanya menjongket bahu dan berlalu untuk mengambil minuman untuk dia dah Dahlia .
" Weyh ! Sarah ! Jodoh kau weyh ! Joker ! "
Qaisarah yang mendengar jeritan kecil Dahlia itu mendongak ." Mana wei ? " Mata Qaisarah meliar mencari ' Joker ' yang dimaksudkan oleh Dahlia .
" Tu , dekat pintu masuk ! " Serta merta Qaisarah terkaku melihat gerangan ' Joker ' yang dimaksudkan oleh Dahlia .
" Dia ? "
YOU ARE READING
Bad Boy Bad Mafia
Teen Fiction+ Bad boy , Mafia , gangster , delinquent , troublemaker , legend skip class , legend fly . + He's also , pencuri hati first class , hot stuff sekolah , good singer , chocolate boy and milk delivery boy . Start : 19 NOV 20K8 End : ?♡ All right res...