Ikhwan merenung gambar Qaisarah yang manis tersenyum diatas carousel semasa di theme park hari itu . Nasib theme park itu menyediakan carousel untuk orang dewasa .Kalau tidak , mahu malu Qaisarah naik untuk kanak-kanak punya . Ikhwan mengeleng kepalanya .
Setiap saat , setiap detik , senyuman Qaisarah sentiasa menghiasi mindanya . Cukup gadis itu , dia hanya mahu gadis itu .
Ting !
Ikhwan mengambil Iphone X miliknya , whatsapp daripada Qaisarah itu dibuka laju .
baby💘
+ kita study dekat library hari ni boleh ? masih banyak yang perlu saya ajar awak .
- Untuk kau semua boleh , buku apa yang aku perlu bawa ?
+ history and bm .
- Okay , send location nanti . Aku nak mandi , bai . Iloveyou .
+ erm .. okay
Ikhwan tersenyum . Pasti muka gadis itu sedang memerah seperti tomato sekarang . auch , dia rindu !
Ikhwan berdiri mengambil tualanya , ingin membersihkan diri .
Ting !
baby 💘
+ i love you too .
Terlepas tawa dihujung bibir Ikhwan . Alahai .
Boleh gila Ikhwan jadinya , Qaisarah . ya Qaisarah . Qaisarah buat dia gila . Dengan pantas Ikhwan masuk ke dalam bilik mandi , tak sabar nak jumpa buah hati .
Dengan tenang Ikhwan menyandar pada keretanya menunggu Qaisarah dihadapan perpustakaan negeri itu . Sesekali jam di tangannya dikerling .
' Mana awek aku ni ?'
Sebuah grab berhenti di hadapan Ikhwan . Gadis kegemarannya itu keluar bersama beberapa buah buku ditangan .
Perlahan Ikhwan melangkah ke arahnya .
" Kenapa kau tak bagitau aku yang kau naik grab ? kalau tak , dah lama aku ambil kau" Tutur Ikhwan . Buku ditangan Qaisarah diambil , meringankan beban gadis itu .
" Tak apa , saya tak nak menyusahkan awak" Jawab Qaisarah . Sebenarnya dia tengah cair ni , Ikhwan nampak sungguh segak pada petang itu .
Kemeja biru yang dilipat hingga siku dan t-shirt putih didalam bersama rambut yang disikat rapi ke tepi . urgh ! my badboy !
" Kenapa pandang aku macam tu ? Tak cukup hensem lagi ke aku ni ?" Riak . Eleh , masuk bakul angkat sendiri .
" Erm , cukup . Lebih dari cukup" Jawab Qaisarah . Seusai itu , mereka melangkah menaiki tangga untuk masuk kedalam perpustakaan negeri itu .
Sebaik saja melangkah masuk , banyak mata-mata yang memandang mereka . Mungkin kerana Ikhwan yang berada disisi Qaisarah itu menarik perhatian .
Lebih-lebih lagi para gadis yang duduk dimeja hadapan tempat mereka lalu .
Qaisarah melirik Ikhwan dengan hujung ekor matanya . Lelaki itu seperti tidak mengambil tahu tentang hal sekelilingnya .
Lebih mengejutkan apabila ada yang bersiul kepada Ikhwan .
Ni library la ! Dasar tak tahu malu .
Dengusan dihidung Qaisarah membuatkan Ikhwan menoleh .
" Are you okay , baby ?" Gadis kegemarannya itu kelihatan seperti marah .
' dah kenapa awek aku ni'
" Huh ? oh hm saya okay" mata Qaisarah masih menatap ke arah gadis-gadis yang memandang Ikhwan .
Tiba-tiba satu idea muncul .
" Babyyy .. sayangg nak duduk , cepat lah cari tempat untuk kitaa" Bagai terkena renjatan elektrik , Ikhwan terkaku disitu apabila Qaisarah memeluk lengannya denga suara meleret lagi .
oh this girl ! naughty !
" Hah ? erm , saya .. awak .. eh aku . hah tu tempat duduk" Hampir terburai tawa Qaisarah melihat kegagapan Ikhwan .
Lantas Qaisarah menarik Ikhwan menjauhi tempat itu . Matanya sempat melirik ke arah gadis-gadis yang mengusha Ikhwan . Cemberut muka mereka .
heh ! padan muka , ada hati nak kacau boyfie aku !
Ikhwan menarik kerusi yang berada disisi Qaisarah . Mata tajamnya tidak habis memandang gadis itu .
" What ? kenapa pandang saya macam tu ? saya tak buat salah pun" Jawab Qaisarah tenang sambil membuka buku sejarah tingkatan Lima .
" doing nothing wrong huh ?" Mata kelabu itu menikam wajah Qaisarah . Perlahan-lahan gadis itu pusing memandangnya sambil menayangkan sengihan .
Tapi tidak lama apabila Ikhwan mendekatkan mukanya pada wajah Qaisarah .
" A.. awak .. buat apa ni .. Ikhwan ?" Hah tu lah , kenakan lelaki tu lagi . Dah kena batang hidung sendiri !
" you so naughty arh girl , i like !" memerah muka Qaisarah . Apa mamat ni nak buat ?
Makin lama makin dekat . Qaisarah menutup matanya erat !
Takod !
Lama Qaisarah menutup matanya . Apaaaa lelaki ni nak buat sebenarnya . Terasa sisi tudungnya bergerak .
Matanya dibuka .
" Aku cuma nak lipat tudung kau dekat tepi ni , senget . Kau fikir aku nak buat apa" Senget senyuman Ikhwan , sinis .
" Oh , you have a dirty mind eh baby ??" Terus Qaisarah menjeling Ikhwan . Fikir aku ni macam dia ke , eleh .
" Diam . Buka buku , baca . Tak faham , tanya" Qaisarah membaca buku sejarahnya apabila Ikhwan sudah kembali ke tempat asal .
fuh , mahu meletup jantung aku .
" Ish ! yang ni macammana !" Dengus Ikhwan sambil menolak buku sejarahnya . Giveup !
" Alololo , kesiannya diaa . Meh sini saya tengok . soalan yang mana ?" Soal Qaisarah sambil menarik lembut buku sejarah milik Ikhwan .
" Ni , yang ni ." Kata jejaka itu sambil menopang dagu diatas meja . Kerusi yang Qaisarah tarik mendekati dirinya membuatkan haruman perfume gadis itu menusuk ke rongga hidungnya .
Matanya tidak lepas memandang Qaisarah yang berceloteh menerangkan kerja sejarah itu .
Wajah mulus gadis itu , mata bundar miliknya , pipi yang sedikit tembam , alis mata yang cantik , bibir kemerahan tanpa sebarang coretan warna gincu . hm
' i'm gonna miss you'
" Ikhwan ! awak dengar tak apa saya cakap ni?" bisik Qaisarah keras . Orang sibuk menerang , boleh pula dia merenung masa depan .
" Aku dengar . Kau cakap la lagi banyak-banyak . Kau nampak comel bila bercakap" Puji Ikhwan .Tidak lepas matanya memandang Qaisarah .
Tergamam gadis itu .
hang gedik pasai pa ? nak penampar ke ?
Short chapter , takde idea ! 😭
goals for next update : 50 votes / 30 comments .
comment banyak-banyak tau . hahahah bai ! ❤️
YOU ARE READING
Bad Boy Bad Mafia
Teen Fiction+ Bad boy , Mafia , gangster , delinquent , troublemaker , legend skip class , legend fly . + He's also , pencuri hati first class , hot stuff sekolah , good singer , chocolate boy and milk delivery boy . Start : 19 NOV 20K8 End : ?♡ All right res...