Bad boy bad mafia 🔕
Ikhwan jalan menuju ke arah Dahlia yang sedang makan seorang diri dibawah khemah rumah sukannya . Acaranya akan bermula pada jam 10 pagi , lagi setengah jam .
" Mana Sarah ? Dia datang tak Sukan sekolah hari ni ? " Soal Ikhwan lalu duduk disebelah Dahlia . Rambut yang berjuntai didahinya disisir ke belakang .
" Aku pun tak tahu , mungkin datang , mungkin tak " Ikhwan mengeluh perlahan mendengar balasan Dahlia . Nampaknya Qaisarah masih belum sembuh dari sakitnya . Kelmarin semasa dia hantar gadis itu kerumahnya pun , demam gadis itu masih belum kebah .
" Takpelah , aku gerak dulu " Ikhwan melangkah pergi meninggalkan Dahlia . Dahlia hanya memandang sepi kelibat Ikhwan . Sebenarnya dia pelik , Ikhwan ada hati pada Qaisarah atau sekadar menggunakan gadis itu untuk membalas dendam ?
Dahlia menjongket bahunya sendiri , makanan yang ada dihadapannya dihabiskan .
Ikhwan membuka Aplikasi Whatsappnya , nombor telefone Qaisarah yang diberi oleh Tarmizi , rakan sekelas Qaisarah itu dipandang .
Nama milik Qaisarah ditekan . Last seen , 00:12 semalam . Ikhwan mengeluh perlahan .
+Sarah , kau dah ok ? Acara aku nak start sekejap lagi . Aku nak kau support aku , tapi tak apalah . Just wish me luck , Get well soon Nur Qaisarah Hawa .
Ikhwan menutup aplikasi whatsappnya , telefone itu dimasukkan kedalam pocket seluar , Baseball cap yang berada ditangannya disarungkan ke kepala . Dia perasan , ramai mata yang memandangnya . Minat kot ? Ikhwan gelak sendiri .
Silly Ikhwan !
" Diminta , semua peserta dibawah lapanbelas bersedia dibawah kem pendaftaran untuk acara pecut 100m " Ikhwan yang mendengar penguguman itu terus melangkah kearah Danial , dia dan Danial akan mewakili rumah sukan mereka bagi acara itu memandang Izz tidak dapat menyertai acara kerana bahunya masih belum sembuh dari luka nya .
Selesai sahaja mengesahkan pendaftaran , mereka diminta untuk bersedia didalam track . Ikhwan memanas-manaskan badannya sambil mata berwarna biru keabuan miliknya melilau ke arah astaka mencari seseorang .
Mata Ikhwan menangkap kelibat gadis yang melambai-lambai kearahnya .
Qaisarah !
Qaisarah duduk disebelah kerusi Izz yang berbalut dari bahu hingga ke pergelangan tangan itu . Baseball cap milik Qaisarah tidak dapat menyembunyikan wajah mulus Qaisarah walaupun gadis itu kelihatan pucat .
She's adorable !
" She's beautiful, right ? " Ikhwan menoleh kearah lorong yang berada disebelah kirinya . Tengku Aiy's Rayyan .
Ikhwan hanya menayangkan poker face . Malas hendak melayan lelaki itu .
" Kau kalah , Qaisarah aku punya . Trust me " Rayyan menghiasi wajahnya dengan senyuman yang sukar ditafsir ." Get ready " Jerit guru yang bertugas selaku pengadil yang berada ditepi track itu .
" On your mark "
"Get set"
"GO!"Rayyan pecut pada awal larian , Ikhwan yang melihat itu hanya tersenyum . Kedengaran pelajar-pelajar yang berada di astaka itu bersorak kuat .
YOU ARE READING
Bad Boy Bad Mafia
Teen Fiction+ Bad boy , Mafia , gangster , delinquent , troublemaker , legend skip class , legend fly . + He's also , pencuri hati first class , hot stuff sekolah , good singer , chocolate boy and milk delivery boy . Start : 19 NOV 20K8 End : ?♡ All right res...